Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent!

BASE lanceert vanaf juni ook vast internet en tv

Vanaf 3 juni start Base ook naast mobiele gsm abonnementen met vast internet en tv tegen democratische prijzen.

BASE internet

Om het aanbod overzichtelijk te houden, biedt BASE twee opties voor klanten die er hun internet willen afnemen. Voor wie maar beperkt surft of video’s streamt, is er een beperkt internetplan met een downloadlimiet van 300 GB. Dat plan kost 27 euro per maand en biedt een downloadsnelheid van 50 Mbps en een uploadsnelheid van 5 Mbps. Kom je niet toe met de 300 GB aan data? Dan heb je binnen het abonnement de mogelijkheid om 25 extra GB aan te schaffen voor een prijs van 5 euro.

Wie wat meer surft of naar streamingdiensten kijkt, kijkt beter naar het aanbod voor onbeperkt surfen. Dat kost 40 euro per maand, maar je krijgt er ook meteen sneller internet voor terug. Wie onbeperkt surft downloadt aan maximaal 200 Mbps, terwijl uploads begrensd zijn op 20 Mbps.

Ben je al klant bij BASE voor het mobiele aanbod? Dan krijg je levenslang 10% korting op de genoemde prijzen.

Base TV

Ook bij BASE TV houdt de operator het aanbod simpel. Veel hangt af van wat voor televisie je hebt. Als dat al een slim toestel is, kan je ervoor kiezen om enkel aansluiting te krijgen op de BASE TV-app. Dat kost 10 euro per maand. Heb je geen slimme televisie? Dan kan je ervoor kiezen om ook een TV box aan het abonnement toe te voegen, wat 5 euro extra kost.

Voor die bedragen biedt BASE de 28 meest populaire tv-zenders, replay tot 36 uur na datum, 200 uur aan opnames en de mogelijkheid om te pauzeren en door te spoelen. Heb je niet genoeg aan 28 zenders in één taal? Dan kan je voor 6 euro extra er nog 28 zenders in de andere taal aan toevoegen.

Ook hier geldt een korting voor bestaande BASE-klanten. Net zoals bij het internetabonnement bedraagt die korting 10%.

Ben je geen BASE-klant, maar lijkt het aanbod internet- en tv-aanbod je wel interessant? Wees gerust: je loopt in dat geval geen korting mis. Ook niet-klanten die zowel BASE internet als BASE TV afnemen genieten van een korting van 10% op elk van de twee producten.

Reclame in aantocht

Momenteel houdt BASE het nieuwe aanbod nog wat stil. Dat verandert vanaf 10 juni: vanaf dan zal de provider reclame gaan maken voor het nieuwe aanbod en zal je er niet meer naast kunnen kijken. De provider lijkt in ieder geval wel een snelle start te willen maken: de eerste drie maanden zijn de installatie en activering van je internet namelijk gewoon gratis. Klanten die daarna aansluiten, betalen daarvoor 59 euro.

https://techpulse.be/nieuws/463859/base-biedt-binnenkort-ook-abonnementen-voor-internet-en-tv/

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Base start vanaf juni ook met vast internet en tv

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
41 reacties
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Fantastisch, hoe meer concurrentie hoe beter! Hey Telecom zal hopelijk snel volgen en hun internetsnelheiden verhogen of de prijs verlagen (wat ze ook altijd doen bij mobiel). Het mobiele BASE/Telenet netwerk is naar mijn bevindingen, en de bevindingen van familie en vrienden erg ondermaats. (ook vastgesteld door het BIPT en allerlei andere tests). Het vaste netwerk is dat natuurlijk niet, en zit op hetzelfde niveau als Telenet & Orange. Voor mensen zoals mij, waar er enkel de coax ligt (Proximus koper bij straatwerken werd gewoon weggehaald) is deze concurrentie alleen maar positief.

WG94
Experienced Allesweter
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Lijkt er op dat de goedkoopste versie van BASE TV een goed alternatief wordt voor TV Flow (als je meer "Vlaamse" zenders wil en geen behoefte hebt aan de Franstalige zenders - die kan je overigens wel krijgen door bij te betalen)

De prijs incl TV box (die hoogstwaarschijnlijk de TV box IP zal zijn met een BASE logo erop) is dan weer hoger dan TV Iconic, dat is dan weer vreemd. (Natuurlijk, de kostprijs van het internetabonnement niet meegerekend).

Het is uiteindelijk ook niet meer of minder dan Telenet TV in een ander jasje en met een iets anders zenderaanbod; de website is trouwens al beschikbaar https://www.base.tv/ 

@Jari_Opsomer het is (vanuit het standpunt van Telenet) geen concurentie hé, BASE is ook gewoon Telenet. Net zoals Proximus, Mobile Vikings & Scarlet onderling geen concurenten zijn.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Jari_Opsomer
Professional Meerweter

@WG94  schreef:

@Jari_Opsomer het is (vanuit het standpunt van Telenet) geen concurentie hé, BASE is ook gewoon Telenet. Net zoals Proximus, Mobile Vikings & Scarlet onderling geen concurenten zijn.

Hoezo zou dit geen concurrentie zijn? Een (coax!) onbeperkt 200/20 internetabonnement van Telenet Group (Liberty) aan 40 euro. Het enige gelijkaardige alternatief vind je momenteel bij Hey Telecom, voor onbeperkt vast internet met een snelheid van 150/15, wat dus lager is dan bij dit nieuwe product. Wat er dus kan toe leiden dat Hey Telecom de prijzen zal doen dalen, want Hey Telecom wilt altijd het goedkopste aanbod aanbieden. Voor mensen met 2 aansluitingen (coax & koper/fiber) is dit nog beter, zij hebben nu nog meer keuze op vlak van prijzen en formules. Dit is uiteraard een versterking van de concurrentie op de telecommarkt.

WG94
Experienced Allesweter

Het is concurrentie voor Hey, maar niet voor Telenet.

WG94 | Krak
Jari_Opsomer
Professional Meerweter

Ik heb dat toch ook in mijn eerste bericht gezegd? Dat Hey nu iets zal moeten doen. Ik heb nooit Telenet aangehaald, omdat ik uiteraard weet dat dat onder hetzelfde bedrijf valt. Wel kan het negatief zijn voor het merk Telenet, dat klanten naar BASE gaan, want dan verliezen ze heel wat euro's. En blijft de klant op hetzelfde netwerk.

FJ_Mike
Freshman Beetjesweter
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Ik heb nu een mobiel abonnement via BASE en internet en tv via Telenet. Dit is wel degelijk concurrentie voor Telenet. Ik wacht verdere informatie nog even af, maar ik neem vast internet van BASE en app tv van TV Vlaanderen (voor de inbegrepen sportkanalen). Krijg ik naar mijn gevoel meer waar voor mijn geld, sowieso aan een lagere prijs. Download gaat wel van 300 Mbps naar 200 Mbps. Vraag me ook af of de Telenet modem kan blijven, in bridge modus. 🤔

WG94
Experienced Allesweter

@FJ_Mike  schreef:

Vraag me ook af of de Telenet modem kan blijven, in bridge modus. 🤔

Technisch gezien zou dat waarschijnlijk perfect kunnen, maar de kans lijkt me klein. Ik vermoed dat het de F@ST-modem met een BASE logo op zal zijn. Maandag zullen we het weten.

Natuurlijk vanaf november kan je zelf kiezen welke modem je plaatst, dan is het probleem ook opgelost.

WG94 | Krak
luc55
Professional Allesweter
Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij.

Er zullen klanten naar base gaan als de bundel bij hun past

Nu zijn ze gewone internet klanten kwijt aan hey

En de tv klanten zitten bij tv vla  daar zal niet vlug verandering in komen zeker als je sport moet hebben totaal pak met voetbal voor 15 euro

Nu de meeste wachten af op de tv ip box van Digi  de 4de speler

En het klopt de tv ip box van telenet is de zelfde als base maar veel minder zenders

Voor sommige is dit genoeg dat zal de  klant zelf moet zien wat bij hem past

Maar beweging is goed  mobile is er keuze genoeg maar gewoon internet via de coax kabel viel tegen 3 spelers

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent!

@luc55 pas maar op met je tv Vlaanderen, ze zijn bij M7/Canal+ met de grote bezem aan het gaan omdat ze moeten besparen en geld minder moeten uitgeven en de prijs omhoog trekken voor de klant, die voetbal kan opeens gedaan zijn, ze zijn daar kampioen van zenders verwijderen opeens.

hun jaar contract zal ver verstreken zijn, afwachten wat ze gaan doen, ze hebben een te klein klantenbestand om nog de kosten te kunnen bekostigen van satelliet en de rest.

Master-Magic | Krak
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Mooi, nu DIGI binnenkort (?) nog...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
luc55
Professional Allesweter
Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij.

De satelliet is de duurste kost daar zijn aan opruimen de rest zenders gaan ip tv aanbod

zolang je internet hebt verlies je niks van zenders

Canal+ ging dit doen is bekend om de kosten te drukken wand ze kennen de prijzen zeer goed

en ze huren veel capaciteit nu gaan ze die groeperen om de kosten te drukken en een scherpe prijs te maken

De best draaiende systeem bij hun blijft ip tv en zeer goed koop aan kosten voor iedereen aan de 2 kanten

Van de voetbal gaan we zien ze zijn nu niet meer alleen nu dat eigenlijk Canal+ de eigenaar is

Zij weten perfect wat de kijkcijfers zijn daar houden ze rekening mee

luc55
Professional Allesweter

Juist iedereen is zeer benieuwd

Daarmee dat iedereen even alles op holt zet tot na de vakantie

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 bij canal+ telt enkel het geld wat binnenkomt, daar staan ze bekend om, zo weinig mogelijk betalen voor zenders en als de zender het niet aanstaat dat ze niet meer krijgen dan worden de overeenkomsten gestopt en gaan de zenders niet meer bij canal+ aangeboden worden, je vergeet het Discovery probleempje nog zeker (en TLC en de andere zenders van de Discovery groep).

dat kan ook gebeuren als DAZN opeens meer geld wilt.

Master-Magic | Krak
flip1953
Professional Allesweter
GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@Jari_Opsomer  schreef:

Wel kan het negatief zijn voor het merk Telenet, dat klanten naar BASE gaan, want dan verliezen ze heel wat euro's. En blijft de klant op hetzelfde netwerk.

Je moet Tadaam en BASE gewoon zien als een bijkomend aanbod van Telenet. 

Dit is een manier van Telenet om:

1. klanten te weerhouden om over te stappen naar de concurrentie (Telenet zou meer euro's verliezen als klanten overstappen naar de concurrentie in plaats van naar BASE).
  2. door te breken in Franstalig België (waar Orange nu de kabel heeft).

PS. Op BASE TV kan je al zien welke 28 Nederlandstalige en 28 Franstalige zenders in de BASE zenderlijst zitten ...