24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Hallo allemaal!
Mijn.telenet.be zegt dat ik een CV6181E modem heb.
Maar de modem die thuis staat is een CV7160E.
Ik heb wel internet aan de snelheden van m'n Wigo met All-Internet 300/20, maar ik zou graag de Giga SpeedBoost optie nemen, alleen zegt de bestelwizard daarvan dat ik daarvoor m'n modem moet wisselen - terwijl de CV7160E de gigabit snelheden ook aankan.
Na talloze keren geprobeerd te hebben om het modemtype in mijn.telenet.be aan te passen via de telefonische helpdesk, via Twitter, via een technieker van Telenet op een ander forum, en tot 2 maal toe via een medewerker van een Telenet Centers probeer ik het dan uit wanhoop hier maar eens.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Selder u kan in dit geval twee dingen doen ,
u kan de klantendienst bellen en vragen de optie speedboost te activeren en u heeft uw snelheid.
of u belt de klantendienst , vraagt hen een case aan te maken voor de backoffice en die veranderen uw naam van de modem.
U klinkt heel stellig dat u zeker bent dat de modem die u heeft de speedboost aan kan dus bel naar de klantendienst. Moest de klantendienst de boost activeren en er zou een verkeerde modem staan zien hun dat ook hoor dan krijgen die ook een melding dat u niet de juiste modem heeft dus dan komt het zeker in orde.
Als je modem aangeeft dat het een CV7160E is, is hij dat ook.
Er is dus geen probleem voor uw giga speedboost.
Zelf uw modem type aanpassen in mijn telenet gaat zeker niet lukken.
Ik wil vooraleerst ik de giga speedboost activeer (of door de telefonische helpdesk laat doen) eerst het correcte modemtype in mijn.telenet.be zien.
Ik wacht even totdat er iemand met kennis van zaken mij een bruikbare tip geeft.
Een nieuwe modem gaan halen in een Telenet Center zou ik nog kunnen proberen, maar ik zie er tegenop om de lijdensweg te doorworstelen om een modem-only mee te krijgen.
De (vanzelfsprekend goed bedoelde) antwoorden van hierboven helpen mij niet vooruit.
Ik héb al naar de helpdesk gebeld, en ze konden de speedboost optie niet activeren omdat ze een verkeerd modemtype zien. Hoe ik "geen probleem voor speedboost" moet begrijpen weet ik ook niet, zo'n antwoord helpt mij niet vooruit en ik kan er alleen maar uit begrijpen dat je de startpost niet gelezen hebt.
@Selder de enige oplossing is een case aanmaken voor de back office. Deze zullen er een correcte modem van maken. Er is helaas geen andere bruikbare tip die er voor zorgt dat u het juiste type modem in mijn telenet ziet staan. Een nieuwe modem halen hoeft ook niet als u dat niet wil.
Selder, vraag achter de nieuwe E-router. Die je gratis meekrijgt als je gigabit speedboost vraagt. Je activeerd hiervan de mac pass through. je kan dan je eigen router rechtstreeks aan de modem hangen zoals een modem-only. Weliswaar maar 1 mac adres, dus wat experimenteren met extra wan-ip4 adressen is niet meer mogelijk.
@Selder de antwoorden die je hier tot nu toe hebt gekregen, zijn effectief de juiste. De enige personen die de modem in Mijn Telenet kunnen corrigeren, zijn de collega's van de back office. De klantendienst gaat dus een dossier moeten maken voor je.
En je huidige modem (CV7160E > EMTA) kan effectief de Giga Speedboost snelheden aan, maar slechts tot het voorjaar 2020. De snelheden van deze modem zijn tijdelijk verhoogt naar 1 Gbps en vallen erna terug op een maximum van 400 Mbps. In het voorjaar ga je dus sowieso van modem moeten veranderen.
Klanten die een nieuwe modem nodig hebben, omdat ze een Giga Speedboost wensen, krijgen een CV8560E mee (Docsis 3.1 E-router), waar je sinds afgelopen zondag ook bridging op kan gebruiken.
@Suzy schreef:
En je huidige modem (CV7160E > EMTA) kan effectief de Giga Speedboost snelheden aan, maar slechts tot het voorjaar 2020. De snelheden van deze modem zijn tijdelijk verhoogt naar 1 Gbps en vallen erna terug op een maximum van 400 Mbps. In het voorjaar ga je dus sowieso van modem moeten veranderen.
.
in het voorjaar rollen ze dan docsis 3.1 uit ?
Kan ik de mensen van Back Office rechtstreeks bereiken? Of kan dat alleen via de bijna onoverkomelijke 1st line? Hoe leg ik dat tegen die mensen uit?
@Selder er is geen rechtstreeks nummer naar de back office. U gaat moeten binnen bellen met de 1ste lijn en deze maken een case aan voor uw probleem. Als het opgelost is nemen ze contact met u op.
@Selder schreef:Kan ik de mensen van Back Office rechtstreeks bereiken? Of kan dat alleen via de bijna onoverkomelijke 1st line? Hoe leg ik dat tegen die mensen uit?
Jaren geleden toen ik een upgrade nam naar de 6xxx emta modem had ik hetzelfde probleem. Had toen ook gebeld waarna men niet direct een oplossing had, maar na sporadisch nazien enkele dagen later was alles normaal. Natuurlijk als je speedboost wil en de 7xxxx modem het aankan is een nieuwe modem niet direct nodig, maar op lange termijn als je speedboost wil behouden is een 8xxx modem wel aan te raden.