Beantwoorden
AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?

Zijn er plannen bij Telenet om nieuwe MODEM/ROUTERS uit te rusten met DECT CAT-iq2.0 aansluiting?

In Nederland en Duitsland is dit al in gebruik.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Nieuwe MODEM/ROUTERS met DECT-routers met CAT-iq 2.0

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?

@AmCam 

Wij weten niet of er nieuwe modems komen op dit moment en als ze er al komen welke het gaan zijn. Het zal afwachten worden als er nieuwe komen welke dit gaan zijn en wat de specificaties zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?

Het lijkt me onwaarschijnlijk. Meer en meer gebruikers stappen volledig af van de vaste lijn.

Die was op de huidige HGW's nog relatief eenvoudig aan te bieden, omdat de ingebouwde ATA geen config mogelijkheid naar de gebruiker biedt. Van het moment dat de HGW zich als DECT basis-station moet gaan gedragen, is ook een config menu voor de gebruiker nodig, om handsets toe te kunnen voegen of te verwijderen. Iets wat bijvoorbeeld bij de Fritzbox series lokaal mogelijk is, maar bij Telenet via het mijn Telenet menu geimplementeerd zou moeten worden.

Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar het lijkt me geen interessante markt meer voor Telenet om in te investeren.

Misschien gaat die mogelijkheid zich aanbieden vanaf het moment dat vrije modem-keuze aangeboden zal gaan worden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?

En weet je ook welk type modem/router dit is in Nederland zoals Ziggo zuster Telenet, met DECT CAT-iq2.0 aansluiting

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?


@AmCam  schreef:

Zijn er plannen bij Telenet om nieuwe MODEM/ROUTERS uit te rusten met DECT CAT-iq2.0 aansluiting?


Een DECT "aansluiting" is misschien een verkeerde woordkeuze.

Je bedoelt een router met een ingebouwd DECT "basisstation"?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?


@Arnie  schreef:

Die was op de huidige HGW's nog relatief eenvoudig aan te bieden, omdat de ingebouwde ATA geen config mogelijkheid naar de gebruiker biedt. Van het moment dat de HGW zich als DECT basis-station moet gaan gedragen, is ook een config menu voor de gebruiker nodig, om handsets toe te kunnen voegen of te verwijderen. 


Je hebt in feite geen config menu nodig. Het toevoegen/connecteren/pakten van een DECT handset gebeurt via de DECT toets op het basisstation ...

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?

Het lijkt mij zéér onwaarschijnlijk dat Telenet hierin gaat investeren: vaste telefonie is een krimpende markt en het zou mij verbazen moest hier vraag naar zijn bij de doorsnee gebruiker.

0 Likes
AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?

Zoek het maar eens op je heb tal van mogelijkheden, Ziggo is de Nederlandse Telenet dus denk niet dat zij die aanbieden. ondertussen al routers met CAT-iq 2.1 verkrijgbaar

0 Likes
AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?

De Belgische concurrent ziet er dan blijkbaar toch nog een markt voor:

Je kan tot 4 DECT-handsets (Type Twist 40 HD) aansluiten aan de b-box 3V+. Om gebruik te kunnen maken van alle diensten zoals het delen van het geheugen of HD geluidskwaliteit, moeten de handsets de norm CAT-iq 2.1 ondersteunen.
Het voordeel je hebt geen basisstation meer nodig en veel meer mogelijkheden, Gigaset HX handsets krijgen zelf via deze weg firmware updates.
Ik heb geen probleem om binnenshuis mijn Smartphone te gebruiken, maar er zijn ook woningen waar het niet zo best lukt, door het gebruik van bepaalde bouwmaterialen.
 

 

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?

Goed dat de markt een alternatief aanbiedt, maar dit is echt niet iets waarmee je een groot concurrentieel verschil mee gaat maken voor de residentiële markt. En voor binnenshuis bellen is er VoWifi.

0 Likes
AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?

Ik heb een Samsung W22 ULTRA maar (voorlopig) staat bellen via WIFI nog uit, Google weet al genoeg over mij, eerst eens opzoeken hoe deze omgaat met onze  gegevens bij bellen over WIFI.

(deze werk perfect binnenshuis via 4G netwerk)

0 Likes
Gonzi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Wanneer nieuwe (DECT-)modem met CAT-IQ 2.0?

Bij VoWifi wordt er in de achtergrond een IPsec tunnel opgezet rechtstreeks tot in de Voice backbone van de provider.

Je voice wordt dus niet over publiek internet gestuurd en is bijgevolg nergens anders te capteren dan bij de provider.