Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet verhoogt snelheden

Ik lees in Tweakers:


Telenet verhoogt vanaf 24 april internetsnelheden van ONE-abonnement

De Belgische provider gaat vanaf 24 april de down- en uploadsnelheden van het ONE-abonnement verhogen. De download gaat er 100Mbit/s op vooruit, bij upload is de verhoging 5Mbit/s. Telenet ONE is een abonnement met een vaste en mobiele aansluiting.

Het ONE-abonnement krijgt vanaf 24 april vaste en mobiele downloadsnelheden van 250Mbit/s. Dit is nu nog 150Mbit/s. De uploadsnelheid gaat van 15Mbit/s naar 20Mbit/s, laat de provider weten in een mail naar klanten. Klanten hoeven niks te doen voor de snelheidswinst en de prijs blijft vanaf 69,10 euro per maand. Wel zegt een klant van Telenet per mail te hebben gehoord dat zijn of haar modem de hogere snelheden niet aankan en dat de provider op dit moment geen nieuwe modems heeft.

Telenet kondigde de ONE-abonnementen twee jaar geleden aan. Bij dit abonnement combineren klanten een mobiel abonnement en een vastinternetabonnement. Het abonnement heeft fair use policies voor het dataverbruik en standaard komt het abonnement met één nummer. Het toevoegen van extra nummers kan tegen een meerprijs. Naast het ONE-abonnement is er een sneller ONEup-abonnement, met snelheden tot 1Gbit/s en een prijs van 90 euro per maand. Dit abonnement krijgt voor zover bekend geen snelheidsverhoging.

De Belgische provider kondigt daarnaast snelheidsverhogingen aan voor KLIK- en Business Fibernet-abonnementen. Zakelijke klanten die nu een downloadsnelheid van 300Mbit/s hebben, krijgen vanaf 24 april een 500Mbit/s-downloadverbinding. De upload blijft met 30Mbit/s gelijk.

Wanneer gaan ze de uploadsnelheid voor een Business aansluiting nu eens verhogen/verdubbelen? 100Mbit uploadsnelheid zou ik enorm appreciëren, hoger nog beter.

Tags (1)
15 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt snelheden

Wisten we al even.

Business zal dit jaar wel aan de beurt komen van 50 naar 75Mbps.

Corporate business fibernet zal van 75Mbps wel een upgrade krijgen naar 100Mbps.

OneUp zal ook wel iets meer upspeed krijgen.

 

Of een upspeed boost van 10 euro of ietsje minder voor een upgrade van 40 naar 100Mbps.

Zoals we eerder 15 euro moesten dokken van 400 naar 1Gbps.

De overgrote meerderheid heeft die up verhoging niet nodig,zo besparen ze op de Node capaciteit.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet verhoogt snelheden


@Sjekke  schreef:

Ik lees in Tweakers:

Telenet verhoogt vanaf 24 april internetsnelheden van ONE-abonnement


Eerst Betweters lezen, daarna Tweakers, dan had je dit al geweten.

Er lopen hierover reeds verschillende topics, en is het gespreksonderwerp van de laatste dagen 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet verhoogt snelheden


@flip1953  schreef:


Eerst Betweters lezen


Typfout of jouw mening over dit forum? Zaaalig Paaasen.😁

FastFreddy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Telenet verhoogt snelheden

Aankondiging gekregen op 06/04: upgrade beschikbaar vanaf 26/04. Hoera, maar de modem moet eerst vervangen worden en Telenet heeft er geen, ze wachten op levering. Wat is dan het nut van een dergelijke aankondiging? Klant heeft er niks aan en Telenet slaat zichzelf een dwaas figuur.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt snelheden

Wees eerder blij,tegen die tijd zijn hun problemen met activatie mischien verleden tijd.

Zonder internet dagen weken? nee bedankt.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet verhoogt snelheden

Hier vind je het topic dat erover werd gestart op De Netweters:
Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet verhoogt snelheden


@Santa  schreef:

@flip1953  schreef:


Eerst Betweters lezen


Typfout of jouw mening over dit forum? Zaaalig Paaasen.😁


Ik hoop dan toch dat het gewoon een typo was! 😅


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet verhoogt snelheden


@Suzy  schreef:

Hier vind je het topic dat erover werd gestart op De Netweters:
Snelheden van ONE, KLIK en Business Fibernet verhogen


Vergeet mijn vraag niet in het andere topic?

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet verhoogt snelheden

@Suzy 

Ik hoop dan toch dat het gewoon een typo was! StefaanH_0-1681053831060.png

De "B" staat in ieder geval vlak naast de "N" op een klavier ... Hoop doet leven hé 😋

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet verhoogt snelheden

Zou kunnen, ik niet.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt snelheden

boost betalen voor upspeed zou best interresant zijn

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet verhoogt snelheden


@Santa  schreef:

@flip1953  schreef:
Eerst Betweters lezen

Typfout of jouw mening over dit forum? 😁


Sorry automatische spelling correctie denk ik ..

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet verhoogt snelheden

Voor wie @flip1953 niet gelooft: de autocorrectie zet netweters idd soms om naar betweters of netwerkers Niet de eerste keer, maar het blijft grappig. 🤣


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sebastienbo2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Telenet verhoogt snelheden

Toen de snelheid van business fiber verhoogd is naar 500mbit, heb ik onmiddelijk mijn speedboost uitgezet, het is veel te duur. 15 euro zonder btw(18 euro per maand)

Aan 300mbit was het nipt, maar alles vanaf 500mbit merk je echt niet.

De meeste servers limiteren namelijk per connectie tot een 100 of 200mbit. sneller kan je dus toch niet gaan.

En een 4k stream ligt rond de 20 a 25mbit per stream, dus voor streaming moet je het dus ook niet doen.

De 18 euro per maand zou dus enkel voor die kleine upload verschil zijn 30 mbit vs 50mbit. Dit is eventueel wel een beetje voelbaar.

Maar het concept upload mag je niet mengen met het concept latency (ping) , dat laatste blijft even snel ongeacht je upload snelheid.

Voor spelletjes veranderd het dus niets die hoger upload.

Het is enkel als je gigabytes aan data wil uploaden (wat zo goed als niemand doet) dat je het verschil in upload zou merken.

 

Ik bespaar nu 18 euro per maand omdat die speedboost uitgezet is, en we merken er echt niets van, nochtans zijn we een bedrijf van 40 mensen continue in de cloud aan het werken en met 8 veiligheidscameras die continue uploaden 24/24.

 

Binnenkort fiber van proximus, dat is veel goedkoper , veel sneller en met een veel lagere latency.