Sporadisch internetprobleem, hele netwerk neer
Hallo,
Na al een technicus langs te hebben gehad, en al verschillende keren aan de telefoon te hebben gehangen, nu vandaag nogmaals over mijn probleem, zei de kerel aan de telefoon dat ik ook maar eens hier een thread moet proberen te posten. Dus bij deze.
Mijn problemen gaan al enkele maanden terug, toen ik nog een oudere router van Telenet had (een zwarte, echt geen flauw idee meer welk model) waarbij er zich redelijk frequent een probleem voordeed dat het internet in het hele huis (dus niet enkel mijn computer) zou neergaan als ik een grote download deed op bijvoorbeeld Steam. Dit probleem is toen zodanig erg geworden dat ik een nieuwe router bij Telenet ben gaan halen (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)) wat het probleem wel voor een aantal maanden heeft verholpen.
Nu is mijn probleem in de recente week echter 3 keer teruggekomen. Eenmaal toen ik aan het streamen was, rond half 11 's avonds op de 25e juli, enkele dagen daarna op 28 juli toen ik een VOD van Twitch was aan het afhalen (heel fijn als je download dan op 98% faalt en je weer 30GB opnieuw mag afhalen), en nu vandaag nogmaals toen ik gewoon beneden op onze TV Netflix was aan het kijken (TV is via WiFi verbonden).
Het merkwaardige hieraan is dat er gisteren nog een technicus van Telenet zelf is langsgeweest, en dat hij dus effectief niets kon vaststellen als oorzaak, ook niet als ik hem specifieke timeslots gaf van wanneer het probleem zich voordeed. Dit heb ik vandaag ook aan de telefoon uitgelegd, en gelukkig was de persoon van de klachtendienst veel begripvoller nadat de persoon van de technische dienst wederom hetzelfde zei tegen mij, dat hij effectief niets kon zien, en dat het probleem zogezegd niet bij Telenet lag.
Nu, ik heb een poepsimpel thuisnetwerk, waarbij alle apparaten (1 PC, 1 Digicorder, 1 Digibox) allemaal direct via UTP kabel met de router zijn verbonden, geen enkele switches ertussen, geen powerline adapters (daar wou ik niet aan beginnen vanwege hoe oud het huis is/unreliability met streamen), en ik doe geen absurd intensieve dingen met mijn verbinding. Ik studeer zelf toegepaste informatica, ik ben er mij goed van bewust wat mogelijke oorzaken kunnen zijn, en ik snap dus niet wat van mijn kant de oorzaak zou kunnen zijn dat mijn volledige thuisnetwerk neer gaat.
De router blijft dan trouwens wel gewoon aan staan, en mijn PC/GSM zien allebei nog de router, ze kunnen gewoon geen verbinding leggen met het internet, een ping resolved niet, niets komt erdoor.
Dus zoals de technicus vandaag aan de telefoon zei, post ik hier nu een thread om te zien of iemand nog betere ideeën heeft, aangezien Telenet ervan overtuigd is dat de fout niet bij hun ligt.
- Labels:
-
modem (HGW)