24.988
netweters
|
153.715
antwoorden
|
20.853
vragen
|
192.168.0.1 heeft de verbinding geweigerd.
Bovenstaande melding krijg ik als ik met onze modem wil verbinden, zowel via bekabeld internet als via wifi. Bij telenet klantendienst konden ze mij niet helpen.
Het gaat erom dat ik een externe verbinding kan toelaten voor een training op ons netwerk te hosten. Ook hierover is info welkom, zoals welke settings en poort en dergelijke.
Indien meer info nodig, laat maar weten.
Alvast bedankt!
NoToxido
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Verbinding met de modem wordt geweigerd
@NoToxido welke modem??? merk en type graag.
of heb je het op de modem van telenet zelf, daar kan je enkel via je mijn telenet portaal op met de standaard instellingen dat je daar vindt.
wil je extra dingen doen kan je eigen router gebruiken.
F@ST3896LG-TN van telenet zelf.
Via je thuisnetwerk op de site van telenet krijg ik ( 2 maal?) de melding "Je hebt geen actief internetproduct"
We zijn nochtans bij hen aangesloten en hebben een modem van telenet.
@NoToxido sinds waneer is die aangesloten die Fast modem ???
als dit pas sinds vandaag is kan het zijn dat dit nog moet aangepast worden intern, als er iets fout is ingesteld kan dit nog even duren,
je kan eens bellen naar telenet zelf voor te vragen of ze dit kunnen nakijken.
Die is intussen ruim genomen een jaar geleden geïnstalleerd.
Zal ik doen. Ik probeer er aan te denken om de eventuele oplossing hier te delen.
Het opgegeven IP adres is een adres van een interne router ? Of een NAS ?
kan je eens zeggen wat je op je interne netwerk wil installeren ?
Het gaat er om dat je een externe verbinding wil toelaten voor een training. Maar waar komt die verbinding dan vandaan ? Dat moet ergens vandaan komen.
Een externe verbinding toelaten naar een host op je eigen interne netwerk gebeurd normaal via het instellen van port-forwarding. Ik vermoed dat je hier wel instructies voor hebt ontvangen, om welke port het gaat, udp/tcp enz.
Deze port forwarding stel je in op de telenet router (in jouw geval de fast router), Deze router heeft geen eigen web interface voor de configuratie, maar dit gebeurd via my telenet. (menu optie: mijn producten > internet > thuisnetwerk > modem > geavanceerde instellingen).
Als je my telenet niet werkt contacteer je best de telenet helpdesk (telefoon, whatsapp enz.) Dit moet eerst en vooral in orde zijn, voordat je port forwarding in kan stellen.
@NoToxido Ik vermoed dat je op de user interface van je Telenet modem wil aanloggen, maar dit is niet mogelijk, alleen via Mijn Telenet.
Indien je een eigen router hebt is dit wel mogelijk via deze weg. Hier moet je dan het ip adres invullen van je default gateway, (soms is dit ook 192.168.1.x)