25.047
netweters
|
154.145
antwoorden
|
20.898
vragen
|
Bij het betalen van mijn aanrekening ben ik op Mijn Telenet geweest en daar het volgende vastgesteld.
In de sectie Mijn Prodcuten -> Producten en opties -> Beheer je opties staat mijn huidige tariefplan vermeld met de daarbij horende tarieven.
Daar staat vermeld "Je huidige tariefplan" aan een totaalprijs van € 120,87/maand.
Dit klop net met wat Telenet mij aanrekent zijne 125,15€.
De handelswetgeving zegt dat de tarieven welke gelden de laagste aangeduide tarieven zijn. Indien u in de winkel voor hetzelfde product 2 verschillende prijzen ziet dan geldt de laagste prijs.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Foutieve aanrekeing tov Mijn Telenet
@hermansanke schreef:De handelswetgeving zegt dat de tarieven welke gelden de laagste aangeduide tarieven zijn. Indien u in de winkel voor hetzelfde product 2 verschillende prijzen ziet dan geldt de laagste prijs.
Je Telenet abonnement is echter geen product in de winkel, dus ik weet niet of die wetgeving hier van toepassing is.
Ik kan wel bevestigen dat de prijs die daar staat ook voor mij niet overeenstemt met de huidige prijzen (tariefwijziging van april 2025 is niet toegepast @Moderator )
Indien je niet akkoord gaat met je factuur dien je Telenet te contacteren en het factuur betwisten. Dat kan via 015 66 66 66, chat, contactformulier of post.
Bij mij gaat het om All Internet + TV
https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/opties-beheren
Mogelijk ben je een nieuwe klant en rekent Telenet je de prijs aan die ook vermeldt of gekend was bij de overeenkomst.
Mogelijk ben je al langer klant en dan heb je allicht ook een e-mail of een brief gekregen van Telenet dat de tarieven aangepast werden.
Als je u op de wet wil beroepen dan moet je de juiste procedures volgen. Je moet wat volgens u fout is melden aan Telenet en je rekening betwisten voor het verschil (de netweters is Telenet niet). Telenet kan direct akkoord gaan met je standpunt of niet akkoord gaan. Indien jij niet akkoord gaat met het antwoord van Telenet dien je een bemiddellingsklacht in bij de Ombudsdienst Telecommunicatie. Je vindt alle info op de website van Telenet.