Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet vanaf juni duurder

30 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet vanaf juni duurder


@Ex-Netweter  schreef:

@sb  schreef:

 

Edit: In 2023 zou de index voor PC200 rond de 8% liggen


I rest my case...


Je knipt het belangrijkste, nl. dat we nog altijd moeten bekomen van die indexsprong indertijd en dat de index altijd achterop loopt. Bovendien is die 8% geen garantie. Pas als we die echt in handen hebben zal het realiteit zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Telenet vanaf juni duurder


@sb  schreef:

@Ex-Netweter  schreef:

@sb  schreef:

 

Edit: In 2023 zou de index voor PC200 rond de 8% liggen


I rest my case...


Je knipt het belangrijkste, nl. dat we nog altijd moeten bekomen van die indexsprong indertijd en dat de index altijd achterop loopt. Bovendien is die 8% geen garantie. Pas als we die echt in handen hebben zal het realiteit zijn.


Nu niets weg geknipt.

Allez jong, ik zou die index aanpassing nu krijgen en jij op 1 januari 2023 niet?

Als ik die nu gekregen heb krijg jij die ook! Een indexsprong is voor iedereen!

Of gaan ze die van mij terug afnemen...Met zo een hypothetisch gedoe kan je blijven discussiëren.

Wat als de Russen hier binnenvallen of er een 6de coranagolf komt enz...

Dobbie
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Complimentendag On a roll... De 3 wijzen!

Telenet vanaf juni duurder

is inderdaad hemeltergend dat die 'onafhankelijke bestuurders' uit de wind worden gezet: de schaamte voorbij! Is trouwens totaal arrogant om op hetzelfde moment die beide aan te kondigen: dan moet je je toch ongenaakbaar voelen...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet vanaf juni duurder

off topic

@Ex-Netweter 

Of je al dan niet iemand tekortgedaan heb weet ik niet. Met je reactie in elk geval niet. Vermits de werkelijkheid zeer gevarieerd is, kan iemand die zijn inkomsten op dit ogenblik niet ziet stijgen in verhouding met de meeruitgaven kan best een andere mening hebben.

 

Ik heb de tariefverhogingen van Telenet nog niet bekeken. In die mate dat ze de index volgen, kan ik ze begrijpen. Dit neemt niet weg en veranderd mijn mening niet dat de tarieven van Telenet te hoog zijn als men die vergelijkt met buitenlandse tarieven. Als men die vergelijkt met de Belgische concurentie, dan stel ik een zeker evenwicht vast die ongeveer hetzelfde zou zijn bij prijsafspraken. 

Door nu bundels te verkopen zonder nog een waarde te melden van de afzonderlijke delen, verkoopt Telenet veel mist. Hierdoor kan de klant niet meer argumenteren van dit of dat.

Neem nu bijvoorbeeld de optie TV Iconic bij het product One. Deze optie betaal je 20 euro, decoder inbegrepen. Afgerond kost het tv sigaal 18,50 euro. Je huurt dus een decoder voor 1,50 euro.  Wat kan men hieruit afleiden?

  • de gevraagde prijs voor one bevat reeds een stuk kost tv
  • alle abonnementsgelden voor tv zijn veel te hoog
  • de huurprijs, zeker van de tv- box is overdreven hoog
  • ...

Ik ben er vrij zeker van dat intern de nodige transfers gedaan worden naar de kosten- en batenplaatsen, maar dat is interne soep. 

 

Zolang de koe vrijwillig melk wil geven, moet ze gemolken worden.

t605128
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! All I want for X-mas is YOU

Telenet vanaf juni duurder

Wat als de Russen hier binnenvallen

run forrest run

 

t605128
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! All I want for X-mas is YOU

Telenet vanaf juni duurder

abonnement basic shake

57.01 euro

150 gb download

gaat abonnement ook omhoog ?

(anders mag volume download ook eens omhoog)

dank...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet vanaf juni duurder

@t605128 

Dat is wel nog een heel oud abonnement. Ik denk niet daar de prijzen van zullen stijgen maar als dat wel zo zijn dan denk ik niet dat het inbegrepen volume zal stijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet vanaf juni duurder

En dan nog gezwegen over kwaliteit internet dat gedurig uitvalt ,storingen op tv , beeldkwaliteit van sommige tv zenders & vooral al 3 jaar continu herhalingen & altijd opnieuw dezelfde films die ze onderling uitwisselen tussen de zenders 🙄

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet vanaf juni duurder


@t605128  schreef:

abonnement basic shake

57.01 euro

150 gb download

gaat abonnement ook omhoog ?

(anders mag volume download ook eens omhoog)

dank...


Hier kan u uw persoonlijke situatie nagaan: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-de-prijsaanpassing

Wij zitten hier thuis nog met een Whoppa-abonnement dat ook al een tijdje niet meer verkocht wordt (eerst kwam Wigo Home met terugkijk TV inbegrepen en daarna kwamen One en OneUp). Maar ook voor ons stijgt de prijs met 4,70% dus ik neem aan dat uw abonnement ongeveer 59,69 euro zal gaan kosten.

Telenet vanaf juni duurder


@vlotte-eduard  schreef:

En dan nog gezwegen over kwaliteit internet dat gedurig uitvalt ,storingen op tv , beeldkwaliteit van sommige tv zenders & vooral al 3 jaar continu herhalingen & altijd opnieuw dezelfde films die ze onderling uitwisselen tussen de zenders 🙄


Dan scheelt er iets met uw installatie en dan is het aan u om dit (door Telenet?) in orde te (laten) brengen.

In verband met herhalingen. Er zijn altijd herhalingen maar ook vele nieuwe films en reeksen.

Investeren in een goeie TV-gids en dan de (nieuwe) series, films en andere programma's opnemen.

Wij hebben hier daarvoor de "Dag Allemaal". Jaa... ik weet het... maar dan enkel voor de uitstekende TV-gids.

Ik heb gemiddeld ongeveer 20 titels geprogrammeerd staan en dat zijn steeds series, films en andere programma's die de eerste keer op TV te zien zijn. Ik krijg ze met moeite allemaal gezien. (en daar is geen Familie of Thuis bij ofzo)

Het is zelfs zo dat ik series helemaal opneem voor ik er naar kijk. Zo kan ik deze ook bekijken zonder een week te moeten wachten.

Ook gebruik ik de websites "Rotten Tomatoes" en "Moviemeter" (nederlands) om te zien of series of films de moeite zijn om te bekijken. Ik kan ze niet allemaal bekijken en moet zo een schifting maken.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet vanaf juni duurder

(kwaliteit internet dat gedurig uitvalt)

 

dat kan je gemakkelijk zelf testen je steekt in de modem een korte internet kabel in

en je test je laptop geen uitval meer

ligt aan bekabeling thuis moet je zelf in orde brengen

wifi kijk hoeveel ontvangst je heb

en voor tv kan je ook testen

gemakkelijk

geen zin laat technieker komen

eigen kabels moet je de technieker betalen

voor de modem dan niet

vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet vanaf juni duurder

"Door telenet in orde laten brengen schrijft u"

Telkens ze hier met hun laptopje komen zeggen ze dat alles in orde is 🙄 eind vorig jaar powerline set van telenet aangeschaft & wifi was nog slechter dus terug doos in (staat hier nog ergens ) buiten op 20 meter afstand betere wifi dan binnen op 3meter !

Storingen op tv (CI+) iedere avond tussen 20 & 22 uur vergelijkbaar met interferentiestoringen uit den analoge/antenne tijdperk !!

Met alle respect , maar dan heb jij speciale telenet tv ...ik heb het over basis tv zonder extra zenders & dat is hier bij iedereen om te janken ! 

Telenet vanaf juni duurder

@vlotte-eduard 

Als dat allemaal waar is dan is het tijd om van provider te veranderen.

Jij zal er zelf moeten voor zorgen dat het in orde komt. (en Telenet stond tussen haakjes met een vraagteken!).

TV-box speelt hier perfect met enkel het basis pakket! Heb ook een (gratis!) Powerline van Telenet om een afstand van 20 meter te overbruggen en werkt ook zoals het moet.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet vanaf juni duurder

de modem staat niet centraal in huis

daarmee dat buiten beter is

oplossing modem verzetten of een extra wifi Access Point

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-toestellen-kunnen-je-wifi-bereik-verbeteren/

(Storingen op tv (CI+) iedere avond tussen 20 & 22 uur )

er zal een toestel storing geven

je zal alles eens moeten na zien

1 per per 1 uitrekken zonder stroom zetten

kan over deurbel of iets anders zijn kan iets zijn van de buren kan ook

de coax kabel vervangen kan helpen

 

vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet vanaf juni duurder

Vanaf dat de powerline hier werd aangesloten ging t wifi signaal nog slechter!