Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Liberty Global (eigenaar Telenet) & glasvezel in België

Liberty Global wil mogelijk onder de naam VividFibre glasvezelabonnementen aanbieden in België en Nederland. Hiervoor heeft het bedrijf een site opgezet en een campagne op Facebook gestart. Liberty Global is mede-eigenaar van Telenet en VodafoneZiggo.

Volgens de VividFibre-site, die vermoedelijk is opgezet in het kader van een marktonderzoek, zou de provider een eigen ftth-glasvezelnetwerk op willen zetten met snelheden van 400Mbit/s tot 20Gbit/s. Daarnaast spreekt de site over drie 'Full Fibre'-abonnementen met prijzen van 45 tot 75 euro per maand.

Duurdere abonnementen krijgen 'early adopters keuze', waarbij VividFibre zegt een tot drie apparaten 'automatisch van updates te voorzien'. Bij het duurste abonnement spreekt VividFibre over een snelheidsgarantie. Ook wordt er gesproken over dekking via wifi en een Norton-beveiligingspakket.

De site heeft een postcodechecker, maar deze geeft aan dat het netwerk nog niet beschikbaar is. Verder staan er drie neppe testimonials op de website; afhankelijk van de Belgische of de Nederlandse website wonen de drie 'klanten' in België of Nederland.

Het Facebook-account van Liberty Global is twee advertentiecampagnes gestart gericht op Nederlandse en Belgische Facebook-gebruikers. Of en wanneer Liberty Global daadwerkelijk met VividFibre in België en Nederland glasvezelabonnementen aan wil gaan bieden, is niet duidelijk. Liberty Global was maandagochtend niet bereikbaar voor vragen.

De Nederlandse VividFibre-website staat op naam van het Rotterdamse ontwerpbureau Evers en de Gier. Het ontwerpbureau zegt desgevraagd dat de website 'in opdracht van een bedrijf' is gemaakt, maar wil daar geen verdere informatie over geven.

Dat Liberty Global in Nederland overweegt om een eigen glasvezelnetwerk op te richten, is opvallend. Het bedrijf is voor vijftig procent eigenaar van VodafoneZiggo, dat ook aan een eigen glasvezelnetwerk werkt, al is hierbij geen sprake van ftth. Daarnaast is Liberty Global voor 57,4 procent eigenaar van Telenet, dat in gesprek is met Fluvius om een ftth-glasvezelnetwerk op te richten.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Liberty global mede eigenaar Telenet en glasvezel

10 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Liberty Global (eigenaar Telenet) & glasvezel in België

Merci om te posten, @robatoras.

 

BRON: Liberty Global wil mogelijk glasvezelabonnementen aanbieden in Benelux


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FMisplon
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Liberty Global (eigenaar Telenet) & glasvezel in België

De site en de facebook ads zijn blijkbaar al offline...

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Liberty Global (eigenaar Telenet) & glasvezel in België

@FMisplon daarvoor is het glasvezel hé, is zeer snel 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Liberty Global (eigenaar Telenet) & glasvezel in België

@robatoras Liberty Global laat weten dat VividFibre 'enkel een oefening in marktonderzoek' is en dus geen concreet aanbod of plan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Liberty Global (eigenaar Telenet) & glasvezel in België

@Master-Magic Ik zag het deze morgen. 

DataNews had contact opgenomen met Telenet.

DataNews Update 23.30 uur

 

Liberty Global laat weten dat VividFibre 'enkel een oefening in marktonderzoek' is en dus geen concreet aanbod of plan

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Liberty Global (eigenaar Telenet) & glasvezel in België

Zoiets noemen ze iemand blij maken met een dode mus ...😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Liberty Global (eigenaar Telenet) & glasvezel in België

@StefaanH En toch zijn ze achter de schermen bezig met glasvezel.

Oa Telenet met Fluvius.En de naam VividFibre komt niet vanzelf.

Waarom zou Telenet vanaf de Node geen glasvezel kunnen doortrekken tot de huizen,zoals Proximus vandaag doet vanaf de Rop.

@StefaanH Blij kunnen ze mij niet maken vandaag,ik haal al net zoveel downspeed als iemand met glasvezel in Belgie.En met +40Mbps up kom ik vlot toe.Verstuur weinig.

Eens glasvezel hier verkrijgbaar is zal ik niet twijfelen.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Liberty Global (eigenaar Telenet) & glasvezel in België

en opnieuw zijn ze reclame aan het maken van het aanbod met glasvezel 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Liberty Global (eigenaar Telenet) & glasvezel in België

De mogelijke upload snelheden lijken me wel interessant, vooral in het kader van backups. Ik was ook al het andere topic hierover aan het volgen.

Ik heb 2 Synology NAS-sen staan, met totaal 9 TB capaciteit - ik gebruik de SHR modus voor redundantie en uitbreidingsmogelijkheden. Ik maak nu af en toe manueel een backup op USB HDD die ik dan op een ander adres onderbreng.

 

Ik overweeg een extra backup in de cloud te gaan gebruiken voor voor meer comfort en zekerheid. Zeker bij de eerste upload van deze hoeveelheid data zou een snellere verbinding welkom zijn.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!