Beantwoorden
LordCoeCoe
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

DIGI lanceert, wat is de reactie van Telenet?

IMG_2495.jpeg

IMG_2496.jpeg

Digi houdt momenteel een persconferentie waarbij ze prijzen tonen.

€0,6/GB dus €5 voor 15GB. Goedkoper dan alle hoofdoperatoren, maar het meest gekke is hun fiber internet prijzen.

€10 voor 500 Mbps DOWN en UP

€15 voor 1 Gbps DOWN en UP

€20 voor 10 Gbps DOWN en UP

Het lijkt me tijd voor Telenet om te reageren omdat ze momenteel 5x duurder zijn.

Het is tijd om ONE en internet essential te upgraden naar 1 Gbps en ONEup in de toekomst naar 2,5 Gbps of zelfs 10 Gbps.

Hun site is online!

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Digi lanceert, Telenet reageert (niet)

73 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Site is online, maar geeft hier een foutmelding als ik de details probeer te bekijken.

Error 503 Backend fetch failed

Ah ja, iedereen is massaal aan het overstappen. 😂 Hoorde op de radio wel hun mobiele aanbod: 5 euro/maand voor 15 GiB met onbeperkt bellen en SMS. Ik betaal bij Yoin momenteel 10 euro/maand voor 5 GiB. DIGI zou eerst gebruik maken van het netwerk van Proximus, maar zou zelf een netwerk willen uitbouwen.

Edit: Ik maak me wel de bedenking dat dit mooie prijzen zijn, maar wie zegt dat ze die niet gaan verhogen eenmaal ze de klanten hebben binnengehaald? Internet zou ook enkel/vooral voor de (grote) steden zijn.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LordCoeCoe
Professional Meerweter

Natuurlijk zal het elke jaar waarschijnlijk stijgen vanwege inflatie, maar 10Gbps fiber is nog altijd 5x goedkoper dan 1 Gbps coax-fiber van Telenet. 

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Waar kan je dit krijgen/kopen? Hier in elk geval niet.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
LordCoeCoe
Professional Meerweter

Kuregem, Brussel is de enige buurt met DIGI fiber. 

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@LordCoeCoe  schreef:

Kuregem, Brussel is de enige buurt met DIGI fiber. 

Hier heb je je antwoord waarom Telenet niet reageert. (En DIGI is pas actief sinds vandaag!)

Als de dekking groter wordt dan....?

Mobiel ook enkel 4G.

LordCoeCoe
Professional Meerweter

Digi wilt fiber aanbieden aan 5 miljoen huishoudens binnen 5 jaren. 

Aandeel van proximus Group daalt al met 7%.

Dus Telenet en Proximus moeten snel reageren. 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Je kan zeggen '5G inbegrepen het abo' en dan cappen op de snelheid. Het is nog niet zo lang geleden dat Telenet de mobiele snelheden heeft aangepast.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zijn dit prijzen met BTW inbegrepen, want dit zijn voorlopig sterke prijzen, en dat fiber aanbod is ook nog beperkt, gent zou de volgende stad zijn dat ze hun fiber diensten gaan aanbieden of toch al hun GSM masten zouden hebben want ze openen een Digi winkel in Brussel en Gent.

benieuwd of je geen Digi fiber dienst kan krijgen via de proximus fiber of van de andere Fiber providers met fiber kabels in de straat.

en welke beperkingen zijn er op het vaste en mobiele internet qua verbruik per maand.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241211_93863462?utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_c...

https://www.digi-belgium.be/nl

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
LordCoeCoe
Professional Meerweter

De prijzen zijn exact dat, volgens de website krijg je 15GB per maand en €0,6/GB buiten bundel. 

Ik denk niet dat Proximus en Telenet nog veel klanten zullen hebben na 5 jaren. Digi beloofd fiber voor 5 miljoen huishoudens binnen de 5 jaren.

Santa

@LordCoeCoe  schreef:

De prijzen zijn exact dat, volgens de website krijg je 15GB per maand en €0,6/GB buiten bundel. 

Ik denk niet dat Proximus en Telenet nog veel klanten zullen hebben na 5 jaren. Digi beloofd fiber voor 5 miljoen huishoudens binnen de 5 jaren.

Overdrijven mag maar ik lees: Tegen 2025 wil DIGI zijn fibernetwerk verder uitrollen in Brussel en andere steden, met als doel om binnen de vijf jaar TWEE miljoen huishoudens aan te sluiten.

Santa

@LordCoeCoe  schreef:

Ik denk niet dat Proximus en Telenet nog veel klanten zullen hebben na 5 jaren.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar toch een beetje naief. DIGI zal eerst zichzelf moeten bewijzen en dan zullen we zien...

Maar laat me wel duidelijk zijn! Alle concurentie is welkom om Proximus en Telenet de prijzen te laten verlagen en de snelheden omhoog maar het zal niet zo snel gaan als jij denkt/hoopt.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Tijdens de persconferentie stelde DIGI dat 75% van de gebruikers toe zou komen met 15 GiB mobiele data. Voor internet en digitale tv (toekomstmuziek) zal er nog geen leegloop zijn, maar ik kan me voorstellen dat heel wat mensen zullen overstappen naar 5 euro/maand voor 15 GiB mobiele data.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@sb dan moet het wel lukken op de site, probeerde net mijn mobiele abbo over te zetten naar digi en krijg een foutmelding op het moment dat alles is ingevuld, iets met de software van het systeem op de site dat fouten geeft, ze mogen hun systeem wel eens deftig instellen dan om klanten te krijgen, of zouden enkele gemeentes nog niet klaar zijn om mobiele diensten aan te bieden ??

kan me niet voorstellen dat de overeenkomst met proximus nog niet in orde is voor heel Vlaanderen.

na 23 uur nog eens proberen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@Master-Magic 

Of misschien hebben ze hun eigen succes onderschat en kan hun site het aantal aanvragen niet aan. Ik kreeg daarstraks (na de persconferentie) ook een fout. Die is er nu niet meer, maar ik heb nog niet effectief geprobeerd om een abo te nemen.

Ik bekijk het eerst nog even. Horen wat de ervaringen zijn en dan stap ik wellicht ook over van Yoin.

Edit: De site is inderdaad wel wat amateuristisch. Als ik kijk voor een mobiel abo en nummer overzetten, dan krijg je voor huidige provider een hele lijst, maar die is niet eens alfabetisch en Telenet staat er 2x in: Telenet en Telenet Mobile. Yoin staat er niet in en helemaal onderaan staat 'Others' terwijl ik NL als taal heb ingesteld.

Bjørn (sb) | Ere-Krak