Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

Blijkbaar wordt een nieuw sociaal tarief van kracht. Ik kon het toch niet laten om binnensmonds eens te monkelen als ik zie hoe ze er alles aan gedaan hebben om toch maar een grote provider er zeker bij te betrekken.

Ik lees volgende specificaties die verplicht zijn (bron Het Nieuwsblad)

De drie operatoren zijn bij wet verplicht om met hun goedkoop internetaanbod een aantal specificaties te volgen: de surfsnelheid moet minstens 30 Mbps download en 4 Mbps upload bedragen en klanten moeten minimaal 150 GB data per maand kunnen verbruiken.

Ze doen dat elk op hun manier. Proximus lanceert het sociaal abonnement aan de minimumvoorwaarden inzake snelheid en volume: 30 Mbps download en 4 Mbps upload; dat is een pak minder snel dan in het ‘commerciële’ Internet Start Fiber-pakket van Proximus (met 120 MBps download en 20 Mbps upload).

Het is duidelijk dat dit gemaakt is om Proximus geen slechte naam te geven want veel reguliere klanten halen amper die minimumvoorwaarden, niettegenstaande ze betalen voor meer.

Rechthebbenden zullen daar duidelijk ook geen Netflix of andere streaming abonnementen kunnen op draaien.

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Sociaal tarief.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
28 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

@igvfer  Als je de 30Mbps haalt dan mag dat geen probleem zijn voor standaard streamen, maar is allemaal te zien hoe de situatie is bij Proximus met je verbinding, ik heb fiber via een Proximus verbinding en krijg de snelheid dat ik moet hebben (dezelfde als via Telenet voor m’n download).

mijn upload is wel hoger, heb 509 upload en mag maar 500 hebben, maar ik klaag niet voor de prijs dat ik ervoor betaal.

er zijn ook nog tevreden klanten bij Proximus 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fokke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

Hoeveel megabit download verbruikt Netflix?

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

Afhankelijk van de kwaliteit kan het oplopen tot 25 Mbps voor 4K streaming. In basiskwaliteit zal dit 10 Mbps zijn daaromtrent. Dus voor die mensen met een basisinkomen en 2 pubers in huis zal dit net lukken voor 2 gelijktijdige streams (in basic kwaliteit, geen HD ofzo) netflix maar dan zal er niet veel in huis meer komen van gewone surfactiviteiten. Maar dat is misschien niet de bedoeling.

@Master-MagicEr zullen best wel wat klanten tevreden zijn. Ik ben al bij dergelijke klanten geweest. Ze kijken TV op een groot scherm in een voor mij bedroevende beeldkwaliteit en zijn tevreden met hun surfsnelheid. Ze verlangen niet meer. Wat maakt het uit.Ik zie hun kinderen met een vrij duur mobielabonnement met veel data omdat ze streamen via 4 of 5G op hun smartphone of tablet. En op dergelijke kleine schermen moet je geen 4K hebben, zelfs geen HD.

En het zou er dat nog aan tekort zijn mocht je met een glasvezelverbinding niet het gewenste resultaat bereiken. Maar voor mij is dat hier nog een tijdlang een droom. Bij providers à la Proximus geraak ik amper aan 30 Mbps (ze garanderen 28 Mbps) down en 9 Mbps UP. En ik zou nu al meer dan mijn huidige 40 Mbps Up willen hebben. 100 of 150 Mbps zou ik al best kunnen pruimen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

@igvfer  Het is spijtig dat de stedelijke gebieden al op een stabiel fiber zitten en de buiten wijken buiten de grote steden nog moeten doen met een koperdraad of een fiber die niet snel wordt aangesloten door omstandigheden, hun fiber ligt er al bij velen maar ze worden niet aangesloten.

of zoals bij enkelen, de ene kant van de straat is actief en de andere kant niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

Soms liggen de buizen er al, want wat je ziet in de grond steken zijn nog maar de buizen. De glasvezels blazen ze er meestal later door. We zien wel wat de toekomst brengt. Ik heb ondertussen een ander topic gestart met de vraag welke abonnementen er eigenlijk nu al beschikbaar zijn op fiber. Ik weet dat Telenet deze zomer of net erna zijn eerste abonnementen gaat verkopen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Sociaal internetaanbod bij Proximus

Meer info:

https://economie.fgov.be/nl/themas/online/telecommunicatie/sociaal-internetaanbod-gunstig


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

@sb  Er was hier al een topic over dit nieuwe aanbod van in de zomer ergens wanneer dit is bekendgemaakt.

zou het eens moeten opzoeken, dan kan dit samengevoegd worden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

Op sociale media is iedereen blij met correct pakket voor een juiste prijs en voor de juiste volume

Behalve die een andere pakket hadden vinden nu volume te weinig van sociale tarief

Ze mogen altijd een gewoon pakket nemen zoals de rest heeft zonder de extra korting

Er zouden nu meer mensen gebruik van maken het sociale tarief omdat het gemakkelijk is om aan te vragen

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Sociaal internetaanbod bij Proximus

Om hier even op in te pikken. Ook bij Telenet kunnen klanten die in aanmerking komen gebruik maken van sociaal internetaanbod sinds 1 maart 2024. Dit vervangt de vroegere sociaal tariefkorting. Op die manier willen we samen met de overheid internet toegankelijk maken voor iedereen. 

Voor wie?

De voorwaarden om in aanmerking te komen werden door de overheid bepaald en kan je hier terugvinden. 

Sociaal internetaanbod bij Telenet

Kies voor een vast internetproduct met of zonder TV. Heb je ook graag een mobiel of vast telefoonabonnement? Dat kan je erbij nemen tegen de gewone prijs.

Bjarne_0-1710405071710.png

Wat met mijn sociaal tariefkorting?

Geniet jij van het sociaal tarief? Dan heb je 2 opties: je sociaal tariefkorting behouden of overstappen naar het nieuw sociaal internetaanbod.

Alle informatie en FAQ over het sociaal internetaanbod bij Telenet kan je terugvinden via deze link

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 240
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

jamaar ik heb nu basic internet + tv ( 4 eigen digicorders 2 ci+ ) voor € 44,24 ( via het oude sociaal tarief ) het enige in de weg is de datalimiet en onmogelijk lage smalbandsnelheid en deze zijn absurd laag met 150 gb en 1 mbit.

een formule van jaren oud, is verstaanbaar

maar ik kon tot op heden de korting toepassen op eender welk particulier abonnement ik koos

minder verstaanbaar, sociaal abonnement dus ook absurd laag datavolume in deze tijd

én verplicht naar digibox

wel proficiat het is 4.24 euro goedkoper voor 5 tv's minder

en natuurlijk telt de telenet tv site/app op de datalimiet? veronderstel ik toch

is het bij proximus ook beperkt in data? of met de gratis volumeblokken op hun site zegt het ook 150 gb er zijn er van 5 € ook

is de smalbandsnelheid tenminste 2 megabit of 5 ofzo ipv de gangbare 1 megabit

als er nu een soort wifree zou zijn dat allle providers samenwerkend ondersteunen dat zou wel goed zijn

of cadeau's voor alle abbonees zoals bij base waarvan ik bericht kreeg dat mijn inbegrepen datavolume gaan stijgen in april

rust roest en het is niet al goud wat blinkt comes to mind bij deze 'moderne'  regeling denk ik

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

@thomasdb overal zelfde zie --> https://www.proximus.com/nl/news/2024/20240301-proximus-new-social-rate.html

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 240
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

proximus zegt hier te kijken voor hun extra volumevoorwaarden

https://www.proximus.be/dms/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/Conditions_internetpolicy_nl.pdf...

jammer staat het er nu nog niet bij?

cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Sociaal internetaanbod bij Proximus

mijn ma heeft onefor1  (prijs €95.39) met haar oude sociale tarief betaald ze €83.44

moest ze nu overstappen naar het nieuwe sociale tarief heeft ze dus minder snelheid en data

en geen gsm en/of vaste telefoon voor €40

als je de test doet op telenet en aanvinkt wat je erbij wil hebben, gsm met 13GB komt er al €20.94 bij

ze wil ook haar vaste telefoon behouden, komt er €23.06 bij, en dan bel je nog niet gratis 24/24 zoals bij onefor1

maar enkel gratis tijdens daluren.   24/24 gratis bellen komt er €7.50 bij.

totaal : €94.50

is dus amper 89 eurcent goedkoper dan de volle pot bij onefor1, en €11.06 duurder dan wat ze nu betaald voor onefor1 met het oude sociale tarief

nieuwe sociaal tarief lijkt me dus niet zo sociaal

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sociaal internetaanbod bij Proximus

@cercle  Je kan het oude behouden, je bent niet verplicht het nieuwe aanbod te nemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.