42588
netweters
|
18944
gesprekken
|
20444
vragen
|
Als je een toestel koopt via telenet met korting, je mag in het lopende jaar dat je korting hebt niet veranderen van abbo of opzeggen omdat je dan de resterende waarde van het toestel moet betalen en dus niet geniet van de korting de volgende periode, heel normaal vindt ik.
maar wat bij een verhuis, als je verhuist en je doet dat in de periode dat je nog korting hebt, als je op je nieuwe adres terug telenet producten behoud, blijft dan de korting lopen of zien ze dat ook als verbreking van overeenkomst voor die korting zodat je het volledige bedrag dan moet betalen, of beter gezegd de resterende waarde.??
iets waar iemand hier kan op antwoorden of @Moderator het antwoord op weet???
Titel gewijzigd door Anaïs(mod) | Vorige titel: Toestel via telenet kopen, maar wat bij verhuis??
In de voorwaarden wordt enkel gesproken over opzeg van de dienst. Nergens zegt men dat er geen aanpassing gedaan mag worden. Klik op "bekijk de voorwaarden" op MyTelenet | Je toestelkortingen ( @Moderator die uitleg staat in het Engels, ook al is mijn MyTelenet in het Nederlands). Hier vond ik ook nog een Nederlandstalige versie: Voorwaarden toestelkortingen | MyTelenet
Bij een verhuis met behoud van diensten verandert enkel je adres. Je behoud je klantnummer en je diensten, dus zal dit normaal gezien geen invloed hebben op je korting.
In de voorwaarde staat ook dat er geen aanpassingen mogen gebeuren waardoor de kosten lager uitvallen (ONEup --> ONE) etc.
Normaal zou je alles moeten behouden denk ik, zolang er niets misloopt bij Telenet's IT infrastructuur wat soms wel eens gebeurd bij verhuis, zo hebben ze mijn vast nummer kwijtgespeeld.
@DylanVanAssche schreef:In de voorwaarde staat ook dat er geen aanpassingen mogen gebeuren waardoor de kosten lager uitvallen (ONEup --> ONE) etc.
Dat zie ik niet staan in de voorwaarden.
Wat ik wel zie staan:
Indien de klant echter binnen een periode van 12 maanden na de aankoop van het toestel waarop hij korting heeft verkregen al zijn Telenet-Diensten opzegt of de specifieke Telenet-Dienst waaraan de korting gelinkt was, wordt een vergoeding aangerekend die overeenkomt met de restwaarde van de korting op het betrokken toestel, lineair afgeschreven over een periode van 12 maanden.
Maar is een switch van ONEup naar ONE of omgekeerd hetzelfde als opzeggen van “de dienst”. Ik zou zeggen van niet (je blijft immers klant), maar ik ben uiteraard Telenet niet.
Een switch van ONEup for 2 naar ONEup for 1 zou ik dan weer wel durven aanzien als opzeggen van een dienst.
Als de korting op de One en de One Up verschillend zijn, en hebt de korting gekregen op de duurste, dan vervalt de korting want dan ben je in dit geval: zijn Telenet-Diensten opzegt of de specifieke Telenet-Dienst waaraan de korting gelinkt was, wordt een vergoeding aangerekend.
Je start een nieuwe overeenkomst op een nieuw adres
Als je klant blijft zal er niet veel veranderen
Extra korting zal je niet krijgen of 6 maand tegen een voordeel prijs ook niet
Of opeens heb ik een andere formule het oude abo meenemen gebeurd niet je wordt overgezet wat er nu is
Je moet zelf eens bezien soms is vollediger om te betalen je moet eens zien in de tabel wat er nog overblijft
@Master-Magic schreef:
Als je een toestel koopt via telenet met korting, je mag in het lopende jaar dat je korting hebt niet veranderen van abbo of opzeggen omdat je dan de resterende waarde van het toestel moet betalen en dus niet geniet van de korting de volgende periode, heel normaal vindt ik.
maar wat bij een verhuis, als je verhuist en je doet dat in de periode dat je nog korting hebt, als je op je nieuwe adres terug telenet producten behoud, blijft dan de korting lopen of zien ze dat ook als verbreking van overeenkomst voor die korting zodat je het volledige bedrag dan moet betalen, of beter gezegd de resterende waarde.??
iets waar iemand hier kan op antwoorden of @Moderator het antwoord op weet???
Titel gewijzigd door Anaïs(mod) | Vorige titel: Toestel via telenet kopen, maar wat bij verhuis??
@Master-Magic Bij een verhuis worden de diensten enkel verhuisd van adres. Je doet dus geen opzeg en moet in dat geval geen restwaarde betalen.
@WG94 We hebben inderdaad opgemerkt dat de taal verandert naar het Engels als je de voorwaarden bekijkt. We hebben hiervoor een IT-ticket aangemaakt en houden je hiervan op de hoogte. Bedankt voor deze melding.
@WG94 schreef:
In de voorwaarden wordt enkel gesproken over opzeg van de dienst. Nergens zegt men dat er geen aanpassing gedaan mag worden. Klik op "bekijk de voorwaarden" op MyTelenet | Je toestelkortingen ( @Moderator die uitleg staat in het Engels, ook al is mijn MyTelenet in het Nederlands). Hier vond ik ook nog een Nederlandstalige versie: Voorwaarden toestelkortingen | MyTelenet
@WG94 Ondertussen hebben we feedback gekregen en dit nagekeken en de voorwaarden staan nu wel in het Nederlands weergegeven. Nogmaals bedankt voor deze melding! 😉