24757
netweters
|
152466
antwoorden
|
20710
vragen
|
Beste,
lang geleden heb ik een website aangemaakt en via een FTP programma mijn gegevens verstuurd.
Mijn computer is gesneuveld en ik ben mijn paswoord voor de website vergeten.
Kan ik dit paswoord ergens terugvinden? Of met ik de procedure voor een website aan te maken
helemaal opnieuw doen?
Website verwijderen
Nieuwe website aanmaken
Mijn gegevens door sturen met mijn FTP programma.
mvg
Ronny
Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Mijn website
Opgelost! Ga naar oplossing.
@RonnyVa als het via bijvoorbeeld Telenet gaat kan je gewoon uw passwoord resetten en als je de usernaam weet terug inloggen met het nieuwe password.Die bepaalde user heeft een eigen webruimte dus moet je dit niet opnieuw aanmaken. In uw ftp programma moet je wel het nieuwe password gebruiken in combinatie met de usernaam of gebruikersnaam.
@FilipD schreef:@Steven-E Hoezo? 😛 Zeker voor werk en als ik eens van computer switch is het wel ontzettend makkelijk.
Beroepsmisvorming 😉
Ik vertrouw geen paswoorden die in Chrome (of andere browsers) zijn opgeslagen. Zeker niet als ze gesynced worden over meerdere devices. Je moet maar op één van deze systemen toegang krijgen om al je credentials te stelen.
Goh @Steven-E. Ik zou eens werk moeten maken van een goede paswoordmanager. Nu is het wel zo dat mijn Google account 2FA beveiligd is. Ook als ik mijn pc niet zou locken, dan moet je alsnog het lokale windows paswoord invoeren om mijn paswoorden te zien via Google Sync.
2FA is al heel mooi. Iedereen zou dit op zijn email moeten instellen, want de meeste password reset procedures gebruiken email. Als je die kan hacken, ben je overal binnen ...
Persoonlijk gebruik ik Lastpass als password manager. Dan kan je, mits de Lastpass plugin, ook alles automatisch laten invullen in je browser, maar bijv ook op je Iphone in Safari, of Chrome op Android.
@Steven-E , ik ben recentelijk ook Lastpass gaan gebruiken. Het doet wel wat raar om zo een random passwoord te genereren in 't begin. Je bent dan écht wel afhankelijk van Lastpass, terwijl een wachtwoord vertrouwd uit je hoofd ingeven comfortabeler aanvoelt (maar niet veiliger persé).
Als je ergens bent (vriend, familie, etc...) en je moet eventjes inloggen op je mailadres (via Lastpass) is het natuurlijk wel een "gedoe" om dan via je smartphone het wachtwoord weer te geven, etc... als je die net niet bij de hand hebt..
Natuurlijk, veiligheid kost wat moeite. Ik vermoed dat het niet simpeler kan?
't Ja, het is maar waar je belang aan hecht 😉
Bij Lastpass (of een andere password manager) hoef je slechts 1 (bij voorkeur sterk) password te ontouden, en Lastpass zelf beveilig je natuurlijk ook met MFA/2FA. Zodat je altijd multifactor moet authenticeren zodra je inlogt op een nieuw device.
De andere passwoorden laat ik tegenwoordig genereren door Lastpass, en die bevatten soms meer dan 60 karakters, met een mix van kleine en grote letters, cijfers en speciale tekens.
Waarom niet? Ik hoef ze toch niet te onthouden, want ze worden automatisch ingevuld.
Belangrijke bedenking: als je overal het zelfde wachtwoord gebruikt, volstaat het dat één van de websites waar je op inlogt gehacked wordt, en hackers gaan met datzelfde wachtwoord hun geluk ook elders proberen. Er zijn zo al tal van voorbeelden: facebook, Dropbox, ...
Beter nog: helemaal geen wachtwoord meer, maar inloggen met een security key zoals Yubikey.
Enkel als je deze key bij de hand hebt kan je inloggen, zonder wachtwoord, gewoon effe aanraken. Heel makkelijk.
Een combo wachtwoord/SMS MFA stel je dan in als backup login mogelijkheid.
Als je hetzelfde wachtwoord gebruikt, gebruik dan voor iedere app een ander emailadres.
zo doe ik het, en vind ik veilig
Beste,
aan iedereen, die me op weg hielp: bedankt
Ik zal zeker eens nadenken over de suggesties, die ik gekregen heb.
Ik heb inderdaad soms problemen om mijn wachtwoordsysteem te onthouden...
Ouderdom zeker?
mvg
Ronny
@Steven-E schreef:
Beter nog: helemaal geen wachtwoord meer, maar inloggen met een security key zoals Yubikey.
Enkel als je deze key bij de hand hebt kan je inloggen, zonder wachtwoord, gewoon effe aanraken. Heel makkelijk.
Een combo wachtwoord/SMS MFA stel je dan in als backup login mogelijkheid.
Je bedoelt waarschijnlijk dat U2F een alternatief is voor andere vormen van 2FA?
Ik heb zo een YubiKey gehad. Heden niet meer. Lijkt me interessanter voor bedrijfsdoeleinden.