Beantwoorden
AmCam
Freshman Meerweter
Complimentendag Say what?! On a roll... Tien op tien!

Levering aankoop Samsung S26 ULTRA Telenet Toestelshop

Ik heb een pre order gedaan in de shop "Samsung S26 ULTRA 512GB" voor 11 maart

De betaling is wel onmiddellijk uitgevoerd, maar de status is nog steeds onveranderd sedert de aankoop: 

Bestelling wordt verwerkt

Iemand enig idee wanneer uitlevering zal starten?

80 reacties
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Toevallig nog altijd een witte platte doosje de chauffeurs ken de verpakking al na jaren 

Zeker als ze verloren gaat 

Silverwing
Freshman Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

@janne_man De wet schrijft volgende, en dat is zeer duidelijk. Telenet gaat in de fout!

Onvoldoende voorraad bij promotie (lokvogelpraktijk)

Als een onderneming reclame maakt voor een bepaald product, is ze verplicht ervoor te zorgen dat er voldoende voorraad van dat product is. De voorraad moet afgestemd zijn op de aangekondigde prijs voor het product en de omvang van de reclame die de onderneming voor het product maakt. Het doel is om te voorkomen dat consumenten worden gelokt door aanbiedingen of promoties voor producten die uiteindelijk niet of niet voldoende beschikbaar zijn. Die verkooptechniek wordt "lokvogelpraktijk" genoemd en is verboden.

Is de voorraad van een promotieartikel van meer dan 25 euro uitgeput? Dan zijn winkels bovendien verplicht om de klant een bon af te leveren die recht geeft op de aankoop van dat product. Die aankoop moet kunnen gebeuren binnen een redelijke termijn.

Die verplichting geldt niet in de volgende gevallen:

• de onderneming vermeldt in haar reclame de hoeveelheid producten die in elk verkooppunt beschikbaar zijn;
  • de onderneming vermeldt dat de aanbieding geldig is zolang de voorraad strekt en dat ze niet meer onder dezelfde voorwaarden een voorraad van die producten kan aanleggen;
  • de onderneming wil het product niet langer verkopen wanneer de huidige voorraad uitverkocht is en vermeldt dat duidelijk in de reclame.
  • Bron: https://consumerconnect.be/nl/themas/reclame-en-verkooptechnieken/misleidende/misleidende/onvoldoend...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

de onderneming vermeldt dat de aanbieding geldig is zolang de voorraad strekt

Dat is toch wat in de voorwaarden staat:

6929.png

Niet alleen dat, er staat ook nog eens dat ze de prijs kunnen aanpassen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Je hebt het product toch gekregen aan de promo prijs, dus waar zijn ze dan in de fout gegaan?

Is de webshop van Telenet brak en zou men duidelijker moeten communiceren over levertermijnen? Ja 100% akkoord. Maar hier nu doen alsof de wet overtreden is terwijl je het product gewoon binnen 14 dagen na release aangekregen hebt... Nergens zie ik "volgende dag geleverd" staan op de webshop van Telenet.

Op de website van FOD Economie lees ik trouwens dat 30 dagen levertermijn perfect binnen de wet valt (tenzij anders afgesproken): https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/contracten/levering-en-risico-overdracht 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Dior
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

3 maart betaald en telenet spreekt over 14 april (misschien). Dat is meer dan 30 dagen!!!!

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Het toestel kwam pas uit op 11 maart. De levertermijn van een pre-order kan onmogelijk starten voor de release...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Wat jij geeft dat zijn de voorwaarden voor de fysieke winkels. Bij verkoop op afstand zijn er ook andere regels: zo heb je een bedenktijd waarbij je de aankoop kan annuleren. Bij verkoop op afstand volstaat het dat als de lokale voorraad uitgeput is, dat je nog altijd het artikel kan kopen aan de promotieprijs, weliswaar zal je het op een latere datum ontvangen. Dat vervangt de verplichting van de fysieke winkel om je een bon te geven voor de latere aankoop. Bovendien mag je de begrippen aankoop en levering niet met elkaar verwarren. De aankoop gebeurt op het ogenblik dat de beide partijen akkoord gaan over de de prijs en het product. Dat akkoord wordt bij verkoop op afstand gesloten op het ogenblik van je bestelling. In de voorwaarden staat er niets over de levertermijn. Telenet geeft een vermoedelijke datum, waarvan ik aanneem dat die datum ter goede trouw gegeven wordt. Daar ik ook niet mis mee. Ik begrijp wel de frustratie van de klant als die datum overschreden wordt. Dat is voor een aantal klanten vervelend. Het enige wat die klanten kunnen doen is de verkoop annuleren. Ook daar kan de klant van gefrustreerd worden. De wetgever heeft nagelaten om een strikte termijn voor te schrijven binnen dewelke de klant moet terugbetaald worden. Het is niet zo dat Telenet dat geld achterhoudt voor zelfverrijking. Als je kan bewijzen dat Telenet niet ter goede trouw een vermoedelijke leverdatum geeft of dat Telenet bij annulatie uw geld onrechtmatig te lang houdt, heb je reden om boos te zijn en reden om Telenet te beschuldigen.

Silverwing
Freshman Veelweter

@WG94 Het toestel was al veel vroeger beschikbaar, mijn buur heeft de zijne reeds op 6 maart ontvangen bij Orange. En er stond wel degelijk dat de levering vanaf 11 maart zou plaatsvinden.

Deze morgen een mail van Telenet dat ik zoals beloofd een compensatie krijg die verrekend word met mijn volgende factuur. Dit was mijn eis die ik uitte aan de ombudsdienst telecommunicatie. Zou het dan toch niet voor niets geweest zijn?

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Silverwing  Weet dat de ombudsdienst meestal een week nodig heeft om te reageren bij problemen met een provider.

ze hebben in uw geval dus juist gehandeld na een week.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Inovation
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Eindelijk ontvangen maar factuur niet downloadbaar allemaal heel amteuristisch ik heb ze in gebreke gesteld wel direct betalen maar factuur noppes

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Ook niet in mijn Telenet niet te vinden kijk daar eens 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Screenshot maken van de factuur is ook niet mogelijk?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Dior
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wie zegt voor release? Na de 11de zouden ze al moeten geleverd hebben.

Silverwing
Freshman Veelweter

Hier ook, alleen een afleverbon en een mail die je goed moet bijhouden voor de garantie.

In mijn Telenet vind je wel een aanrekening met alle details op via 

https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/je-toestelkortingen/aanrekeningen-van-je-toestel...

Hierover word niets gezegd over de garantie. 

Bolletje
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Waar zijn die handjes? De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-)

Je kan de facturen (normaal gezien) downloaden via Mijn Telenet
Ga naar "Betaling" en dan scrol je naar beneden.
Daar zie je (ik toch) Je aangekochte toestellen en Aanrekening van je toestellen staan

Schermafbeelding 2026-03-27 105440.png