24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Telenet verhoogt de tarieven vanaf 19 juni met 4.7%
@Ex-Netweter schreef:
@sb schreef:
Edit: In 2023 zou de index voor PC200 rond de 8% liggen
I rest my case...
Je knipt het belangrijkste, nl. dat we nog altijd moeten bekomen van die indexsprong indertijd en dat de index altijd achterop loopt. Bovendien is die 8% geen garantie. Pas als we die echt in handen hebben zal het realiteit zijn.
@sb schreef:
@Ex-Netweter schreef:
@sb schreef:
Edit: In 2023 zou de index voor PC200 rond de 8% liggen
I rest my case...
Je knipt het belangrijkste, nl. dat we nog altijd moeten bekomen van die indexsprong indertijd en dat de index altijd achterop loopt. Bovendien is die 8% geen garantie. Pas als we die echt in handen hebben zal het realiteit zijn.
Nu niets weg geknipt.
Allez jong, ik zou die index aanpassing nu krijgen en jij op 1 januari 2023 niet?
Als ik die nu gekregen heb krijg jij die ook! Een indexsprong is voor iedereen!
Of gaan ze die van mij terug afnemen...Met zo een hypothetisch gedoe kan je blijven discussiëren.
Wat als de Russen hier binnenvallen of er een 6de coranagolf komt enz...
is inderdaad hemeltergend dat die 'onafhankelijke bestuurders' uit de wind worden gezet: de schaamte voorbij! Is trouwens totaal arrogant om op hetzelfde moment die beide aan te kondigen: dan moet je je toch ongenaakbaar voelen...
off topic
@Ex-Netweter
Of je al dan niet iemand tekortgedaan heb weet ik niet. Met je reactie in elk geval niet. Vermits de werkelijkheid zeer gevarieerd is, kan iemand die zijn inkomsten op dit ogenblik niet ziet stijgen in verhouding met de meeruitgaven kan best een andere mening hebben.
Ik heb de tariefverhogingen van Telenet nog niet bekeken. In die mate dat ze de index volgen, kan ik ze begrijpen. Dit neemt niet weg en veranderd mijn mening niet dat de tarieven van Telenet te hoog zijn als men die vergelijkt met buitenlandse tarieven. Als men die vergelijkt met de Belgische concurentie, dan stel ik een zeker evenwicht vast die ongeveer hetzelfde zou zijn bij prijsafspraken.
Door nu bundels te verkopen zonder nog een waarde te melden van de afzonderlijke delen, verkoopt Telenet veel mist. Hierdoor kan de klant niet meer argumenteren van dit of dat.
Neem nu bijvoorbeeld de optie TV Iconic bij het product One. Deze optie betaal je 20 euro, decoder inbegrepen. Afgerond kost het tv sigaal 18,50 euro. Je huurt dus een decoder voor 1,50 euro. Wat kan men hieruit afleiden?
Ik ben er vrij zeker van dat intern de nodige transfers gedaan worden naar de kosten- en batenplaatsen, maar dat is interne soep.
Zolang de koe vrijwillig melk wil geven, moet ze gemolken worden.
Wat als de Russen hier binnenvallen
run forrest run
abonnement basic shake
57.01 euro
150 gb download
gaat abonnement ook omhoog ?
(anders mag volume download ook eens omhoog)
dank...
En dan nog gezwegen over kwaliteit internet dat gedurig uitvalt ,storingen op tv , beeldkwaliteit van sommige tv zenders & vooral al 3 jaar continu herhalingen & altijd opnieuw dezelfde films die ze onderling uitwisselen tussen de zenders 🙄
@t605128 schreef:abonnement basic shake
57.01 euro
150 gb download
gaat abonnement ook omhoog ?
(anders mag volume download ook eens omhoog)
dank...
Hier kan u uw persoonlijke situatie nagaan: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-de-prijsaanpassing
Wij zitten hier thuis nog met een Whoppa-abonnement dat ook al een tijdje niet meer verkocht wordt (eerst kwam Wigo Home met terugkijk TV inbegrepen en daarna kwamen One en OneUp). Maar ook voor ons stijgt de prijs met 4,70% dus ik neem aan dat uw abonnement ongeveer 59,69 euro zal gaan kosten.
@vlotte-eduard schreef:En dan nog gezwegen over kwaliteit internet dat gedurig uitvalt ,storingen op tv , beeldkwaliteit van sommige tv zenders & vooral al 3 jaar continu herhalingen & altijd opnieuw dezelfde films die ze onderling uitwisselen tussen de zenders 🙄
Dan scheelt er iets met uw installatie en dan is het aan u om dit (door Telenet?) in orde te (laten) brengen.
In verband met herhalingen. Er zijn altijd herhalingen maar ook vele nieuwe films en reeksen.
Investeren in een goeie TV-gids en dan de (nieuwe) series, films en andere programma's opnemen.
Wij hebben hier daarvoor de "Dag Allemaal". Jaa... ik weet het... maar dan enkel voor de uitstekende TV-gids.
Ik heb gemiddeld ongeveer 20 titels geprogrammeerd staan en dat zijn steeds series, films en andere programma's die de eerste keer op TV te zien zijn. Ik krijg ze met moeite allemaal gezien. (en daar is geen Familie of Thuis bij ofzo)
Het is zelfs zo dat ik series helemaal opneem voor ik er naar kijk. Zo kan ik deze ook bekijken zonder een week te moeten wachten.
Ook gebruik ik de websites "Rotten Tomatoes" en "Moviemeter" (nederlands) om te zien of series of films de moeite zijn om te bekijken. Ik kan ze niet allemaal bekijken en moet zo een schifting maken.
(kwaliteit internet dat gedurig uitvalt)
dat kan je gemakkelijk zelf testen je steekt in de modem een korte internet kabel in
en je test je laptop geen uitval meer
ligt aan bekabeling thuis moet je zelf in orde brengen
wifi kijk hoeveel ontvangst je heb
en voor tv kan je ook testen
gemakkelijk
geen zin laat technieker komen
eigen kabels moet je de technieker betalen
voor de modem dan niet
"Door telenet in orde laten brengen schrijft u"
Telkens ze hier met hun laptopje komen zeggen ze dat alles in orde is 🙄 eind vorig jaar powerline set van telenet aangeschaft & wifi was nog slechter dus terug doos in (staat hier nog ergens ) buiten op 20 meter afstand betere wifi dan binnen op 3meter !
Storingen op tv (CI+) iedere avond tussen 20 & 22 uur vergelijkbaar met interferentiestoringen uit den analoge/antenne tijdperk !!
Met alle respect , maar dan heb jij speciale telenet tv ...ik heb het over basis tv zonder extra zenders & dat is hier bij iedereen om te janken !
Als dat allemaal waar is dan is het tijd om van provider te veranderen.
Jij zal er zelf moeten voor zorgen dat het in orde komt. (en Telenet stond tussen haakjes met een vraagteken!).
TV-box speelt hier perfect met enkel het basis pakket! Heb ook een (gratis!) Powerline van Telenet om een afstand van 20 meter te overbruggen en werkt ook zoals het moet.
de modem staat niet centraal in huis
daarmee dat buiten beter is
oplossing modem verzetten of een extra wifi Access Point
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-toestellen-kunnen-je-wifi-bereik-verbeteren/
(Storingen op tv (CI+) iedere avond tussen 20 & 22 uur )
er zal een toestel storing geven
je zal alles eens moeten na zien
1 per per 1 uitrekken zonder stroom zetten
kan over deurbel of iets anders zijn kan iets zijn van de buren kan ook
de coax kabel vervangen kan helpen
Vanaf dat de powerline hier werd aangesloten ging t wifi signaal nog slechter!