Beantwoorden
LanderC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Security pack overbodig?

Korte vraag. Is mijn Telenet security pack overbodig nu de modem dit deel voor zich neemt? Of heeft de helpdesk mij foutief ingelicht? 

 

Mvt Lander 

0 Likes
16 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Security pack overbodig?

@LanderC 

Dat de modem dat overneemt is nieuw voor mij. Ik heb daar dik mijn twijfels bij. Dat er in een pc beveiliging ingebouwd is, is dikwijls wel het geval. Er zijn ook gratis mogelijkheden voor extra beveiliging. Dat betalende oplossingen beter zouden zijn weet je pas als je problemen gehad hebt. En dan nog.

Maar rekenen op de modem zou ik niet doen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Security pack overbodig?

Ter info:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-safespot/

Heb je al het Telenet Security Pack en wil je graag Telenet Safespot? Kan zeker! Zo ben je nog beter beschermd tegen allerlei vormen van internetmisbruik.

Maar zie evenwel ook de tabel met de verschillen in bovenstaande link, vandaar dat ikzelf tot de conclusie zou komen dat het Telenet Security Pack overbodig is bij gebruik van Safespot

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Security pack overbodig?

Wat mij betreft: ik heb die security pack altijd al overbodig gevonden. Er zijn genoeg (gratis) alternatieven.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Security pack overbodig?

@M_016 

Stagespot is duidelijk de vervanger van het security pack. Vraag is alleen, heb je die mogelijkheden nodig? Indien niet, wat dan?

Ken je de maandelijkse kost voor dit pack? (Ik heb een betaalde oplossing voor minder dan 1,5 euro/mnd)

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Security pack overbodig?

@louishufk het is zeer goed mogelijk dat jij een oplossing hebt voor minder 1,5 euro per maand. Als je gaat lezen wat er op de link staat die @M_016 meegegeven heeft, dan zie toch iets meer. 

  • alle aangesloten toestellen worden beveiligd, dus ook de iot-toestellen
  • Je krijgt een soort gastnetwerk 

Hoe efficiënt de beveiliging is, weet ik niet. Ik weet wel dat geen enkel beveiligingsaanbieder een 100% zekerheid geeft. 

 

Ik heb tot voor een paar jaar altijd gratis beveiligingprogramma's gebruikt. Op zeker ogenblik was mijn computer besmet. Ik kreeg deze virus niet weg, zelfs als ik hiervoor moest ingrijpen in de register. Ten einde raad heb ik dan gratis scan gedaan van een commerciėle beveiliger. De tweede die ik probeerde kostte mijn probleem op. Sindsdien ben ik naar Die leverancier overgeschakeld. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Security pack overbodig?

@janne_man 

Ik heb gezien dat er meer mogelijkheden  zijn met het nieuwe pack. Als men die mogelijkheden wil gebruiken kan/mag men dat pack nemen uiteraard. Wanneer er alleen de beveiliging van een pc nodig is zie ik het nut van dat pack niet in. Dan komen andere oplossingen in beeld. De oplossing waarvoor ik gekozen heb is een commerciëel product dat op een vreemde, maar wettelijke manier, gebruikt wordt.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Security pack overbodig?

@janne_man 

 

In zo'n geval zou ik gewoon een backup image restoren. Kost me trouwens ook niets: Free Macrium Reflect. En alles is dan zoals het voorheen was. Weg virus!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gui1
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
De vernieuwde WIGO? Topicvreter! Laat de zon in je hart! Topicwurm!

Security pack overbodig?

Hi,

ben benieuwd naar dit product, voornamelijk de prijs.

Als ik dit lees,bescherm je niet alleen je computer, maar alle mobiele toestellen die verbonden zijn met je modem (ook via wifi).

 

Gui

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Security pack overbodig?

Heb zo men twijfels; gaat Safespot ook de inhoud van zipbestanden scannen die we via "We Transfer" op een Win10 machine binnenhalen? Als ik nu een beestje binnen haal op die manier zal Norton ingrijpen  bij het uitpakken van dit bestand.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Security pack overbodig?

Het is altijd een afwegen tussen voor- en nadelen. Voor heel wat modale gebruikers is het gebruiksgemak een zeer belangrijk criterium. Hoeveel gebruikers zijn er niet, die niet zelf iets kunnen (of willen) installeren. Voor deze groep is dit een gemakkelijke oplossing. Dit is ook niet de groep gebruikers die van alles zit te downloaden. Een zip-bestand, wat voor een beest is dat? Wat doe je daarmee? Waarom moet ik dat uitpakken? Waarom kan ik dat niet rechtstreeks bekijken? Dat zijn vragen die deze groep gebruikers stelt. Een beveiliging op de modem geeft voor deze populatie voldoening. Voor andere gebruikers (zoals voor @Torchwood en ook voor mij) is dat geen oplossing. Juist daarom is het een (te betalen) optie. Ongeacht welke gebruiker zou er zich bewust moeten van zijn dat er geen 100% zekerheid bestaat.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Security pack overbodig?

Vreemd dat er nog geen prijzen gekend zijn voor die Safespot.
Nergens op de site te vinden en ook via messenger wist men nog niets over de kosten

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Security pack overbodig?

Elke verwijzing naar Safespot is op de website van Telenet verdwenen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Security pack overbodig?

Ik heb dit eens nagevraagd bij enkele collega's en dit is de info die ik heb gekregen: 

 

Bij Telenet zijn we dagelijks op zoek naar manieren om de ervaringen van onze klanten te verbeteren. Hierbij maken we vaak gebruik van co-creatie technieken waarbij we klanten betrekken bij het uitrollen van nieuwe diensten. De pagina die refereert naar Telenet Safespot maakt deel uit van zo'n test. We hebben echter nog geen beslissing genomen of en hoe we zo'n dienst gaan lanceren.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Andre6
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Al 25 duimen! π-DAY! O dierbaar België.. Say what?!

Security pack overbodig?

4.99 euro per maand

 

0 Likes