25.007
netweters
|
153.825
antwoorden
|
20.864
vragen
|
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/a18e0610-4ab9-11f0-8528-59ef073bdf1f
Ik heb fiber van Telenet, waarom blijft mijn snelheid gelijk aan deze toe ik geen fiber had, toen had ik turbo-internet.
In de publiciteit spreken ze over 10Gb/s??
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Snelheid fiber
@witte123 Ik vermoed dat je fiber van Telenet hebt maar niet echt fiber tot in huis hebt ?
In dat geval heb je de juiste internetsnelheid. Voor fiber in huis moet je een 360° Fiberbox hebben en moet fiber al beschikbaar zijn in je straat.
Weet dat 95% van het Telenet netwerk reeds uit fiber bestaat maar als er echter nog geen glasvezel tot in jouw straat ligt, wordt het signaal verder verdeeld via coaxkabel
Hier wat meer uitleg : https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/fiber.html
En dan moet je straat nog fiber hebben liggen want er zijn al enkele straten op fiber aangesloten per huis maar er is nog geen fiber tot in huis beschikbaar en als je belt weten ze het niet wanneer je aansluit baar bent.
en er wordt veel gezegd dat mensen fiber hebben omdat het in de reclame wordt gezegd en online gezegd wordt maar de fiber is maar tot aan de straat, binnen is het coax nog.
Als er thuis coaxkabel binnenkomt mag je dat nooit fiber noemen! Schandalig dat weer opnieuw de "kraks" de misleidende reclame van Telenet herhalen. Met je coaxkabelaansluiting zal je nooit zo snel kunnen surfen als via fiber.
Fiber bij Telenet is pure geldklopperij! Bij Telenet moet je eerst de optie Speedboost Pro voor 30 euro per maand extra bovenop je huidig abonnement activeren om van fibersnelheden te kunnen genieten.
Alleen met Speedboost Pro krijg je een hogere uploadsnelheid en downloadsnelheid: 8500 Mbps download en 1000 Mbps upload.
Bij Mobile Vikings, Edpnet of FASTfiber is fiber stukken goedkoper!
Heb je serieus een Telenet abonnement genomen zonder naar de beschrijving van de abonnement te kijken?
Ik ga eerlijk zijn, Telenet en Orange moeten een verbod en een boette krijgen voor hun "fiber" reclame.
Is gewoon een naam meer niet
Bij prox noemen ze abo ook fiber maar er ligt geen fiber maar vdsl dat kan ook