Beantwoorden
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

Allen,

 

Ik heb sinds kort een eurodocsis 3.1 e-router en heb hier veel problemen mee. 

Ik wou even horen of er iemand ook problemen mee heeft. 

Volgende problemen heb ik : 

1.Geen gigabit snelheid (max rond 450mbps) direct op de router (dus geen devices tussen) en heb  een speedboost abonnement.

2.Regelmatig uitval van telefoonlijn (niet bereikbaar en lichtje op de router uit)

 

Er zijn intussen al enorm veel techniekers van Telenet langsgeweest, maar nog steeds bovenstaande problemen.

Fluvius heeft intussen ook een stuk kabel vervangen op straat, maar dit is nog steeds geen oplossing.De buren hebben ook dergelijke problemen maar zij hebben hiervoor nog niet gebeld naar Telenet.Hopelijk weten jullie wat ik nog kan doen.

 

groeten 

 

Kristof 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
11 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

hoi

 

eens geprobeerd om te testen met een ander toestel?

 

met wat test je nu? laptop/pc? 

 

nog een tip: bij gigaboost best testen via speedtest APP van ookla (speedtest.net)

via browser geeft dit vaak vertekend beeld (minder rekenwerk nodig, browser onafhankelijk)

 

+ CPU verbruik? CPU doet ook veel aan de snelheid, daarom eens testen met ander toestel

 

zelf eens getest bij klant, ongeveer 400mbit/s dl via browser, via app was dit +850mbit/s

 

Als alles qua bekabeling in orde is moet je in principe hoge snelheid halen

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

Ik ben zelf zeer technisch aangelegd en heb dus het nodige getest. 

Direct op de e-router getest met Cat 7 kabel met verschillende laptops en met de speedtest app op mijn laptop's.Het is getest met een gaming laptop met octacore en 16gb ram en ssd disk.

Dus daar zal het niet aan liggen 🙂

Alles tot aan de Telenet router is getest door Telenet en dit was perfect in orde. 

Ik heb al mijn bekabeling vanaf de router van Telenet ook getest met profesioneel materiaal en daar is ook niets te vinden.Intern netwerk is perfect en haal dan ook gigabit snelheden in het intern netwerk.Dus nu een beetje radeloos aan het worden vermits ik een eigen bedrijf thuis heb en dus ook veel van thuis werk.

 

groeten 

Kristof 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

Ok 

ja dat technisch aangelegd is beetje moeilijk in te schatten van achter een scherm 🙂 

 

binnenhuis ziet alles er idd in orde uit (cat7 + deftige pc)

 

ik stuur je een pm

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

@kristofDW  ik ben ook de gelukkige eigenaar van de E-router maar die werkt perfect. Ik haal 940 MBPS download , heb ook de speedboost , is ook rechtstreeks aan de E-router gemeten . De telefoonlijn geen enkel probleem mee werkt perfect dus het zit hem niet algemeen. Is de E - router ook vervangen geweest door de techniekers en opnieuw de testen gedaan? En men is ook bij de klantendienst zeker dat er geen problemen gevonden zijn op de lijnmeting ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

Dag Patrick, 

 

Ze hebben al verschillende techniekers gestuurd, maar zonder resultaat. 

Ze wisten me te zeggen dat er niets aan te doen is, maar daar ben ik niet meer gesteld natuurlijk 🙂

Vandaar dat ik het even op dit forum wil gooien om te zien of er nog mensen dit probleem hebben.

Bedankt voor de feedback:-)

 

groeten Kristof 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

@kristofDW lijkt mij vreemd dat er nergens een probleem zit of is . Is er niet een probleem met de tap of een connector in de tap zelf? Is dit ook negazien? Het kan zijn dat als ergens een slecht contact zit in de tap dat je al problemen hebt. Dus daar zou ook eens naar gezien mogen worden. Het gedeelte bestaad niet enkel uit kabels maar ook een ergens een inkomend signaal en dat begint op straat bij de tap. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

Alles is al nagekeken tot aan de router door Telenet, dus zou in orde moeten zijn.

De coax vanaf de coax splitter tot aan de router is ook al aangepast en de connector in het verdeelpunt ook.... Ik heb intussen ook Telenet gecontacteerd en ze gaan me maandag hierover terugbellen.

 

groeten Kristof 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

@kristofDW  ok wachten dus tot morgen en hopelijk met wat goed nieuws. Houd ons op de hoogte.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

@kristofDW 

Gebruik je misschien een vpn verbinding tijdens het testen?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

Nee ik gebruik geen vpn en ben direct aangesloten op de e router met een cat 7 kabel dus daar ligt het niet aan. 

 

Groeten Kristof 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met Docsis 3.1 E-Router

Er is iemand van het swat team langsgeweest en alles werkt nu naar behoren. Ik weet niet wat ze achterliggend gedaan hebben maar telefoon en internet werken terug normaal. Ik heb downloadsnelheden van 960mbps en mijn telefoon blijft actief. 

Nu wel een propbleem met de Yeloplay app maar dat is iets anders 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.