24762
netweters
|
152521
antwoorden
|
20715
vragen
|
Ik heb hetzelfde probleem als Webb: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/IPv6-firewall-poortbereik-instellen/td-p/...
We zijn 1,5 jaar later, maar het formulier aanvaardt nog steeds geen bereik op plaatsen waar een bereik wordt gevraagd. Iemand die een oplossing heeft?
Dat is trouwens het enige zoekresultaat als je dit probleem opzoekt. Blijkbaar worden die firewall regels niet veel gebruikt...
als het met streepje ook niet lukt,
helpdesk bellen en vragen of zij het toevoegen voor je ?
of modem met bridge mode nemen deze aanzetten en eigen router erachter zetten
Even een kijkje genomen in de broncode, en in de validatie van dat formulier gebeuren rare dingen. Enkel getallen, max lengte van 5 karakters en maximaal 65535. Dus dat zal nooit een range aanvaarden.
@Moderator @Suzy dat kan mee op het lijstje van problemen. Ik zie daarnaast ook dat bij beide port range velden de placeholder tekst ontbreekt; hier staat nog een interne vertaling key ipv de juiste tekst.
Eigenlijk straf hé, dat een probleem dat nu al vele maanden aansleept, geen systeem probleem is, maar gewoon een slecht geprogrammeerde web interface (dat in enkele uren opgelost kan worden) 😖
@WG94 bedankt om ons even te mentionen in deze thread! Er lijkt helaas geen einde te komen aan de problemen die naar boven komen in de verschillende 'Geavanceerde instellingen' delen op MyTelenet. Ook deze geven we uiteraard onmiddellijk door intern. Onze excuses voor de aanhoudende onduidelijkheden en problemen die jullie met de instellingen ervaren.
@SuzyMoest ik van jullie zijn, zou ik even met de grove kam door die webinterface gaan. Net ook gemerkt dat als je de optie "signaal" aanpast onder "netwerkveiligheid", je geen mogelijkheid hebt om de wijzigingen op te slaan. Mijn netwerk splitsen in 2.4 & 5ghz levert dan weer enkel een 2.4ghz netwerk op. Geen idee wat er aan de hand is, maar als developer vind ik dit toch enorm erbarmelijk in elkaar gestoken. Het is overduidelijk dat heel wat functionaliteiten gewoon nooit getest zijn.
@Caba schreef:Net ook gemerkt dat als je de optie "signaal" aanpast onder "netwerkveiligheid", je geen mogelijkheid hebt om de wijzigingen op te slaan.
Dit kan ik bevestigen. Pas als je ook een andere instelling aanpast komt de knop tevoorschijn.
@Caba schreef:Mijn netwerk splitsen in 2.4 & 5ghz levert dan weer enkel een 2.4ghz netwerk op.
Bedoel je dat je dan in de interface 5 GHz niet ziet staan (kan ik niet reproduceren), of dat het 5GHz netwerk niet beschikbaar is op je toestellen?
@Caba schreef:@SuzyMoest ik van jullie zijn, zou ik even met de grove kam door die webinterface gaan.
Helaas heeft het Community Team daar geen invloed op. Ze kunnen het probleem wel voorleggen bij de verantwoordelijke teams; maar daar stopt het dan ook.
@Caba schreef:
... Net ook gemerkt dat als je de optie "signaal" aanpast onder "netwerkveiligheid", je geen mogelijkheid hebt om de wijzigingen op te slaan.
@Caba @WG94 dit merk ik ook op. Zoals aangegeven door WG94 kan je het wel opslagen als je een andere instelling ineens mee aanpast. Maar dit zou normaal niet nodig moeten zijn. We hebben ook deze intern doorgegeven.
@Caba schreef:Mijn netwerk splitsen in 2.4 & 5ghz levert dan weer enkel een 2.4ghz netwerk op.
Bedoel je dat je dan in de interface 5 GHz niet ziet staan (kan ik niet reproduceren), of dat het 5GHz netwerk niet beschikbaar is op je toestellen?
Het 5ghz netwerk was niet beschikbaar. Ik had even 2.4 nodig op mijn smartphone om een smart plug te configureren. Ik heb het kunnen oplossen door de smart plug te laten proberen verbinden met het 5ghz netwerk en aangezien 2.4 dezelfde naam heeft en die smart plug enkel die frequentie ziet, heeft het dan automatisch met het juiste netwerk verbonden. Concreet had ik "Één wifi-netwerk" uitgezet en 2.4 een andere naam gegeven, na reboot zag ik enkel 2.4 netwerk.
@Caba schreef:@SuzyMoest ik van jullie zijn, zou ik even met de grove kam door die webinterface gaan.
Helaas heeft het Community Team daar geen invloed op. Ze kunnen het probleem wel voorleggen bij de verantwoordelijke teams; maar daar stopt het dan ook.
Dat weet ik hoor, ik moest gewoon even mijn frustratie kwijt 😉
@WG94 schreef:
@Caba schreef:
Net ook gemerkt dat als je de optie "signaal" aanpast onder "netwerkveiligheid", je geen mogelijkheid hebt om de wijzigingen op te slaan.
Dit kan ik bevestigen. Pas als je ook een andere instelling aanpast komt de knop tevoorschijn.
...
@WG94 @Caba we hebben feedback ontvangen hierover, blijkbaar is dit gedrag 'by design'. Het is dus normaal dat je wanneer je de 'wifi-frequentie' dropdown onder 'signaal' aanpast, dat je geen 'opslaan'-knop te zien krijgt. Deze dropdown toont je namelijk enkel welke wifi-frequentie je aan het aanpassen bent, met de bijhorende instellingen eronder. Dit is niet de plek waar je kiest of je 2.4 GHz en 5 GHz gesplitst of toch één wifi netwerk wil hebben. Dat pas je aan onder 'Netwerk', één sectie hoger dan 'Signaal'.