24799
netweters
|
152776
antwoorden
|
20740
vragen
|
Gisteren ben ik langs geweest in een Telenet zaak. De verkoper vertelde mij dat mijn abonnement automatisch zal veranderen van WIGO naar ONE en dat de surfsnelheid zou herleid worden naar 150 Mbps ipv de huidige 300 Mbps. Upgraden naar 1000 Mbps (ONE UP) voor mijn WIGO pakket kon mits opleg van 20 Euro. Ik ben daar niet mee akkoord gegaan, maar de verkoper zei dat alles automatisch zou veranderen. 's Avonds kreeg ik een weinig zeggende e-mail met een zgn. aanpassing van mijn overeenkomst in pdf. Ik heb dat duidelijk niet gevraagd. En dus nu mijn vraag. Mag Telenet (of één van hun verkopers dus) zomaar ongewild en eenzijdig mijn WIGO-overeenkomst wijzigen op de manier zoals hierboven beschreven?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Storm-Watch Dit lijkt mij echt niet correct. Telenet past dit niet automatisch aan. Dit is een verkoper die punten wil scoren door klanten te upgraden. Bij veel klanten geraak je daar mee weg maar dit is totaal niet correct. Dat is een zaak die zijn cijfers wil opkrikken.
Goede morgen Ignace,
Dat dacht ik dus ook. Ik zal bezwaar maken bij de klantendienst.
Vriendelijke groeten,
Yves
Er zal geen automatische verandering plaats vinden voor klanten met een Wigo. Die zullen van hun Wigo blijven gebruik maken tot de klant zelf zegt te veranderen. Bel de klantendienst en vraag of er een aanpassing gedaan is want dit mag niet zomaar gedaan worden zonder wederzijdse toestemming.
Neen, ik had toevallig een nieuw SIM-kaartje nodig. Dat was de enige reden van mijn bezoek aan het centrum.
Inderdaad. Ik heb mijn toestemming NIET gegeven. Bedankt voor de feedback.
@Storm-Watch schreef:Neen, ik had toevallig een nieuw SIM-kaartje nodig. Dat was de enige reden van mijn bezoek aan het centrum.
Dan is die aanpassing naar het ONE product niet ok. Maar goed je weet wat je moet doen ondertussen. 😉
Ja. Bedankt!
Ik denk dat de klantendienst niet veel kan zien of doen vandaag, want ze werken aan hun systemen heb ik gehoord. Voor mij konden ze vandaag ook niks doen. Ik moest wachten tot morgen.
Klantendienst is gesloten. 't Zal idd voor morgen zijn.
Ze zijn bereikbaar op zon en feestdagen tot 22 uur.
Op dit moment is er wel een grote update gaande waardoor aanpassingen en of andere benodigde informatie niet mogelijk is.
Het komt niet op een dag Patrick, merci 👍
@Storm-Watch schreef:Het komt niet op een dag Patrick, merci 👍
Soms wel hoor. Het komt voor dat een aanpassing, eens gebeurd, niet meer ongedaan kan gemaakt worden. Meestal als het oude pakket niet meer nieuw beschikbaar is.
En dat geldt dus ook voor onterechte aanpassingen. Dan is het "jammer, maar helaas ..."
IS er nog de dienst bij telenet die nakijkt of je het beste contract hebt ?
Ik probeer het zelf maar krijg de indruk dat ik geen komma mag veranderen of het kost mij meer geld... Ik zou graag mijn "positie" kennen.