De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Snelheid op de Nieuwe docsis 3.1 modem

Beantwoorden
snap1704
Professional Weetjesweter
Dat begint te tellen! Nog geen reader's digest? :-) On a roll... A born reader!

Heb sinds gisteren de nieuwe docsis 3.1 modem. Maar ik haal belange de beloofde d/lsnelheden niet.

Er werd mij beloofd dat ik zeker 8 à 900 Mb/s zou halen, wel ik haal hetzelfde als voorheen 93 Mb/s.

Iemand een idee. Alles staat af bij een test enkel de bekabelde pc staat aan.

0 Likes
Beantwoorden
31 reacties
kristofDW
Professional Bijna Allesweter
Bye-bye Google, hello Yougle! It's your second party! Ongelooflijk (maar waar)! Boek alvast het Sportpaleis!

@snap1704 ofwel is het achterliggend bij Telenet zelf dat deze aanpassing niet gebeurd is ofwel moet je uw modem een 10tal seconden uittrekken (zonder stroom) en terug insteken. Dit zou kunnen helpen omdat de modem de instellingen van Telenet binnentrekt. Test ook direct op de modem met een kabel minimum cat5e om de voorziene snelheden te halen.

KristofDW | Krak
carpé diem.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
snap1704

Bedankt, ga ik deze avond moeten uittesten dan direct aan de modem.

0 Likes
Beantwoorden
flip1953
Experienced Meerweter
Netjes! De race is begonnen! Topicvreter! Even demarreren...

Hoe had je het dan wel uitgetest?

Staat er misschien een switch tussen? Oudere switchen beperken de snelheid tot 100 mbps!

Beantwoorden
snap1704

Ok vlak na de modem zeg maar haal ik een 4 à 500 Mb/s niet wat er beloofd is maar toch een pak beter dan vroeger. Van de modem naar de woonkamer loopt een utp kabel 5e. Steek ik die kabel in de laptop, dezelfde snelheid. Die kabel steekt in een tp link TL SG105 switch waaruit 3 kabels vertrekken. Naar de pc, tv en android box. Als ik daar de laptop aanhang, ook dezelfde snelheid. Maar dan bij de pc plots terug op de oude 95 Mb/s. Is een Asrock Z390 Extreme 4 met een Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s. Waar loopt het dan fout ? ik weet het niet.

0 Likes
Beantwoorden
Arnie
Professional Bijna Allesweter
Een mailpaal! Full speed writing! Volop in the game! Ongelooflijk (maar waar)!

Een snelheid van 95 Mbps lijkt er op te duiden dat de PC op een snelheid van 100 Mpbs synced. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn:

1. De kabel tussen de switch en de PC is niet van goede kwaliteit
  2. De PC poort staat misschien manueel ingesteld op 100Mbps? Kijk eens de netwerk-adapter eigenschappen na. Probeers eventueel eens manueel 1Gpbs in te stellen
  3. Probeer een andere poort op de switch

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
0 Likes
Beantwoorden
snap1704

l ik ook nog eens moeten nakijken, nog een vraagje. Is het ook normaal dat op de 2 gsm nummers bij 4 G de mobiele gegevens op 2 GB blijven staan dacht dat dit 40 GB werdt bij oneup of zie ik dit verkeerd ?

0 Likes
Beantwoorden
snap1704

Jaaa ok eindelijk, haal nu snelheid van 890 Mb/s. Niets van kabels veranderd of verstoken, gewoon voor de zoveelste keer modem nog een herstart. Iemand een idee hoe dit komt ?

0 Likes
Beantwoorden
patrick37
Professional Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Alles op zijn plek!

@snap1704 

Als jij 2 nummers hebt bij One Up dan heb je een totaal van 80 Gb aan mobiele data. Dat is dan de totale pot die je kan en mag verdelen aan volle snelheid. Daarna zal je verder kunnen surfen aan verlaagde snelheid. In de EU heb je dan 40 GB om te gebruiken aan volle snelheid voor de twee nummers. Je kan in de app of 'mijn Telenet' dit opvolgen wat je totale verbruik gaat zijn. Je zal niet zien wat je totale pot is wat je kan gebruiken want de teller loopt op wat je verbruikt hebt. 

Betreft je snelheid die nu wel ok is door nog eens een herstart kan misschien er aan liggen dat er een firmware update is geweest of iets achterliggend waardoor je snelheden nu wel goed zijn. Voor ons is dit ook niet na te kijken aangezien wij hier ook gewoon klant zijn. Maar je probleem is daarmee toch opgelost dus wat en hoe het gekomen is geen idee. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
Beantwoorden
snap1704

Ok bedankt ja heb 2 nummers en dat wist ik van die 40 dus voor mij X 2 80 GB. Vroeg mij enkel af of dit ook aangepast of eventueel getoond zou worden op de gsm's bij gegevensgebruik ?

0 Likes
Beantwoorden
patrick37
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Alles op zijn plek!

@snap1704 

Nee je gaat niet ergens zien dat je 80 GB tot je beschikking hebt. Het is iets wat je dient te 'weten' door een eenvoudige optel som , per simkaart heb je dan 40 GB. Maar dat je echt een meter ziet hoeveel je in totaal ter beschikking is die heb je niet. Want eigenlijk heb je onbeperkt mobiele data tot je beschikking enkel dat je na die 80 GB tegen verlaagde snelheid surft. En wie die 80 GB volledig opgebruikt of wie er 10 GB van gebruikt dat is van geen belang je hebt samen één pot. 

Maar via de Telenet app kan je je verbruik wel zien en als je de beheerder bent van de app kan je het totaal verbruik ook nog eens zien. Dus je ziet dan ook wat je partner verbruikt heeft aan mobiele data maar ook wat die gebeld heeft of hoeveel smsen die heeft gestuurd. Maar je dient dit in detail te bekijken. 

Patrick37 | Krak
0 Likes
Beantwoorden
snap1704

Ok duidelijk, heb het in de app inderdaad gezien. Zit nu nog met één vraag eigenlijk, misschien kan je me daar ook mee helpen. Ze hadden me gezegd dat ik mijn gsm als hotspot kan gebruiken. Dat ik zo met de laptop bv achteraan in de tuin ook op wifi kan. Dus dat de gsm een beetje als een powerline dient. Hoe stel ik dat dan juist in op de gsm ? Nu heb ik wifi en TelenetWiFree ingesteld is dat zo voldoende of moet er nog iets gebeuren ? Ik dacht dat je vroeger ook iets kon instellen dat toen telenet hotspot heette.

0 Likes
Beantwoorden
patrick37

@snap1704 

De Telenet Hotspot is iets dat bedoeld wordt met je kan onderweg op wifi gaan via een hotspot van Telenet , bijvoorbeeld op een trein station of de vlieghaven. 

Op je gsm kan je ook een hotspot maken dus je kan je gsm idd dan met een pc of laptop of tablet verbinden en dan kan je via je mobiele data surfen via je tablet of pc of laptop. Ik kan bijvoorbeeld op mijn iPhone de Hotspot aanzetten en dan heeft mijn Macbook direct een verbinding en ik kan direct surfen. Als ik het via de Samsung doe neemt het wel wat tijd en werk in beslag want die verbinding loopt minder soepel. Maar die loopt dan wel weer heel soepel als ik via de Windows verbinding maak. 

Dus welk toestel heb je ? Want ik weet uit ervaring dat het niet altijd even soepel loopt om dit voor elkaar te krijgen. 

Patrick37 | Krak
0 Likes
Beantwoorden
snap1704

Ik heb een Samsung Galaxy S7 en ben daar voor de rest heel tevreden over, doet wat hij moet doen, zeg maar. Dat ik dan nog een paar extra's kan toevoegen is dan meegenomen uiteraard. Dus als U me kan uitleggen hoe dit juist te doen zou fantastisch zijn.

0 Likes
Beantwoorden
StefaanH
Netweters’ orakel! Like a journalist. Jij bent een ware apostel. It's your fifth party!

@snap1704 

Ik heb een S8. Ik ga naar "settings" (tandwiel rechtsboven), dan "verbindingen", helemaal naar beneden scrollen en daar"Mobiele hotspot en tethering". Tenslotte "Mobiele hotspot"

Eens je daar bent wijst het zichzelf uit.

Is het allemaal "chinees" voor u wat daar staat, blijf er dan best met uw pollen af. 😋

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
0 Likes
Beantwoorden