Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Ik heb dit gedeelte afgesplitst uit de originele thread omdat we van onderwerp veranderd zijn.

 

Met dank aan @flip1953 voor de hint. Je hebt overschot van gelijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
65 reacties
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Heb ondertussen ook iets gevonden via google, toevallig, hier de tekst :

 

Hier ook S7-Edge zelfde probleem. Mijn provider Vodafone gebeld en heeft ook een test met hun eigen toestel gedaan en bevestigd dat dit een Samsung bug is! Hun advies was Samsung bellen (088-9090100) en klacht droppen. Want Samsung gaat alleen aan de slag bij zoveel mogelijk klachten. Dat is mij net meegedeeld door nota bene Samsung medewerker. DUS: ALLEMAAL nu bellen naar Samsung aub.
Succes en vriendelijke groet.

 
  •  

Door goed te zoeken op internet heb ik een workaround gevonden die werkt.
Wat je moet doen is ga naar Instellingen / Mobiele netwerken / Namen toegangspunten. 
Zoek nu het geselecteerde toegangspunt op, in mijn geval: Vodafone NL, druk op je toegangspunt en scroll naar Type toegangspunt, bij mij stond daar default,mms, verander dit in * en verlaat nu dit scherm.
Activeer nu je hotspot en zie daar, je telefoon is een heuse hotspot en als je Wifi Delen aanzet, werkt je telefoon ook als een Wifi repeater als deze verbonden is met Wifi.

 

Vooral het 2 de bericht, enkel weet ik niet waarjuist dit te doen. Heb al geprobeerd via instellingen --> Verbindingen --> Mobiele netwerken --> namen toegangspunten. Hier heb ik er 2.

 

ééntje aangevinkt Telenet internet APN daar zie ik bij type toegangspunt staan : default, supl.

Als ik die default, supl nu verander in een* zelfde probleem.

tweede niet aangevinkt Telenet MMS APN daar staat bij type toegangspunt mms.

Ook daar geprobeerd een * ipv MMS maar ook zelfde resultaat.

 

Maar toch duidelijk een probleem met Samsung dan. Hopelijk vinden jullie nu hoe het in te stellen.

 

Trouwens hier de url waar deze uitleg te vinden is :

 

https://forum.androidworld.nl/samsung-galaxy-s7-edge/67995-hotspot-ingesteld-en-krijg-geen-verbindin...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

OK, zo had ik het dus niet begrepen.

 

Vreemde zaak, want met mijn S8 werkt dat allemaal perfect. Uw laptop, staat daar nu Win 11 op of Win 10?

 

Probeer eens met de foon van uw vrouw te connecteren aan de hotspot van uw S7, en ook eens omgekeerd. Wat werkt daar wel en wat niet?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@StefaanH 

Dan had ik het blijkbaar toch goed begrepen. 

Heb de toestellen nog niet aan de lader maar ik heb wel de Samsung bijna opgeladen de S21. Ga eens de MacBook volledig van het internet afhalen , hotspot maken van de Samsung en dan proberen met de MacBook te koppelen. 

 

@snap1704 heeft trouwens Windows 11 erop staan net als ik. Heb daarom ook dat stappenplan door gegeven. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Op de laptop inderdaad win 11 en dat heeft er niets mee te maken of het nu win 10 of 11 is. S7 geraakt op hotspot van de iphone omgekeerd niet.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

Het zou mij sterk verbazen als dit een bug is bij Samsung. Op dit moment heb ik de Samsung terug als Hotspot omgetoverd en ik kan de MacBook perfect verbinden hiermee.  Dit bericht wat ik nu maak op de Macbook is dus verbonden met de Hotspot van de Samsung. 

 

Schermafbeelding 2021-12-05 om 16.42.22.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

En dan ook met een S7 galaxy veronderstel ik patrick37 ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

Om het duidelijk te laten zien dat ik dus nergens anders mee ben verbonden:

 

Schermafbeelding 2021-12-05 om 16.44.16.png

 Enkel het groene bolletje geeft aan waar ik mee verbonden ben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

Het Samsung type staat er bij de S21. 

 

Maar ik kan de Samsung niet verbinden met Windows 11 dat lukte mij ook niet. Wil dit nog wel eens proberen maar blijkbaar lukt het niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Oh ja sorry niet gezien, maar dus het is wel degelijk een bug in de galaxy S7, zie eerder bericht van mij.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

Jou bericht heb ik gelezen en dat is uit 2016 bijna 6 jaar geleden. Dat zou betekenen dat Samsung dus zijn problemen niet oplost ???? Lijkt mij erg raar met ik eerlijk zeggen want dat zou geen reclame zijn. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Dacht ik ook maar ondertussen blijf ik maar sukkelen hier met die S7. Met de iphone direct en de samsung dat is nu al dagen dat ik vanalles probeer.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

Heb de volgende stappen nog eens ondernomen in windows:

 

internet volledig uitgeschakeld op de pc -- opnieuw wifi laten zoeken naar de Samsung -- die wordt gevonden en probeer te verbinden -- juiste wachtwoord ingegeven -- melding kan geen verbinding maken. 

 

Dus de Samsung werkt als Hotspot op de Macbook maar niet op Windows 11. Op de windows 10 werkt het ook want @StefaanH doet dit blijkbaar als die naar zijn broer gaat. 

 

Mijn conclusie het ligt dus aan windows 11 en niet aan de Samsung.

 

IMG_0738.jpeg

IMG_0740.jpeg

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Win 11 en de iphone dan die doet het wel op dezelfde laptop. Dat begrijp ik niet. Ok mochten beiden niet werken zou ik direct aan win 11 denken want daar is ook nog niet alles opgelost. Maar nu de iphone wel en de S7 niet. Trouwens met dezelfde naam voor de hotspot en wachtwoord. Ik had nog geen grijs haar maar nu begint het toch te komen. 😕

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

Ik volg in je conclusie zeer zeker maar waarom werkt het dan wel bij @StefaanH met een S8 op windows 10 ? Waarom werkt de samsung dan wel als hotspot op de MacBook ? Maar waarom bij ons dan niet op Windows 11 ? 

Dan ga ik ervan uit dat het op die andere manieren ook niet zou werken als het een bug is. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

Eindelijk heb het werkend gekregen op windows 11 !!!!!! 

 

IMG_0741.jpeg

Heb iets over het hoofd gezien : je dient naar je instellingen te gaan en je moet daar nog mobiele hotspot aanzetten. Heb dit dan aangezet en voilà de Samsung maakt direct verbinding , beter gezegd de pc maakt direct verbinding met de Samsung. Nu ben ik dus verbonden met de Samsung.

patrick37_0-1638721092675.png

 

pc aan de samsung die nu een Hotspot is. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes