24755
netweters
|
152397
antwoorden
|
20699
vragen
|
Vroeger kon je heel snel je publiek IP van de modem vinden op mijn telenet. Dit lijkt niet meer het geval.
Is deze optie weg, ligt het gewoon aan mij? En is er een andere optie om dit te zien?
Voor de snelle, ja ik weet dat je dit kan opzoeken als je op dat netwerk zit, maar geen enkele toestel op mijn thuisnetwerk is momenteel remote-baar en ik heb mijn publiek ip nodig voor instellingen aan te passen.
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Publiek IP op mijn telenet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mijn Telenet > Beheer je Thuisnetwerk > Modem > Geavanceerde Instellingen
Onder WAN Configuratie zie je het publiek IPv4 adres en IPv6 /56 Prefix:
Gewoon via deze link vanaf eender welke PC aangesloten op je thuisnetwerk
https://whatismyipaddress.com/
Keuze genoeg
Lees eens de laatste zin van @SiliconWolf's bericht, @igvfer..
Als die dergelijke moeilijke zinnen schrijft (maar geen enkele toestel op mijn thuisnetwerk is momenteel remote-baar ...) dan ben ik niet mee. Maar dan moet hij eens de instellingen van zijn toestellen nazien, Zijn modem herstarten. Een laptop of iets dergelijks rechtstreeks met een UTP kabel aansluiten op zijn modem enz. . Voor zover ik begrijp dat hij met geen enkel toestel op het internet kan via zijn netwerk (in mensentaal uitgelegd). Maar hij kan blijkbaar wel naar Netweters een bericht sturen dus kan hij ook naar "mijn Telenet" al is het maar van bij de buren of een vriend en als dat al niet kan is het hoogtijd om 015.66 66 66 te bellen want dan is er iets mis met zijn aansluiting.
Hij vraagt gewoon hoe hij aan zijn thuis IP adres geraakt (van buiten zijn netwerk). Blijkbaar vindt hij het niet direct terug via Mijn Telenet.
Vandaar mijn antwoord hierboven: via "Mijn Telenet" >Beheer je Thuisnetwerk > Modem > Geavanceerde Instellingen > WAN Configuratie.
Voor zover ik begrijp is er geen enkel toestel in zijn netwerk van buitenaf bereikbaar. Dat is een normale toestand. Als hij niet via "Mijn Telenet" eraan geraakt zijn die linken die ik gegeven heb heel goed bruikbaar. Vanuit zijn netwerk natuurlijk. Als hij een DDNS(correct) heeft ingesteld kan hij langs deze weg ook zijn huidig publiek IPadres ontdekken. Inloggen bij zijn DDNS provider.
Blijkbaar moeilijk voor bepaalde mensen.
Excuses als het slecht was uitgelegd ivm met mijn thuis netwerk.
Ik zat op mij stage, en geen enkele pc thuis stond aan, dus ik kon niet teamviewer gebruiken of ssh.
Ik wou dus gewoon via mijn telenet, zoals vroeger kon, zoeken naar mijn publiek ip, om dan via port forward verder te kunnen.
Ondertussen weet ik al mijn publiek IP, maar de vraag blijft wel nog steeds of dit nu niet meer zichtbaar is of niet.
Hopelijk wat duidelijker, ik was nogal gehaast.
Alvast bedankt om te antwoorden 😄
Jij hebt een andere dashboard ofso?
Ik heb enkel dit:
Mag ik je vragen welk abo je hebt?
De opties die jij ziet heb ik niet.
De IP-adressen ontbreken inderdaad in jouw screenshot, dat is raar.
Je kan ook de Telenet app proberen:
Werkt dat wel?
Ook niet, het IP4 adress is gewoon de local (.0.1)
Je moet een kop hebben met WAN-configuratie. Zou het kunnen dat de modem thuis niet verbonden is?
Nergens kan ik mijn publiek ip adress zien, niet op de site en niet in de app.
Mijn modem is wel verbonden.