Beantwoorden
Jelle1980
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

Hoi , ik ben al een 2 dagen aan het klooien met een draadloze router , die ik maar niet werkende krijg.

Probleem is dat , wanneer ik op internet geraak , dit na een tijdje uitvalt ,en er een melding komt :Wifi heeft geen geldige ip-configuratie.

Het probleem is dat wanneer ik router aansluit op de WAN , ik geen digitaal tv meer kan kijken , wanneer ik eerst de modem aansluit op een switch , brengt dit ook geen oplossing.

 

Ik moet zeggen , ik heb weinig en geen ervaring hiermee.

Het negatie is : frustrerende situatie

Het positieve : ideaal om terug iets bij te leren op dit gebied.

 

Bijgaande foto's over mijn modem type verklaren miss meer.

 

Iemand enige info , hoe ik dit probleem eventueel kan aanpakken?

 

Mvg.

 

24 8 DOC 3 EMTA(DOCSIS).JPG

 

0 Likes
25 reacties
Ex-Netweter
 

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U


@Jelle1980  schreef:

Dag Stefaan , alles uitgevoerd zoals in uw uitleg.

Asus-router aangesloten op de LAN van de telenet modem-only.

Alles lijkt super te werken.MAC-adress is ingegeven bij de telenet configuratie.


Met "alles lijkt te werken" bedoelt Jelle waarschijnlijk dat hij nu overal internet heeft.

Het is mij niet duidelijk of de bridge / Mac passtrough gelukt is (en zijn Asus nu een extern IPv4 adres heeft), of hij gewoon een dubbele NAT heeft (Asus heeft interen IP van de Telenet router).

Een HGW heeft trouwens geen bridge mode ...

 

PS

Mijn bijdrage is niet als kritiek bedoeld (ik zou niet durven), gewoon als aanvulling op voorgaande posts 🤔.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen draadloze router Asus RT-AC88U

@Ex-Netweter