Beantwoorden
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

Heb sinds gisteren de nieuwe docsis 3.1 modem. Maar ik haal belange de beloofde d/lsnelheden niet.

Er werd mij beloofd dat ik zeker 8 à 900 Mb/s zou halen, wel ik haal hetzelfde als voorheen 93 Mb/s.

Iemand een idee. Alles staat af bij een test enkel de bekabelde pc staat aan.

0 Likes
12 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

@snap1704 ofwel is het achterliggend bij Telenet zelf dat deze aanpassing niet gebeurd is ofwel moet je uw modem een 10tal seconden uittrekken (zonder stroom) en terug insteken. Dit zou kunnen helpen omdat de modem de instellingen van Telenet binnentrekt. Test ook direct op de modem met een kabel minimum cat5e om de voorziene snelheden te halen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

Bedankt, ga ik deze avond moeten uittesten dan direct aan de modem.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

Hoe had je het dan wel uitgetest?

Staat er misschien een switch tussen? Oudere switchen beperken de snelheid tot 100 mbps!

snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

Ok vlak na de modem zeg maar haal ik een 4 à 500 Mb/s niet wat er beloofd is maar toch een pak beter dan vroeger. Van de modem naar de woonkamer loopt een utp kabel 5e. Steek ik die kabel in de laptop, dezelfde snelheid. Die kabel steekt in een tp link TL SG105 switch waaruit 3 kabels vertrekken. Naar de pc, tv en android box. Als ik daar de laptop aanhang, ook dezelfde snelheid. Maar dan bij de pc plots terug op de oude 95 Mb/s. Is een Asrock Z390 Extreme 4 met een Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s. Waar loopt het dan fout ? ik weet het niet.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

Een snelheid van 95 Mbps lijkt er op te duiden dat de PC op een snelheid van 100 Mpbs synced. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn:

  1. De kabel tussen de switch en de PC is niet van goede kwaliteit
  2. De PC poort staat misschien manueel ingesteld op 100Mbps? Kijk eens de netwerk-adapter eigenschappen na. Probeers eventueel eens manueel 1Gpbs in te stellen
  3. Probeer een andere poort op de switch

   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

l ik ook nog eens moeten nakijken, nog een vraagje. Is het ook normaal dat op de 2 gsm nummers bij 4 G de mobiele gegevens op 2 GB blijven staan dacht dat dit 40 GB werdt bij oneup of zie ik dit verkeerd ?

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

Jaaa ok eindelijk, haal nu snelheid van 890 Mb/s. Niets van kabels veranderd of verstoken, gewoon voor de zoveelste keer modem nog een herstart. Iemand een idee hoe dit komt ?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

@snap1704 

Als jij 2 nummers hebt bij One Up dan heb je een totaal van 80 Gb aan mobiele data. Dat is dan de totale pot die je kan en mag verdelen aan volle snelheid. Daarna zal je verder kunnen surfen aan verlaagde snelheid. In de EU heb je dan 40 GB om te gebruiken aan volle snelheid voor de twee nummers. Je kan in de app of 'mijn Telenet' dit opvolgen wat je totale verbruik gaat zijn. Je zal niet zien wat je totale pot is wat je kan gebruiken want de teller loopt op wat je verbruikt hebt. 

 

Betreft je snelheid die nu wel ok is door nog eens een herstart kan misschien er aan liggen dat er een firmware update is geweest of iets achterliggend waardoor je snelheden nu wel goed zijn. Voor ons is dit ook niet na te kijken aangezien wij hier ook gewoon klant zijn. Maar je probleem is daarmee toch opgelost dus wat en hoe het gekomen is geen idee. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

Ok bedankt ja heb 2 nummers en dat wist ik van die 40 dus voor mij X 2 80 GB. Vroeg mij enkel af of dit ook aangepast of eventueel getoond zou worden op de gsm's bij gegevensgebruik ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

@snap1704 

Nee je gaat niet ergens zien dat je 80 GB tot je beschikking hebt. Het is iets wat je dient te 'weten' door een eenvoudige optel som , per simkaart heb je dan 40 GB. Maar dat je echt een meter ziet hoeveel je in totaal ter beschikking is die heb je niet. Want eigenlijk heb je onbeperkt mobiele data tot je beschikking enkel dat je na die 80 GB tegen verlaagde snelheid surft. En wie die 80 GB volledig opgebruikt of wie er 10 GB van gebruikt dat is van geen belang je hebt samen één pot. 

 

 

Maar via de Telenet app kan je je verbruik wel zien en als je de beheerder bent van de app kan je het totaal verbruik ook nog eens zien. Dus je ziet dan ook wat je partner verbruikt heeft aan mobiele data maar ook wat die gebeld heeft of hoeveel smsen die heeft gestuurd. Maar je dient dit in detail te bekijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

Ik ging van 64,9 naar 484, dus qua snelheid geen klachten. Maar wat maakt die nieuwe modem veel lawaai, een permanent zoemende ventilator van de koeling, echt vervelend.

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

Van lawaai geen last hier, staat ingebouwd achter een kast in de gang. Met fast.com haal ik nu gemakkelijk 900 Mb/s daarvoor 95 Mb/s. Dus dat is top. Enkel die hotspot krijg ik maar niet geregeld.

 

Thread aanpassing door StefaanH (Krak) | Reden: ik heb de posts die hierna volgden verplaatst naar een eigen thread omdat er eigenlijk een nieuwe problematiek aangesneden werd. De nieuwe thread ken je hier vinden.

0 Likes