De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Telemeter - Extra volume verdwenen?

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
A born reader! It's your first party! Hey, jij weer! :-) Mooi, mooi!

Ik zal het eens uitleggen.

 

Stel, uw periode loopt van 01 tot 31.

Op 15 bvb zit je over uw limiet.

U koopt 1 blok bij, dus 25 gb. Dan zou je , als je logisch denkt, 150 + 25 hebben, dus 175 hebben, wat ook wel zo is.

Nu goed, je denkt, daarmee red ik het, en de dag erna verwijder je de extra 25 gb.

Echter op 25 , is het terug allemaal opgebruikt.

Dan bestel je terug 25 gb bij.

Deze worden aangerekend, maar, er wordt terug geteld: 150 + 25, is 175.

Met andere woorden, je hebt deze maand al 175 gebruikt, en kan bijgevolg de nieuwe aangekochte blok niet gebruiken.

Een paar jaar terug heb ik dit effectief voorgehad.

 

Wat er nu onlangs gebeurd is, heb ik effectief de aangekochte blokken weggedaan de dag dat de telemeter effectief terug op nul stond. Naar het reglement van telenet toe, moest ik dus de extra blokken ook betalen, wat ik ook gedaan heb. Reglement is reglement.

Maar! Ik heb ze niet hoeven te betalen, maar daarover verder meer ...

 

Wat mij hierin vooral tegen de borst stoot is hun policy die ze hanteren in deze:

Als u te laat uw blokken weg doet, rekenen ze ze meteen aan, terwijl uw basis volume nog op 150 staat.

Zij kunnen hun scripten perfect zo aanpassen dat de blokken bij het ingaan van de nieuwe periode automatisch weg zijn. Ze doen dit niet, omdat ze de eurootjes hopen binnen te krijgen door een vergetelheid van de klant. Ik doe zelf zaken, en ik gruwel ervan dat bedrijven zo zaken doen met hun klanten. Echt, ik vind dat zo klein ...

Is dat de hedendaagse manier van omgaan met uw klanten ? Blijkbaar, maar het is niet mijn strategie. Nu, het zal zeker daardoor zijn dat ik maar een keuterboertje ben ?

 

Enfin, in een bui van ontgoocheling heb ik al mijn producten opgezegd bij telenet, en geloof mij, het zijn er heel wat. Daarop hebben ze toch beslist dat de extra blokken niet betaald dienden te worden.

 

Kijk, ik hoop dat je het begrijpt. Naar hun reglement waren ze correct, maar hun reglement vind ik zeer klant onvriendelijk.

 

Mvg.

Highlighted
Experienced Meesterweter
Berichten: 2488
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De nieuwe Einstein! It's your fourth party!

Als dit de tellogica is van Telenet, dan is Telenet grondig fout.

Een volume basis of bijgekocht heeft betrekking op een volledige periode. Hier is nooit sprake van pro-ratisering.  Je koopt in een periode 25 Gb bij, dan is uw volume van die periode basis + 25 Gb. De opzeg van de 25 Gb gaat maar in met de volgende periode. Koop je in diezelfde periode nog eens 25 Gb dan moet er altijd geteld worden met het reeds bijgekochte (opgezegd of niet is helemaal niet relevant).  Deze fout zou moeten rechtgezet worden in de software die dit bijhoud (en dat kan niet zo moeilijk zijn).


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Highlighted
Experienced Superweter
Experienced Superweter
Berichten: 3826
It's your fourth party! De gouden postveer is voor jou De nieuwe Einstein! Netweters’ orakel!

Dus als ik nu van smallband wil afgeraken, dan moet ik nog eens dokken voor 75 GiB? Momenteel staat de meter immers op 200/150. 25 bijbestellen heeft niets geholpen.


  Bjørn (sb) | Krak
  I'm here to save you! - Front 242 (Soul Manager)
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Experienced Meesterweter
Berichten: 2488
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De nieuwe Einstein! It's your fourth party!

@sb 

Bellen naar Telenet en desnoods klachtenformulier invullen en indien geen voldoening desnoods bemiddelingsklacht bij de ombudsdienst van de Telecom. Daar dienen die zalen voor.


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Highlighted
Experienced Superweter
Experienced Superweter
Berichten: 3826
It's your fourth party! De gouden postveer is voor jou De nieuwe Einstein! Netweters’ orakel!

Het belangrijkste voor mij op dit moment is dat ik van die smallband afgeraak. Vandaag eerder dan morgen. (Zie mijn ander bericht.) En vergeef me, ik heb niet veel vertrouwen meer in de helpdesk. Tegen de tijd dat ik daar alles heb uitgelegd wordt mijn Telemeter al automatisch op 0 gezet...


  Bjørn (sb) | Krak
  I'm here to save you! - Front 242 (Soul Manager)
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Experienced Allesweter
Berichten: 1307
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! It's your fifth party! Straf. Héél straf!

Ik zou toch de klantendienst contacteren via facebook of twitter. Dan kan je achteraf bij eventuele foute facturatie wel aantonen dat je die 2de keer extra volume niet hebt gehad. Doe er maar screenshots bij.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Experienced Superweter
Experienced Superweter
Berichten: 3826
It's your fourth party! De gouden postveer is voor jou De nieuwe Einstein! Netweters’ orakel!

Ik heb opnieuw contact via Twitter. Benieuwd of er een oplossing uit de bus zal komen...


  Bjørn (sb) | Krak
  I'm here to save you! - Front 242 (Soul Manager)
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
A born reader! It's your first party! Hey, jij weer! :-) Mooi, mooi!

@sb 

 

Hetgene u nu voorhebt, is hetgene wat ik wou uitleggen, en ook uitgelegd heb.

 

Dit klopt niet eh.

Ik hoop dat je uw gelijk haalt.

 

grtjs

Highlighted
Experienced Superweter
Experienced Superweter
Berichten: 3826
It's your fourth party! De gouden postveer is voor jou De nieuwe Einstein! Netweters’ orakel!

@Suzy 

 

Het is bewonderenswaardig van de mensen op Twitter dat ze het blijven volhouden met mij (ben al de hele dag bezig), maar ik geraak er dus geen meter verder hé. )-: Wat voor mij het belangrijkst is is dat ik zo snel mogelijk (gisteren!) verlost ben van smallband, maar ze begrijpen het écht niet. Het lijkt bijna een techniek om klanten af te schepen.

 

Edit: Eindelijk verlossing op Twitter. Ze hebben nog een extra blok geactiveerd en nu heb ik dus 25 GiB op overschot (200/225). Smallband is opgeheven. Ik ben enkel benieuwd naar de factuur...


  Bjørn (sb) | Krak
  I'm here to save you! - Front 242 (Soul Manager)
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3192
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@sb goed dat het in orde is gekomen via Twitter!

 

Ik heb dit naar aanleiding van jouw post intern doorgegeven en ze gingen dit onder de loep nemen. Er lijkt effectief iets fout te lopen met extra verbruik op de Telemeter. Zoals jij het al jaren doet, zou het moeten werken. 

Je voegt volume toe en kan dit sowieso tot einde van je periode gebruiken, ook al zet je het in Mijn Telenet direct terug stop. Eens je het volume stopzet, moet het ook zichtbaar blijven in de Telemeter tot de nieuwe periode start. Er is een algemeen ticket gelogd, zodat normaal alle medewerkers op de hoogte zijn hiervan. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Highlighted
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Je eerste full page! Leesclubje starten? Mooi, mooi!

@Suzy @sb

HHopelijk komt er ooit een antwoord op het ticket bij Telenet. 

Ikzelf heb hetzelfde antwoord verkregen, maar tot op heden nog geen effectief antwoord op het ticket dus. 

Wat de extra toevoeging van je blok betreft. Blij dat er een oplossing was voor je, jij mijn weten ga je deze ook betalen. Ikzelf heb dus de rekening ook geserveerd gekregen. 

Hopelijk komt hier ooit een oplossing voor want dit is idem een aanleiding om klanten te verliezen. 

Highlighted
Experienced Superweter
Experienced Superweter
Berichten: 3826
It's your fourth party! De gouden postveer is voor jou De nieuwe Einstein! Netweters’ orakel!

@Suzy 

 

Ik heb een vrij uitgebreide uitleg gepost in mijn andere topic:

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Telemeter-perikelen-the-sequel/m-p/85371#...

 

@Thomas21 

 

Ik ben bereid om extra te betalen... voor 75 GiB (15 euro), maar NIET voor elke blok die ik geactiveerd heb zonder dat ik die gigabytes heb kunnen gebruiken. Op de Telemeter staat overigens prijs per maand en niet per blok.

 

extravolume.png

 

Morgen deactiveer ik dat extra volume trouwens en ik vermoed dat ik dan weer op smallband vlieg.


  Bjørn (sb) | Krak
  I'm here to save you! - Front 242 (Soul Manager)
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes