Beantwoorden
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be

Hallo allemaal!

 

Mijn.telenet.be zegt dat ik een CV6181E modem heb.

Maar de modem die thuis staat is een CV7160E.

 

Ik heb wel internet aan de snelheden van m'n Wigo met All-Internet 300/20, maar ik zou graag de Giga SpeedBoost optie nemen, alleen zegt de bestelwizard daarvan dat ik daarvoor m'n modem moet wisselen - terwijl de CV7160E de gigabit snelheden ook aankan.

 

Na talloze keren geprobeerd te hebben om het modemtype in mijn.telenet.be aan te passen via de telefonische helpdesk, via Twitter, via een technieker van Telenet op een ander forum, en tot 2 maal toe via een medewerker van een Telenet Centers probeer ik het dan uit wanhoop hier maar eens.

 

 

 

 

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be

@Selder  u kan in dit geval twee dingen doen ,

u kan de klantendienst bellen en vragen de optie speedboost te activeren en u heeft uw snelheid.

of u belt de klantendienst , vraagt hen een case aan te maken voor de backoffice en die veranderen uw naam van de modem.

U klinkt heel stellig dat u zeker bent dat de modem die u heeft de speedboost aan kan dus bel naar de klantendienst. Moest de klantendienst de boost activeren en er zou een verkeerde modem staan zien hun dat ook hoor dan krijgen die ook een melding dat u niet de juiste modem heeft dus dan komt het zeker in orde.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be

@Selder 

Als je modem aangeeft dat het een CV7160E is, is hij dat ook.

Er is dus geen probleem voor uw giga speedboost.

Zelf uw modem type aanpassen in mijn telenet gaat zeker niet lukken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be

Ik wil vooraleerst ik de giga speedboost activeer (of door de telefonische helpdesk laat doen) eerst het correcte modemtype in mijn.telenet.be zien. 

 

Ik wacht even totdat er iemand met kennis van zaken mij een bruikbare tip geeft. 

Een nieuwe modem gaan halen in een Telenet Center zou ik nog kunnen proberen, maar ik zie er tegenop om de lijdensweg te doorworstelen om een modem-only mee te krijgen. 

 

De (vanzelfsprekend goed bedoelde) antwoorden van hierboven helpen mij niet vooruit.

Ik héb al naar de helpdesk gebeld, en ze konden de speedboost optie niet activeren omdat ze een verkeerd modemtype zien. Hoe ik "geen probleem voor speedboost" moet begrijpen weet ik ook niet, zo'n antwoord helpt mij niet vooruit en ik kan er alleen maar uit begrijpen dat je de startpost niet gelezen hebt. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be

@Selder  de enige oplossing is een case aanmaken voor de back office. Deze zullen er een correcte modem van maken. Er is helaas geen andere bruikbare tip die er voor zorgt dat u het juiste type modem in mijn telenet ziet staan. Een nieuwe modem halen hoeft ook niet als u dat niet wil.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be

Selder, vraag achter de nieuwe E-router. Die je gratis meekrijgt als je gigabit speedboost vraagt. Je activeerd hiervan de mac pass through. je kan dan je eigen router rechtstreeks aan de modem hangen zoals een modem-only. Weliswaar maar 1 mac adres, dus wat experimenteren met extra wan-ip4 adressen is niet meer mogelijk.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be

@Selder de antwoorden die je hier tot nu toe hebt gekregen, zijn effectief de juiste. De enige personen die de modem in Mijn Telenet kunnen corrigeren, zijn de collega's van de back office. De klantendienst gaat dus een dossier moeten maken voor je. 

 

En je huidige modem (CV7160E > EMTA) kan effectief de Giga Speedboost snelheden aan, maar slechts tot het voorjaar 2020. De snelheden van deze modem zijn tijdelijk verhoogt naar 1 Gbps en vallen erna terug op een maximum van 400 Mbps. In het voorjaar ga je dus sowieso van modem moeten veranderen.

 

Klanten die een nieuwe modem nodig hebben, omdat ze een Giga Speedboost wensen, krijgen een CV8560E mee (Docsis 3.1 E-router), waar je sinds afgelopen zondag ook bridging op kan gebruiken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be


@Suzy  schreef:

 

En je huidige modem (CV7160E > EMTA) kan effectief de Giga Speedboost snelheden aan, maar slechts tot het voorjaar 2020. De snelheden van deze modem zijn tijdelijk verhoogt naar 1 Gbps en vallen erna terug op een maximum van 400 Mbps. In het voorjaar ga je dus sowieso van modem moeten veranderen.


in het voorjaar rollen ze dan docsis 3.1 uit ?

0 Likes
Selder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be

Kan ik de mensen van Back Office rechtstreeks bereiken? Of kan dat alleen via de bijna onoverkomelijke 1st line? Hoe leg ik dat tegen die mensen uit? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be

@Selder  er is geen rechtstreeks nummer naar de back office. U gaat moeten binnen bellen met de 1ste lijn en deze maken een case aan voor uw probleem. Als het opgelost is nemen ze contact met u op.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be


@Selder  schreef:

Kan ik de mensen van Back Office rechtstreeks bereiken? Of kan dat alleen via de bijna onoverkomelijke 1st line? Hoe leg ik dat tegen die mensen uit? 


Jaren geleden toen ik een upgrade nam naar de 6xxx emta modem had ik hetzelfde probleem. Had toen ook gebeld waarna men niet direct een oplossing had, maar na sporadisch nazien enkele dagen later was alles normaal. Natuurlijk als je speedboost wil en de 7xxxx modem het aankan is een nieuwe modem niet direct nodig, maar op lange termijn als je speedboost wil behouden is een 8xxx modem wel aan te raden.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verkeerd model modem op mijn.telenet.be

@Selder is het ondertussen in orde geraakt? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes