|
25.545
netweters
|
157.880
antwoorden
|
|
21.313
vragen
|
Op de site van telenet krijg je een mooie melding dat we nu genieten van verhoogde snelheden. Is er iemand die hier al van geniet? Want hier is alles bij het oude gebleven.
Abbo: Wigo
Modem: Docsis 3.1 Wifi6 (docsis)
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: "Zogenaamde" verhoogde snelheden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Curtricias schreef:
Tot zover het nut van deze ….
Je hebt hier 100% gelijk.
Het is niet correct dat jouw stokoude Whoppa - na analyse door Telenet - nog altijd beschouwd wordt als het abonnement dat het "best" bij U past. Dit terwijl een van de nieuwere formules ("All Internet + TV") blijkbaar meer biedt voor minder geld 🤔 ???
@Suzy Dat zou moeten geescaleerd worden binnen Telenet (want als dat waar is, overtreedt Telenet de Telecom wet).
@janne_man schreef:
@flip1953 schreef:
Wel jammer dat je ons al 9 dagen op een dwaalspoor hebt gezet door te beweren dar je een WIGO abonnement hebt. Had je van aanvang al gezegd dat je een WHOPPA had, dan was het probleem al langer "opgelost" 🤗.Dat is de schuld van Telenet. Op zeker ogenblik hebben de Whop en Whoppa klanten een bericht gekregen van Telenet dat hun abonnement automatisch omgezet werd in respectievelijk Wigo Home S (100% zeker, had dit zelf) en Wigo Home. Zeer consequent is Telenet niet geweest. Er was een verschil met wat er op de afrekening stond en wat men te zien kreeg in de instellingen (vroegere mijn Telenet). Het ene gaf de originele benaming en het andere de nieuwe. Het is me nooit duidelijk geweest.
Dus volgens het eigen engagement van Telenet moeten de Whop en Whoppa klanten behandeld worden zoals de Wigo Home S en Wigo Home klanten. Is dan niet zo @Moderator ? (ik veronderstel dat jullie het gemakkelijker hebben om dat in de archieven uit te zoeken).
@janne_man @flip1953 We hebben beide meldingen die jullie hebben doorgegeven nagevraagd bij onze diensten. Van zodra we hierover meer informatie ontvangen, laten we dit via dit topic weten.
Het kan zijn dat er een fout is gemaakt en dan heeft de klant recht op te veel betaalde geld en een commerciële geste
Wat wel juist moet zijn dat de bundel het zelfde is dus internet en tv zoals Whop als er in de Whop extra zenders zit kan hij daar geen aanspraak maken wand is er een verschil tussen het pak
Het moet duidelijk zijn Curtricias kan ons er meer over zeggen ,als de 2 zaken totaal zelfde zijn
Je weet niet welke opties @Curtricias nog heeft buiten de Whoppa. Ik ken iemand met een Whop die nog altijd best af is met de Whop / Wigo Home S. Weinig internet verbruik, tv, eigen Digicorder, regelmatig bellen met vaste telefoon ook naar EU inbegrepen in een optie. Je moet het volledig plaatje bekijken. Telenet geeft de info op basis van wat je gedaan hebt. Als je de intentie hebt om een ander verbruikspatroon te hebben, moet je dat zelf uitzoeken.
Onze internet/tv situatie is 20 jaar hetzelfde. Het data verbruik is gelijkmatig toegenomen de voorbije jaren. Er zijn geen aanpassingen nog veranderingen geweest. Nog gaat er in de nabije toekomst iets veranderen.
Dan heb je er recht op zoals andere gebruikers zeggen
Tot wanneer geen idee er is ergens een limiet
Is niet de eerste keer dat zo een zaken gebeuren door een fout in het systeem
@flip1953 schreef:
@Curtricias schreef:
Tot zover het nut van deze ….
Je hebt hier 100% gelijk.
Het is niet correct dat jouw stokoude Whoppa - na analyse door Telenet - nog altijd beschouwd wordt als het abonnement dat het "best" bij U past. Dit terwijl een van de nieuwere formules ("All Internet + TV") blijkbaar meer biedt voor minder geld 🤔 ???
@Suzy Dat zou moeten geescaleerd worden binnen Telenet (want als dat waar is, overtreedt Telenet de Telecom wet).
@flip1953 @Curtricias ondertussen hebben we we onderstaande informatie teruggekregen over het voorstel op maat.
De vergelijking tussen Whoppa met All Internet + TV Iconic is niet correct. In Whoppa zit er namelijk ook nog een vaste telefoonlijn, die wordt gebruikt. Dat betekent dat je de prijs van Whoppa moet vergelijken met de prijs van All Internet + TV Iconic + Freephone Europe en dan kom je duurder uit.
Omdat er dan eigenlijk geen beter alternatief is (goedkoper maar met minimaal dezelfde specs), blijft het huidige abonnement het beste en stellen we in dit geval het oude abonnement voor.
Ik baseer me op de gegevens die ik vind op de website van Telenet met inbegrip van de prijslijst.
Een One 10GB for 1 + TV Iconic omvat: onbeperkt internet via uw thuis verbinding aan 500 Mbps, TV abonnement, huur eerste decoder (Digicorder of TV-Box), vaste telefoon met gratis bellen in België naar de normale nummers (vast en mobiel), zowel tijdens de piek- als de daluren, Top-lijn, een gsm abonnement met onbeperkt bellen en sms'en zoals de vaste lijn, een verbruik mobiele data van 10 GB (via 4 en 5 G), mobiel surfen, boven de limiet van 10 GB blijf je surfen aan een lagere snelheid (512 Kbps) een extra gratis datasim met een limiet van 300 GB, boven deze limiet blijf je surfen aan een lagere snelheid (512 KBps), ... Met de gratis data sim kan je niet bellen en sms'en, maar je kan wel sms'en ontvangen. Je kan uiteraard die datasim gebruiken om te bellen via Whatsap of andere apps. Dit alles voor 70,38 (One 10 GB for 1) + 23,58 (TV Iconic) = 93,96 euro.
De klant moet zich de vraag stellen waarom die de optie Freephone Europen neemt. Is dat hoofdzakelijk om het even wanneer gratis te kunnen bellen naar een Belgisch nummer of is het om naar een uitgebreid EU land te bellen. In het laatste geval komt er nog 7,5 euro bij en dat brengt dan de prijs op 101,46 euro.
Al naar gelang de eigen behoeften is de ene Whoppa klant beter met over te stappen naar een One 10 GB for 1 en de andere klant blijft best bij zijn oude formule.