Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Zit jij elke zondag aan je scherm gekluisterd om De Mol op Play4 te kijken? Of ga je zelfs een stap verder en ben je iemand die proactief op zoek gaat naar verborgen hints en aanwijzingen om De Mol te ontmaskeren? Heb je een Mol-boekje van jezelf waarin je alles noteert? 

 

Suzy_0-1616763887211.png

 

Dan ben je in dit topic aan het juiste adres. We hebben dit nog nooit eerder gedaan en hebben dus ook geen idee hoeveel Mollenjagers er zich op De Netweters bevinden, maar voor zij die zich geroepen voelen: aarzel niet om je theorieën en ervaringen te delen! 

 

Ikzelf en de moderatoren kijken alvast uit de vele inzichten! 😁

PS. Willen jullie vragen om het ook in dit topic netjes te houden wanneer het gaat over elkaars visie of mening. Zo blijft het leuk en aangenaam voor iedereen. Thanks! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (2)
44 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Mijn back-up plan van Philip (is gewoon té duidelijk), is nu ook Annelotte. Veel vrienden van mij zeggen echter Lennart. Wat een topseizoen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Ik heb nu ook Annelotte op 1 en Lennart op 2.

 

Jasmien zou ik ook nog niet afschrijven, op 3 dus.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Vandaag de laatste afvaller alvorens we volgende week de finale hebben.

 

Mijn pronostiek: vandaag valt Lennart af.

 

De finalisten zijn dus: Philip, Sven en Annelotte.

 

De mol zal waarschijnlijk Sven zijn.

 

Maar zoals ieder jaar worden we dikwijls flink bij de neus genomen door de redactie die natuurlijk enkel toont wat ze wil tonen. Misleiding is de rode draad in deze serie 😁 😋

 

Moest het inderdaad Sven zijn vind ik het persoonlijk een beetje zwak seizoen want Sven werd reeds van in het begin door velen getipt als zijnde de mol. Doorgaans zit iedereen er dan dik naast, hetgeen ook de bedoeling is van heel het spel.

 

We zullen zien, zei de blinde, en de lamme stak de straat over ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Al vanaf de eerste aflevering is Sven mijn hoofdverdachte. 
Philip was gewoon gans de tijd lomp of wou zijn eigen verdacht maken. BTW: toch bizar dat de overige 3 op Philip stemmen en dan er alle 3 door geraken? Zou Philip zo lomp zijn geweest om op zich zelf te stemmen? xD 

 

PS:

Laat die mens niet schrikken met een keukenmes in zijn handen, kan fataal aflopen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

De mol zal niet de eerste zijn bij de eliminatie direct zegt dat hij of zij op Philip gestemd had, tenzij dat de mol vooraf gebriefd werd om de twee overige kandidaten te doen twijfelen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

De mol is gewoon gebriefd omdat te zeggen. Want volgens mij tokkelt de mol maar gewoon wat op die laptop, zijn score telt immers toch niet mee 

 

Of de andere twee echt op Philip gestemd hebben is ook nog maar de vraag .... vergeet niet dat we nooit alles weten, zien, of horen ....

 

De basis van dit spel is trouwens om steeds en overal "schijnheilig" te doen, zoniet hoef je niet in te schrijven want je kan meteen weer naar huis ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Deel je De Mol-theorieën met ons!

De Mol weet inderdaad (meestal) álles, ook wie hem verdacht en die zaken. Voor mij zijn ze alle 3 verdacht nu, al begint Lennart toch meer en meer eruit te springen. Annelotte ook nog altijd, maar Sven kan je ook niet uitsluiten. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Deel je De Mol-theorieën met ons!


@StefaanH  schreef:

Vandaag de laatste afvaller alvorens we volgende week de finale hebben.

 

Mijn pronostiek: vandaag valt Lennart af.

 

De finalisten zijn dus: Philip, Sven en Annelotte.

 

De mol zal waarschijnlijk Sven zijn.


Ik vrees dat alle 3 je voorspellingen fout zijn 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

@m-jan20 

 

Daar zou je best een 100% gelijk in kunnen hebben ...

 

Ik heb "de mol" al vanaf de eerste uitzending (jaaaaren geleden) gevolgd, nooit ook maar ééntje overgeslagen, en nog nooit zat ik juist ... 🙄


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Die slotaflevering waar je ziet hoe Lennart te werk ging, prachtig! Ook hoe de 2 mollen elkaar zaten te viseren in dat veld 😄 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Ik vond het een prachtseizoen met vele nieuwe ontwikkelingen, maar één ding heeft mij uiteindelijk toch gestoord, of tegengevallen als je zo wil:

 

Het verdwijnen van de €10.000 uit de pot door de mol himself.

 

Hier vind ik dat de regie (of zelfs Gilles persoonlijk) had moeten ingrijpen. Op die manier, dat is geen mollenwerk, daar is geen kunst aan, daar hoef je niets aan te doen om het onopvallend te kunnen doen. Hij had evengoed heel de pot kunnen leegmaken. 

 

Het feit dat het de opdracht van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden is in dit geval geen excuus. Dit doe je niet op die manier. Het moet een spel blijven. De proeven/opgaven zijn op zichzelf al moeilijk genoeg om iets in de pot te krijgen, de mol heeft kansen genoeg en beschikt over heel veel informatie en voorkennis. Dit was echt niet nodig en laag bij de grond.

 

Je moet de overwinnaar ook iets gunnen. Er moet een zeker evenwicht zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Ik denk wel dat ze daar regels op zullen zetten voor de toekomst. Ook Gilles was verrast door dit te genereus bod. Zulke zaken lukken één keer.

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Deel je De Mol-theorieën met ons!

@StefaanH 

Ik snap zeker wat je bedoelt. Maar had hij die move juist niet gedaan om zich NIET verdacht te maken? Uiteindelijk al die medekandidaten die plots zeiden: ja ik snap dat je het hebt gedaan ze, ik gun het u. 

En hij zelf ook duidelijk in beeld: ****, ik denk nu eens aan mezelf. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Ik moet toegeven dat ik wel trots ben op de mollenjacht die ik heb gevoerd dit jaar. Zat er vanaf aflevering 1 op! Al heb ik soms wel getwijfeld door de andere kandidaten. Maar Lennart is altijd de hoofdverdachte gebleven. Mij hebben ze niet liggen gehad! 😌

 

En akkoord, was zelf ook wel geschrokken van de 10.000 euro die uit de pot verdwenen is. Als mol een erg gewaagde zet in het spel, maar ergens ook een blijk dat hij zelfzeker genoeg was om dit te kunnen doen (hij werd ook niet verdacht). Maar klopt dat het op deze manier wel erg "makkelijk" is om veel geld in één keer uit de pot te doen verdwijnen. 

 

Op naar het volgende seizoen! Ik kan alvast niet wachten. 😁


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Volledig mee akkoord, @Suzy Hij was zelfzeker genoeg voor die move en wist dat hem zelfs nog op solidariteit kon rekenen van de rest. Ik had altijd mijn geld gezet op Sven maar mijn vriendin had ook van de eerste aflevering haar pijlen gericht op Lennart. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes