Beantwoorden
AmCam
Freshman Meerweter
Complimentendag Say what?! On a roll... Tien op tien!

Levering aankoop Samsung S26 ULTRA Telenet Toestelshop

Ik heb een pre order gedaan in de shop "Samsung S26 ULTRA 512GB" voor 11 maart

De betaling is wel onmiddellijk uitgevoerd, maar de status is nog steeds onveranderd sedert de aankoop: 

Bestelling wordt verwerkt

Iemand enig idee wanneer uitlevering zal starten?

80 reacties
Silverwing
Freshman Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

@luc55 De wetgeving over reclame en voorraad van een artikel in promo is anders zeer duidelijk, Telenet is hier wel degelijk de handelaar en begaat een overtreding m.b.t. lokvogelpraktijken.

Dit is dus absoluut niet de klant die weet dat hij lang zal moeten wachten!!

Dior
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Als ze nu al zeggen 14 april...

Dior
Freshman Weetjesweter

Kunnen we ze aanklagen

Voel mij in zak gezet.

Heb morgen een operatie, dacht te kunnen kijken nr netflix ofzo met die gsm die zoveel groter is. Snel besteld na het krijgen van mijn loon maar niet ontvangen...

AmCam
Freshman Meerweter

Update: levering van mijn toestel is voorzien voor 24/03 dus toch nog snellen dan verwacht!

AmCam
Freshman Meerweter

Positieve verbetering:

Het leveren verloopt nu wel veiliger, je ontvangt een code via e-mail van PostNL die je moet bij aflevering moet ingeven, voor je het toestel kan in ontvangst nemen.
Dus ergens zomaar achterlaten is er niet meer bij.

Is ook ook een extra geruststelling.

Silverwing
Freshman Veelweter

@AmCam Dit is geen oplossing voor het leverprobleem, slechts een indicatie dat het leveren beter georganiseerd zal zijn!

Dior
Freshman Weetjesweter

Wanneer gekocht?

AlpenMeister
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ik heb 27 februari in Selexion. De Samsung S26 Ultra 512gb black gepreorderd via een bestelbon. 

Het is nu 2 weken na release datum. Ze gingen me opbellen wanneer het toestel in de winkel was zo dat ik het kon ophalen. (nog steeds niet gebeld)

Dus ben ik naar de winkel geweest om uitleg te vragen, dezelfde verkoper waarbij ik de bestelbon eerder had opgemaakt verteld me dat ze enkel een belofte hadden moest de telefoon aankomen.

Hij verteld me ook erbij dat de S26 Ultra 512gb niet meer gemaakt gaat worden door Samsung en deze niet meer geleverd gaan worden. Hij verteld me ook dat de telefoon ook nietmeer in de winkel gaat komen en ik eigenlijk voor niets deze ter plaatsen besteld heb. 

Hierbij is mijn preorder GB bonus van 512gb + Gratis samsung watch 8 40mm waar deze winkel aan deelnam nietmeer geldig.

Isdit normaal dat je een toestel besteld? Je 2 weken na lancering niets te horen krijgt. Je naar de winkel gaat en ze je vertellen dat het toestel nooit geleverd gaat worden en dat het enkel maar een belofte was. 

Moest ik 27 februari geweten hebben dat deze telefoon nooit geleverd gaat worden dan had ik deze ook niet besteld......

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

@AlpenMeister  schreef:

Hij verteld me ook erbij dat de S26 Ultra 512gb niet meer gemaakt gaat worden door Samsung en deze niet meer geleverd gaan worden

Dus een model dat 12 dagen geleden uitgebracht is wordt niet meer gemaakt en zal nooit geleverd worden? Dat lijkt me zeer sterk...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AlpenMeister
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

De verkoper heeft me zelf gezegd dat de Samsung S26 512gb niet meer gemaakt gaat worden. Ik vroeg word mijn bestelling dan ooit geleverd en hij antwoorde met het maar een belofte was. 

Dit waren zijn woorden dat het volgens Samsung deze 512gb varianten nietmeer gemaakt gaan worden. 

Dus ik ga nu de S26 Ultra in 256GB variant online bestellen. De enige andere optie want in de winkel hadden ze ook geen 512GB modellen in voorraad. 

Ik denk toch dat jij ook verbaasd bent. Als trouwe telenetklant altijd je telefoons in dezelfde Selexion winkel koopt. Je netjes ter plaatsen preordered. 2 weken na lancering eens gaat informeren over hoe het zit. En dan te horen krijgt het toestel niet geleverd kan worden en dat hij me verteld dat ik hem verkeerd begrepen heb. Want een toestel preorderen via bestelbon wilt niet zeggen je toestel ooit ga krijgen suggereerde hij.

Trouwens heeft hij in het systeem wel een bestelling geplaats en heb ik een fysieke bestelbon op papier. Alsdit niet een bindend contract is. Waar wordt uitgegaan hij deze moet volbrengen en als dat niet zo kan de klant te verwittigen wat niet gebeurd is. Selexion heeft mijn contactgegevens. 

De verkoper in questie wist toen ik de besteling plaatse niet eens dat er een preorder bonus was 265gb -> 512gb (voor dezelfde prijs 999€) hij wou me eerst de 265gb laten bestellen. En dan heb ik hem ook nog eens moeten uitleggen dat hij bij de lijst van winkels stond dat deelneemt aan de actie van samsung je een gratis watch 8 classic 40mm krijgt. Dit wist hij ook niet. ......

Moaner
Professional Veelweter
Nieuwe TV-theek? JACKPOT! WOW! De magic number!

Galaxy S26 ultra 512gb zonder telenet voorwaarden(lol)

BOL.com €1199 vandaag besteld woensdag geleverd.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Ik denk dat de verkoper verkeerde info heeft gekregen zeker over de toestellen 

https://www.samsung.com/be/smartphones/all-smartphones/

neteni
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! It's your eighth party! It's your fifth party! Pageturner!

En, reeds ontvangen intussen?

Heb je onmiddellijk de smartphone besteld bij release van de Telenet actie?

Wij wachten ook al van ervoor en nu bijna 2 weken na de releasedatum dus... Eveneens van Telenet het antwoord dat we track en trace van PostNl gaan krijgen en dat ze geen update kunnen geven... 

Benieuwd hoe dit verder loopt...

Silverwing
Freshman Veelweter

23-3 na 20 uur plots een mail van post NL dat mijn telefoon geleverd word op 24-3. Niet te geloven staat die daar effectief 13.30u en had maar net voor aankomst de code gekregen. De man van post NL is hier ten huize goed gekend, en  nog voor hij kon aanbellen stond ik al in de deur. Breedlachend kwam hij op mij af en zei "uw telefoon is er eindelijk, terwijl ik met hem geen woord hierover gerept had. Die wist ook goed hoe het zat!   Ik had de ombudsdienst telecommunicatie van de FOD op 20-3 nogmaals een mail gestuurd met de vraag hoe lang Telenet nog tijd kreeg om te antwoorden, "volgend jaar als ze de telefoon gaan leveren??" Het is stil gebleven. Conclusie, verwacht geen hulp van een instantie die er voor de consument zou moeten zijn net zoals van Telenet.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Silverwing  schreef:

@luc55 De wetgeving over reclame en voorraad van een artikel in promo is anders zeer duidelijk, Telenet is hier wel degelijk de handelaar en begaat een overtreding m.b.t. lokvogelpraktijken.

Dit is dus absoluut niet de klant die weet dat hij lang zal moeten wachten!!

Ik vrees dat je een foute interpretatie volgt van de wetgeving. De handelaar hoeft niet een volledige voorraad te hebben, hij moet wel aan iedereen die het toestel wil kopen, het ook verkopen aan de gemelde prijs. Als de fabrikant of importeur zonder voorraad valt, kan dat een geval van overmacht zijn voor de handelaar.