Beantwoorden
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mails meer van de Netweters

Sinds ongeveer een week krijg ik geen mails meer van de Netweters. Is er wat verandert?

18 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen mails meer van de Netweters

@janne_man  Ik heb eens gekeken en ik ook niet.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mails meer van de Netweters


@igvfer  schreef:

@janne_man  Ik heb eens gekeken en ik ook niet.

 


Als we al met twee zijn, denk ik dat de anderen ook in het geval zijn. Eens zien wat @Suzy hierover weet?

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen mails meer van de Netweters

@janne_man  Sorry, Ik heb niet goed gekeken. Ik heb er maandagmorgen nog ontvangen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mails meer van de Netweters

@janne_man  

Heb net gekeken voor je maar ik krijg wel de emails binnen van de netweters dus hier ervaar ik dat probleem niet. 

 

Misschien dat het helpt of niet maar ik ontvang deze in de webmail van Telenet zelf. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen mails meer van de Netweters

@janne_man vreemd, ik heb dit probleem zelf nog niet ervaren. Ben eens gaan kijken naar de mail analytics en De Netweters mails lijken ook gewoon in dezelfde hoeveelheden uitgestuurd te worden. Dus zie geen drop in het aantal verstuurde mails op dagbasis. 

 

Zitten ze ook niet in je spam folder? Of is er recent iets gewijzigd aan je mailadres of de instellingen ervan? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mails meer van de Netweters

@Suzy 

Ik heb niets gewijzigd, noch aan mijn main, noch aan de instellingen van de netweters. Al een aantal dagen krijg ik niets meer binnen. Er is ook niet in min spamfolder. Normaal krijg ik een mail met een dagoverzicht van de zaken die ik volg, een mail als er een oplossing goedgekeurd is van iets dat ik volg, een mail als ik vermeld wordt of een like krijg. Niets.

Niet dat ik dat erg mis. Ik zie dat ook wel allemaal vie de bel van 'jouw profiel'.

Mijn mail werkt normaal want via een ander mailadres heb ik van op maijn smartphone een mail verstuurd en die kwam direct binnen.

Misterie.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen mails meer van de Netweters

Inderdaad erg vreemd. Heb ook je instellingen voor de zekerheid eens nagekeken op je profiel en ook daar staat alles vrij standaard ingesteld. Dus zie niet meteen een oorzaak die dit kan verklaren.

 

Als er nog iemand anders geen mails meer ontvangt van De Netweters, laat het dan zeker even in deze thread weten! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mails meer van de Netweters

@Suzy 

Vermits het blijkbaar bij mij alleen is, is het of een probleem bij mij of een verkeerde conclusie van de vaststelling.

Onder welke omstandigheden worden de Netwetermails verstuurd? Hiermee bedoel ik, is het vermelden van iemand op zich voldoende voor het versturen van die mail. Houdt het systeem misschien ook rekening met het feit dat je de reactie met uw naam al dan niet bekeken hebt?  Zijn er ook zulke extra criteria voor het dagoverzicht?

 

 

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geen mails meer van de Netweters

Wel ik had exact hetzelfde probleem. Maar de oplossing (voor mij) was al even eenvoudig.

 

Ga naar je 'Profiel' en kies voor 'Mijn Instellingen'. Ik heb daar een nieuwe email ingevuld en ook de bevestiging. Als je geen nieuwe email wenst in te vullen dan kan je gebruik maken van plus addressing.

 

Met plus addressing kan je snel een soort van alias van je email maken. Door middel van een plusteken vul je aanvullende informatie aan je email toe. Dit werkt bij de meeste maildiensten. Dus als je als mail "gebruikersnaam@icloud.com" hebt dan kan je hiervan een alias maken zoals bv.: "gebruikersnaam+netweters@icloud.com". Dit is handig voor als je automatisch je mail rangschikt enzovoort.

 

Vergeet niet om je email nog even te verifiëren maar in principe zou het dan terug moeten werken.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mails meer van de Netweters

@BillyX 

Dank u voor de tip. Ik heb het geprobeerd, maar ik kreeg geen mail om dit te bevestiging. Ik heb uiteindelijk een alias van datzelfde mailadres ingevoerd en dit kon ik wel bevestigen. Nu gewoon afwachten of dit helpt.

 

@Suzyvoorlopig kan ik enkel veronderstellen dat het probleem ofwel in het systeem van de Netweters ligt ofwel langs de kant van het mailsysteem. Voor de zekerheid heb ik nu ook regelmatig gekeken naar de webmail. Die zie ik niet meer of niet minder dan met Thunderbird. hetgeen ik trouwens ook verwacht. Het zijn beide immers web clients. Ik vraag me wel af of dit probleem een verband zou hebben met andere meldingen van gebruikers die ook bepaalde mail niet te zien krijgen. In die piste denk ik dan aan een foutje bij een deelsysteem van het filteren van de mails (spamfilter?).

Ex-Netweter
 

Geen mails meer van de Netweters

@janne_man 

De twee voorgaande weken kwam bij mij een groot aantal Netweters-mails terecht in de spam, en een klein aantal in de inbox. Sinds deze week belanden alle mails terug netjes in de inbox.

 

Vreemd, 'k had niets veranderd ofzo.

 

Jammer genoeg weet ik niet meer welk type Netweters-mails steevast in de spam belandde. Likes, overzichten, vermeldingen, ... er viel wel een onderscheid te maken.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mails meer van de Netweters

Sinds de bevestiging van mijn alias e-mailadres heb ik twee mails gekregen van de Netweters. Dat lijkt dus terug te werken. Nu nog zien of ik morgen een overzicht krijg.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen mails meer van de Netweters


@janne_man  schreef:

@Suzy 

...

Onder welke omstandigheden worden de Netwetermails verstuurd? Hiermee bedoel ik, is het vermelden van iemand op zich voldoende voor het versturen van die mail. Houdt het systeem misschien ook rekening met het feit dat je de reactie met uw naam al dan niet bekeken hebt?  Zijn er ook zulke extra criteria voor het dagoverzicht?


@janne_man het platform van Khoros waarop onze community is gebouwd gebruikt mail templates die verstuurd worden bij bepaalde acties. Hier zijn er algemene instellingen voor bepaald, bijvoorbeeld stuur ze onmiddellijk of in een dagelijks overzicht. Als lid van onze community kan je deze instellingen nog personaliseren via je eigen instellingen. Stel dat je ze nooit onmiddellijk wil ontvangen, maar steeds in één overzicht per dag, kan je dit wijzigen. Wil je geen mails meer krijgen, kan je dit ook zo instellen. 

 

Voor welke acties krijg je mails? Je krijgt een mail wanneer je een like krijgt, wanneer iemand je vermeld (@), wanneer jouw antwoord als oplossing werd aangeduid, wanneer je een nieuwe rang of badge krijgt, wanneer iemand je een privébericht stuurt, een overzicht van de activiteit in je abonnementen (als je abonnementen hebt), .. In totaal hebben we een 30-tal e-mail templates. 

 

Heb jouw privébericht over dit issue ook net beantwoord. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen mails meer van de Netweters

@janne_man ik schrijf even dit antwoord met jouw gementioned om te testen of je hier een e-mail van krijgt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.