Beantwoorden
Do76
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

VPN connectie voor werk

Hoi iedereen, 

 

Ik werk voor een NL bedrijf en moet dagelijks inloggen via een VPN verbinding. Dit doe ik over het wifi signaal.  

Sinds september hier op ons nieuw adres weer op Telenet en ik ben de enige binnen het bedrijf die steeds problemen ondervind met mijn VPN connectie. Wereldwijd werken mijn collega's ook met deze verbinding en dat lukt allemaal prima. 

 

Enkel die Belg heeft problemen... traag, steeds opnieuw moeten inloggen.... 

 

Klantendienst dan maar eens gebeld en daar zei men me dat Telenet geen VPN toelaat!?

 

Ik heb nog een router staan maar niet aangesloten momenteel, moet ik die ertussen plaatsen? 

En wat moet ik dan instellen??? Is een TP-Link AC1900

 

Graag jullie hulp 😉

 

Do

 

 

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VPN connectie voor werk

@Do76  om een vpn verbinding te hebben of te maken heeft u niet persee een router nodig. Heb ook een vpn thuis gehad zonder router en enkel dus met de modem. Enige wat ik deed was met een vaste kabel aan de modem een verbinding maken en dus geen wifi. Wifi is bij uitstek niet het beste middel om een vpn verbinding te hebben. Heb dus daarmee nooit problemen gehad. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Do76
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

VPN connectie voor werk

@patrick37 Bedankt voor je antwoord, ik ga dit eens proberen, is wel niet echt handig zo... 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

VPN connectie voor werk

Telenet blokkeert helemaal geen uitgaande VPN connecties, die info klopt niet.
Ik gebruik dit constant, zelfs ook inkomend.

Indien dit het geval zou zijn, zou je helemaal niet kunnen connecteren, waar je dit nu wel kan, maar traag en af en toe de connectie weg valt.

Ik zou me eerder op de kwaliteit van je wifi verbinding concentreren, en idd eens vergelijken met een kabel aangesloten op je homegateway.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Do76
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

VPN connectie voor werk

Bedankt voor je info, wifi netwerk is overal top, op elk toestel, nergens problemen enkel op mijn laptop waarmee ik de vpn verbinding maak. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

VPN connectie voor werk

Dus op de laptop waar je een VPN verbinding maakt is de WIFI voor de rest ook top ?
Kan je de resultaten van Speedtest eens publiceren, getest vanop die laptop?

http://speedtest.telenet.be/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VPN connectie voor werk

Ik denk niet dat Telenet de oorzaak is. Mijn dochter en schoonzoon werken allebei minsten 1 keer per week via VPN verbinding voor hun bedrijf. Allebei via WiFi en een paar weken geleden heeft mijn dochter dat hier ook gedaan bij mij thuis. Nergens geen problemen.

Heb je al eens uw anti virus uitgeschakeld? Misschien gooit die roet in het eten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Matt_83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

VPN connectie voor werk

Misschien best eens de IP range controleren die je krijgt via de VPN connectie.
Het kan goed zijn dat als deze conflicteert met de IP range die je intern hebt dat de connectie niet meer naar behoren werkt.

Bijvoorbeeld : je ip adressen thuis zijn van formaat 192.168.1.X. Als je dan via VPN ook een IP adres krijgt 192.168.1.X, dan weet het netwerk niet meer wanneer je verbindingen maakt als hij dan naar een toestel op zoek moet bij jou in huis of een toestel wat op uw bedrijf staat.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VPN connectie voor werk

Klopt helemaal wat @Matt_83 zegt. Normaal hebben windows computers en netwerken daar geen probleem mee. IOS (Apple) en Linux computers hebben het daar wel moeilijk mee.

De oplossing is dus dat jij uw lokaal netwerk verandert naar iets verschillend dan het andere netwerk.

Als zij bijvoorbeeld lokaal 192.168.1.0/24 gebruiken dan moet jij er voor zorgen via "Mijn Telenet" dat dit bij u 192.168.X.0 wordt waarbij X elk getal kan zijn tussen 0 en 255 zolang het in dit geval geen 1 is.

Probeer in ieder geval te weten te komen wat zij gebruiken en of het /24 of /23 of iets anders is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes