De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Telenet klantendienst

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Goed bezig! Dat begint te tellen!

Naar aanleiding van een ander topic wou ik wat even kwijt betreffende de klantendienst van Telenet.

Ik heb toen 2x contact opgenomen met de klantendienst via mail en 2x telefonisch.

Wat ik persoonlijk vervelend vind is dat wanneer je via mail een vraag stelt je terug gebeld wordt i.p.v. van verder via mail geholpen wordt. Je moet dan op een onverwacht moment klaar staan met alle info wat je vraag betreft. De eerste keer zei die mevrouw dat ze zou terugbellen en vroeg niet wanneer het wel paste voor mij, daarom vroeg ik via mail geholpen te worden en ze antwoordde me dat ze dat dan wel zou doen. Nadien geen nieuws meer gekregen tot ik zelf terugbelde. Na 2x telefoontjes maar nog geen oplossing nam ik terug contact op via mail. Doordat het 2de telefonisch contact niet zo aangenaam verliep verkoos ik via mail verder geholpen te worden. Ik kreeg antwoord hierop maar om een dossier op te maken hadden ze nog een paar gegevens nodig. Deze mailde ik door en kreeg geen mail meer terug. Een paar dagen later merk ik in mijn spamfolder dat ik in feite reageerde op een "no-reply" mail van Telenet...dus daarom dat er in die mail vermeld stond dat ik zelf kon terugbellen wanneer me dat zou passen (waar ik erg tegen opzie omdat ik dan weer het hele verhaal van A tot Z moet doen, want het zou moeten lukken dat die medewerker aan de lijn op de hoogte is van alles en mijn vorig telefonisch contact bemoedigt me niet terug te bellen). Ik begrijp niet dat vandaag de dag men bij bedrijven als Telenet geen contact kan laten verlopen via mail en alles via telefoon wil laten verlopen. Kwestie van tijd en werk lijkt het me ook geen besparing ; als je steeds alles moet herhalen kost het ook hun medewerkers tijd. Bij de meeste bedrijven wordt je tegenwoordig toch geholpen via mailverkeer en zelfs via chat zonder steeds terug doorverwezen te worden naar telefonisch contact. 

Tags (2)
0 Likes
Beantwoorden
18 reacties
Highlighted
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 961
Boek alvast het Sportpaleis! Jij #DTV. Goed bezig! Ongelooflijk (maar waar)! Krak

Mijn ervaring met support via email is ook niet positief.

Maar tegenwoordig wordt er bij Telenet meer en meer ingezet op support via sociale media.

Feedback van andere Netweters hierover was wel positief.

 

"Telenet op sociale media

Vraag hulp via de Facebook-pagina van Telenet, via Twitter of via WhatsApp op +32468001098. Onze collega's staan er voor je klaar!"

 

Voor Whatsapp kan je bijv Whatsapp web gebruiken. Jij en Telenet zien dan meteen de hele historiek (ook bij FB en Twitter).

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Highlighted
Professional Superweter
Berichten: 4905
Jij bent af! Opgeruimd staat netjes! Champagne, lezer van het jaar! De gouden postveer is voor jou

Ik heb ook goede ervaringen via FB. Ze blijven uw vraag opvolgen ook als je bijvoorbeeld door omstandigheden eens niet direct kunt antwoorden als er een vraag is. En dat is nu net het probleem als ze jou terug bellen. Je kan niet altijd en overal opnemen maar terugbellen kan niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Meesterweter
Berichten: 2544
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Friend 

Als alles goed verloopt bij contact met de klantendienst gaat het telefonisch contact toch het vlotste verlopen, volgens mij. Zelfs als je het tweemaal moet uitleggen kan het nog veel sneller en vollediger afgehandeld worden per telefoon.

Minder vlot wordt het als de persoon aan de telefoon het probleem niet begrijpt. Maar lees de vragen die op forum gesteld worden eens na en zeg eens eerlijk, wie kan op al die vragen een bevredigend antwoord geven?

Daarom is het goed dat er alternatieven zijn voor de telefoon, maar of ze altijd beter zijn is toch maar de vraag. Zelfs als je wat pech hebt bij het telefonisch contact hoeft het nog niet slechter te zijn als de andere mogelijkheden.

 


  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Allesweter
Berichten: 1229
Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis! Een mailpaal! Full speed writing!

@Friend  voor een probleem op te lossen ben ik niet zo voor email contact maar rechtstreeks aan de telefoon. Nu vult iedereen dat zelf in natuurlijk he wat die het fijnste vindt om geholpen te worden.

Ik heb telefonisch heel goede ervaringen en is de vraag/probleem snel opgelost maar ook via FB heb ik heel goede ervaringen. Ook daar altijd snel geholpen goed geholpen en je kan antwoorden wanneer u terug aanwezig bent is dus je moet niet wachten ook niet op iemand die belt want dat doen ze niet. Misschien het overwegen om het via FB te doen?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Goed bezig! Dat begint te tellen!

@louishufk: Ja daar zeg je het ; "als alles goed verloopt..."

@patrick37 Ik vernoem in mijn mail dat ik reeds 2x telefonisch contact opnam met de klantendienst, dan sturen ze je nog door via mail om te bellen.

Niet enkel zij moeten het verstaan maar de persoon aan de andere kant van de lijn moet het ook begrijpen. En daar heeft het geschreven woord dan toch de voordelen dat je

  1. Het kan herlezen als je twijfelt
  2. Het niet uitmaakt of de verbinding goed of slecht is
  3. Er is geen geroezemoes van andere personen op de achtergrond, het maakt niet uit of die persoon stil praat of luid, niet zo verstaanbaar is.

Maar het gaat me ook om het feit dat ze hulp via de klantendienst aanbieden per mail terwijl dat het niet echt hulp per mail is. Zodra zij het lezen bellen ze je op. Uitzonderlijk bij mijn vorige mail hebben ze al een deel antwoord gegeven via mail, verder pushen ze terug naar telefonisch contact door een no-reply mail te sturen.

Ik vind nu ook niet dat de telefonische klantendienst per definitie minderwaardig is. In sommige gevallen kan het zelfs handiger zijn om telefonisch geholpen te worden.

Jaren terug moest ik om een probleem op te lossen een paar kabels wisselen en testen. Op dat moment dat er verschillende mogelijkheden waren was het best handig dat de medewerker er "live" bij was 😉

Hoewel om niet te missen zou men dat via mail ook heel gemakkelijk kunnen oplossen aan de hand van foto's.

 

Het is niet altijd gemakkelijk, maar dat voorbeeld dat je aangeeft van de vragen hier dat zijn problemen die zich ook telefonisch voordoen.

Ik heb zelf jaren voor de klantendienst gewerkt van andere firma en mondeling zijn mensen niet altijd duidelijker in het stellen van vragen/ uitleggen problemen dan schriftelijk.

 

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Goed bezig! Dat begint te tellen!

Het volgend contact leg ik waarschijnlijk ook via messenger met hun facebook-pagina.

Inderdaad dan kunnen ze alles herlezen.

 

Beantwoorden
Highlighted
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 985
Een mailpaal! Krak Volop in the game! Lees je nog iets anders? ;-)

Ook ik ben zeer tevreden over de klantenservice via Facebook (Messenger), Twitter & Whatsapp. 

Tip; naar mijn ervaringen is via Twitter het snelst. 


  thomiwilli | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Highlighted
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Nog geen reader's digest? :-) On a roll... Nice talking to you! A born reader!

Eenmaal je moeilijke vragen stelt sturen ze je door naar netweters.be 🤣

 

laats wat vragen ivm de nieuwe e-router en de verschillen tov de eigen router die ik voordien in gebruik had met een EMTA 6180E modem. Maar veel van mijn issues zal dus pas opgelost zijn als de router hiervan kan uitgezet worden. Wat ik dus op dit forum kon terugvinden.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Superweter
Berichten: 4905
Jij bent af! Opgeruimd staat netjes! Champagne, lezer van het jaar! De gouden postveer is voor jou

Los hiervan vraag ik mij soms af hoe zo'n telefonisch contact soms verloopt tussen pakweg een West Vlaming, in zijn wereldtaal, en zo'n Hollander in hun huidig afschuwelijk Nederlands. Pakweg 30 - 40 jaar geleden kon je hen nog verstaan, bekijk en beluister maar eens dingen van toen. Ik denk dat dit voer is voor een hilarische sketch. Dan zal FB en Twitter en Whatsapp dan een stuk makkelijker gaan denk ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 758
It's your first party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... En wanneer slaap jij?

Ik kocht op 25 oktober een iPhone van € 1379 online bij Telenet. Deze is nooit geleverd geweest door PostNL. Ik heb niet anders gedaan dan gebeld en online via mail klacht ingediend. Op 15 november ontving ik na veel zagen toch een creditnota waarin staat dat mijn iPhone zou terug betaald worden, maar tot op vandaag 28 november, nog geen eurocent op mijn rekening gezien...

Ik begin stilaan de moed te verliezen. Ik ben uitkeringsgerechtigde invalide en heb lang moeten sparen voor deze telefoon te kunnen kopen, en dan gaan ze nog met uw geld aan de haal...

Never trust in Dust
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Al 25 duimen! De vlam zit erin. It's your fifth party! Topicvreter!

Voor technische problemen heb ik de beste ervaring gehad via Twitter, doch als het om een facturatie probleem gaat, dan ben je beter af via de telefoon.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
A born reader! WOW, overzichtelijk! Nice talking to you! Alles op zijn plek!

En als residentiële klant krijg je hier in OVL telkens Limburgers aan de lijn, is me al opgevallen 😛
Vandaag ongeveer 5 medewerkers van TN gesproken, stemmen leken allemaal als twee druppels water op elkaar.
"Heb ik u vandaag al aan de lijn gehad, mevrouw?"

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Superweter
Experienced Superweter
Berichten: 3711
De gouden postveer is voor jou De nieuwe Einstein! Netweters’ orakel! It's your third party!

@WhiteSasch  schreef:

En als residentiële klant krijg je hier in OVL telkens Limburgers aan de lijn, is me al opgevallen 😛


Ik heb vanuit Limburg al eens eens Nederlandse dame aan de lijn gehad en ook 2 personen van wie het erg duidelijk was dat Nederlands hun moedertaal niet was.


  Bjørn (sb) | Krak
  I'm here to save you! - Front 242 (Soul Manager)
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
A born reader! WOW, overzichtelijk! Nice talking to you! Alles op zijn plek!

Echt vreemd, haha. Bij de business-support krijg ik dan uitsluitend Oost-Vlaamse mannen aan de lijn. 😛
Geef mij maar Limburgse vrouwen bij de Telenet klantendienst! 😂

Beantwoorden