Beantwoorden
Zandrex
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Jij bent af! Twee handen vol!

Verkrijgen van een vast publiek IP adres

Hallo,

 

ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een statisch publiek IP adres te kunnen krijgen?

Omdat er geen informatie te vinden was op de Telenet website. Heb ik op het internet gezocht, ik kwam uit op een forum waar uitgelegd stond dat je dit aan je ISP moet vragen. 

Dus bij deze, kunnen jullie een zo gedetailleerd mogelijk antwoord geven omtrent deze vraag?

Of als ik de bron gewoon niet had gevonden, deze door te sturen. Alvast bedankt. 

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verkrijgen van een vast publiek IP adres

Ik heb een sterk vermoeden dat je een vast IP adres alleen maar zult bekomen via een business abonnement. Zoals dit hier: https://www2.telenet.be/nl/business/bundels/wigobusiness/ Optie 28€ in de maand.

Of dit hier: https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/business-fibernet/ inbegrepen in Fibernet 240.

Je hebt dit echt alleen maar nodig als je een eigen mailserver draait, of 2 vestigingen via een server wilt verbinden.

Anders voldoet een DDNS service perfect. Ik betaal bij NoIP iets van een 30 euro per jaar voor een 20-tal DDNS adressen. Ik deel dat met enkele personen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Verkrijgen van een vast publiek IP adres

enkel bij de zakelijke abonnementen zoals hierboven omschreven.

MAg ik zo onbeleefd zij nte vragen waarom je dit nodig hebt?

Je hebt nu een 'dynamisch' ip adres maar de ervaring leert dat dit maaaanden (jaren) hetzelfde kan blijven.....

Als je toepassing waarom je een statisch wenst niet werkt (vb een homecontrol) check even op mijnip en pas de settings van de toepassing aan?
andere oplossing is inderdaad een ddns gebruiken, dat is ook betalend en goedkoper dan de upgrade naar de business....

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Verkrijgen van een vast publiek IP adres

@Zandrex

 

Zoals @dedeke al vroeg, waarom zou je dat willen? Er zijn ook andere oplossing zoals dynamic dns.

 

Ik gebruik dynu.com, dat is gratis en werkt goed. Je moet een programma op een computer die liefst altijd aanstaat installeren en die gaat om de zoveel tijd controleren of je IP is aangepast en dan ook de dns naam aanpassen.

 

Je kan daar bijvoorbeeld (zoals ik doe) een domeinnaam via een cname-record aan verbinden.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zandrex
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Jij bent af! Twee handen vol!

Verkrijgen van een vast publiek IP adres

ik ben een support platform aan het maken voor verschillende community's (gratis). Mijn streefdoel is het gratis en zo onderhoudsvriendelijk mogelijk te maken (dus geen rekening houden met een veranderend publiek ip adres).   Ik was van plan om tegen de release datum van het platform een domain naam te kopen. Ik ben geen expert in dns adressen dus ik was niet zeker of dit een groot probleem ging zijn. Bedankt voor je antwoord.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Verkrijgen van een vast publiek IP adres

@Zandrex

 

Je kan best bij je domeinnaam webhosting kopen en zoiets niet bij je thuis hosten. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zandrex
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Jij bent af! Twee handen vol!

Verkrijgen van een vast publiek IP adres

Zelf hosten zorgt misschien wel voor slechtere kwaliteit maar het geeft me meer vrijheid om zelf dingen te proberen/leren + zolang de hardware blijft werken is er geen tijds limiet op het gebruik van mijn server. En buiten de elektriciteitskosten is het gratis.  

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkrijgen van een vast publiek IP adres


@Zandrex@  schreef:

Zelf hosten zorgt misschien wel voor slechtere kwaliteit maar het geeft me meer vrijheid om zelf dingen te proberen/leren + zolang de hardware blijft werken is er geen tijds limiet op het gebruik van mijn server. En buiten de elektriciteitskosten is het gratis.  


Data verbruik niet vergeten .....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Verkrijgen van een vast publiek IP adres

@Zandrex

 

Das waar. 🙂 Ik host zelf thuis ook wel wat maar dat is dan voor persoonlijk gebruik. Website host ik ergens anders.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verkrijgen van een vast publiek IP adres


@Arthur2@  schreef:

 

Das waar. 🙂 Ik host zelf thuis ook wel wat maar dat is dan voor persoonlijk gebruik. Website host ik ergens anders.


Misschien moet je die toch eens nakijken. De afbeelding in je sig doet het hier niet meer en als ik naar principis.be ga, dan zie ik:

 

Your connection is not secure

The owner of www.principis.be has configured their website improperly. To protect your information from being stolen, Firefox has not connected to this website.

Learn more…

Report errors like this to help Mozilla identify and block malicious sites


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Verkrijgen van een vast publiek IP adres

@sb

 

Ja dat is zojuist kapot gegaan met een nieuwe domeinnaam toe te voegen, kzal het is fixen.

Thanks 🙂

 

Edit: zo beter? 😛

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.