|
26.296
netweters
|
163.457
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Ik heb een pre order gedaan in de shop "Samsung S26 ULTRA 512GB" voor 11 maart
De betaling is wel onmiddellijk uitgevoerd, maar de status is nog steeds onveranderd sedert de aankoop:
Bestelling wordt verwerkt
Iemand enig idee wanneer uitlevering zal starten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Toevallig nog altijd een witte platte doosje de chauffeurs ken de verpakking al na jaren
Zeker als ze verloren gaat
@janne_man De wet schrijft volgende, en dat is zeer duidelijk. Telenet gaat in de fout!
Als een onderneming reclame maakt voor een bepaald product, is ze verplicht ervoor te zorgen dat er voldoende voorraad van dat product is. De voorraad moet afgestemd zijn op de aangekondigde prijs voor het product en de omvang van de reclame die de onderneming voor het product maakt. Het doel is om te voorkomen dat consumenten worden gelokt door aanbiedingen of promoties voor producten die uiteindelijk niet of niet voldoende beschikbaar zijn. Die verkooptechniek wordt "lokvogelpraktijk" genoemd en is verboden.
Is de voorraad van een promotieartikel van meer dan 25 euro uitgeput? Dan zijn winkels bovendien verplicht om de klant een bon af te leveren die recht geeft op de aankoop van dat product. Die aankoop moet kunnen gebeuren binnen een redelijke termijn.
Die verplichting geldt niet in de volgende gevallen:
de onderneming vermeldt dat de aanbieding geldig is zolang de voorraad strekt
Dat is toch wat in de voorwaarden staat:
Niet alleen dat, er staat ook nog eens dat ze de prijs kunnen aanpassen.
Je hebt het product toch gekregen aan de promo prijs, dus waar zijn ze dan in de fout gegaan?
Is de webshop van Telenet brak en zou men duidelijker moeten communiceren over levertermijnen? Ja 100% akkoord. Maar hier nu doen alsof de wet overtreden is terwijl je het product gewoon binnen 14 dagen na release aangekregen hebt... Nergens zie ik "volgende dag geleverd" staan op de webshop van Telenet.
Op de website van FOD Economie lees ik trouwens dat 30 dagen levertermijn perfect binnen de wet valt (tenzij anders afgesproken): https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/contracten/levering-en-risico-overdracht
3 maart betaald en telenet spreekt over 14 april (misschien). Dat is meer dan 30 dagen!!!!
Wat jij geeft dat zijn de voorwaarden voor de fysieke winkels. Bij verkoop op afstand zijn er ook andere regels: zo heb je een bedenktijd waarbij je de aankoop kan annuleren. Bij verkoop op afstand volstaat het dat als de lokale voorraad uitgeput is, dat je nog altijd het artikel kan kopen aan de promotieprijs, weliswaar zal je het op een latere datum ontvangen. Dat vervangt de verplichting van de fysieke winkel om je een bon te geven voor de latere aankoop. Bovendien mag je de begrippen aankoop en levering niet met elkaar verwarren. De aankoop gebeurt op het ogenblik dat de beide partijen akkoord gaan over de de prijs en het product. Dat akkoord wordt bij verkoop op afstand gesloten op het ogenblik van je bestelling. In de voorwaarden staat er niets over de levertermijn. Telenet geeft een vermoedelijke datum, waarvan ik aanneem dat die datum ter goede trouw gegeven wordt. Daar ik ook niet mis mee. Ik begrijp wel de frustratie van de klant als die datum overschreden wordt. Dat is voor een aantal klanten vervelend. Het enige wat die klanten kunnen doen is de verkoop annuleren. Ook daar kan de klant van gefrustreerd worden. De wetgever heeft nagelaten om een strikte termijn voor te schrijven binnen dewelke de klant moet terugbetaald worden. Het is niet zo dat Telenet dat geld achterhoudt voor zelfverrijking. Als je kan bewijzen dat Telenet niet ter goede trouw een vermoedelijke leverdatum geeft of dat Telenet bij annulatie uw geld onrechtmatig te lang houdt, heb je reden om boos te zijn en reden om Telenet te beschuldigen.
@WG94 Het toestel was al veel vroeger beschikbaar, mijn buur heeft de zijne reeds op 6 maart ontvangen bij Orange. En er stond wel degelijk dat de levering vanaf 11 maart zou plaatsvinden.
Deze morgen een mail van Telenet dat ik zoals beloofd een compensatie krijg die verrekend word met mijn volgende factuur. Dit was mijn eis die ik uitte aan de ombudsdienst telecommunicatie. Zou het dan toch niet voor niets geweest zijn?
@Silverwing Weet dat de ombudsdienst meestal een week nodig heeft om te reageren bij problemen met een provider.
ze hebben in uw geval dus juist gehandeld na een week.
Eindelijk ontvangen maar factuur niet downloadbaar allemaal heel amteuristisch ik heb ze in gebreke gesteld wel direct betalen maar factuur noppes
Ook niet in mijn Telenet niet te vinden kijk daar eens
Wie zegt voor release? Na de 11de zouden ze al moeten geleverd hebben.
Hier ook, alleen een afleverbon en een mail die je goed moet bijhouden voor de garantie.
In mijn Telenet vind je wel een aanrekening met alle details op via
Hierover word niets gezegd over de garantie.
Je kan de facturen (normaal gezien) downloaden via Mijn Telenet
Ga naar "Betaling" en dan scrol je naar beneden.
Daar zie je (ik toch) Je aangekochte toestellen en Aanrekening van je toestellen staan