|
25.604
netweters
|
158.413
antwoorden
|
|
21.369
vragen
|
Ja, 10 of 15GB per maand, het was eventjes leuk dat goedkoop internet.
Dat was een promo was toen 30 euro basis en 42 euro voor sneller internet en onbeperkt er was geen meter
Goedkoop? Ik geloof het niet.
Het tarief van 15 euro is slechts voor 2 maanden. In de tekst onderaan zie je twee tarieven: één aan 29,99 en het andere aan 41,95 euro.
Om te vergelijken even eens gaan kijken op statbel wat de index was toen en nu.
Om zichzelf niet te bedriegen moet men de bedragen indexeren om te kunnen vergelijke met nu en om te zien of het inderdaad zo goedkoop is als men op eerste zicht zou denken.
Ik gebruik hier de cijfers met basis 1996. In december 2004 was deze index 115,56 en in december 2024 was dat 187,85. Na inflatiecorrectie (vermenigvuldigen met nieuwe index en delen door oude index) wordt die 29,99 euro 48,75 euro en de 41,95 wordt 68,18. Ik weet niet welke snelheden het toen waren, maar ik denk dat het goedkope aan 10 Mbps was en het dure aan 100 Mbps. Vandaag zijn er drie internettarieven. Aan 100 Mbps is het nu 35,44 euro, aan 500 Mbsp is het nu 65,10 euro en aan 1 Gbps is het nu 80,10.
Het lijken lage bedragen, maar dat is gezichtsbedrog. In mijn interpretaties zijn de huidige tarieven goedkoper en je hebt een hogere snelheid dan toen en een hoger maandvolume.
Voor veel mensen betekende een vaste internetverbinding (Telenet of Belgacom ADSL) toen het einde van de dure (en trage) inbelverbindingen (waarbij je per minuut betaalde voor de telefoonverbining). Dat was de overgang naar de "snellere" breedandverbindingen ...
Zelfs aan die prijs was het veel goedkoper (en sneller) dan de inbelverbindingen als je langduring op internet was (ik herinner mij telefoonrekeningen van 60.000 BEF) 😯
@flip1953 schreef:Zelfs aan die prijs was het veel goedkoper (en sneller) dan de inbelverbindingen als je langduring op internet was (ik herinner mij telefoonrekeningen van 60.000 BEF) 😯
Bij mij was de procedure simpel:
Gelukkig was de rekening nooit BEF 60.000. 😳 Denk niet dat ze gelachen zou hebben. (-: Later heb ik dan wel betaald voor het Telenet abonnement (4 Mbps als ik me niet vergis).
Zoals je zegt er waren maar 2 aanbieders van internet
Voor een vast bedrag bij telenet en bij prox moest je opletten was geen vast bedrag