24753
netweters
|
152364
antwoorden
|
20696
vragen
|
Deze namiddag (22/08) kreeg mijn moeder een factuur met De Post voor het betalen van het kabelabonnement: € 247,46.
Op de factuur staat de datum 10/08. De factuur moet betaald worden voor 25/08. Ze heeft dus 3 dagen de tijd.
Zoiets kan toch niet! Ik vind dat echt niet correct.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Ultrakorte betalingstermijn
Neem gerust de tijd om te betalen tot je moeder de eerste aanmaning krijgt.
De eerste herinnering is altijd gratis.
Een redelijke betalingstermijn is 14 dagen na ontvangst van de rekening (dat bpost zo traag is, is niet jouw fout) 🤔
Vervelend dat het factuur pas zo laat aankomt, Telenet kan er echter niet zo veel aan doen als de post er langer over doet dan normaal. Vorige week was er een feestdag, dat zal de boel mogelijk nog wat extra vertraagd hebben.
Anderzijds, het kabelabonnement moet ze jaarlijks rond deze periode betalen dus het is geen onverwachte kost.
Je kan een klacht bij de post doen zij kunnen perfect zien wanneer de brief vertrokken is en aangekomen is
door de streepjes op de brief staan zeer licht gedrukt voorkant dan weten ze meteen wie zijn fout is
natuurlijk deze brieven in een vakantie periode opsturen is ook niet correct
https://www.bpost.be/nl/bpost-contacteren
@luc55 schreef:natuurlijk deze brieven in een vakantie periode opsturen is ook niet correct
Moet er dan een regel komen dat ze in een vakantie periode geen facturen mogen sturen?
Beetje belachelijk
Facturen van Telenet krijg ik binnen via Doccle (app). Geen probleem met vertraging bij bpost, de optie om makkelijk te betalen met één knop en een waarschuwing vóór de uiterste betaaldatum. Ik weet niet of dit voor jouw moeder een optie is (niet iedereen kan met die dingen overweg), maar als dat wél zo is, dan is de oplossing simpel: een account aanmaken bij Doccle, Telenet facturen koppelen en de app installeren.
Edit: Ben je zeker dat het een echte factuur van Telenet is? Heb je het rekeningnummer gecontroleerd?
Om duidelijk te verstaan er komt maar 1 factuur per jaar die komt in de vakantie dit is de beste moment
en september zou veel beter zijn als ze willen
We spreken niet over maandelijkse facturen
En zijn meer oudere mensen die dit krijgen
De rest betaald maandelijks omdat die meer diensten afnemen
Veel werk voor 1 factuur die ze liever nog eens moeten afdrukken om dat ze geen e-mail adres heeft
ze kunnen ook de factuur via sms sturen dit doen ze ook maar dan moet de persoon wel met een sms kunnen werken
Er is keuze genoeg een domiciliëring ben ik niet zeker van dat dit gaat vroeger ging het voor de zorgkas ook niet nu al een tijdje wel
Als dat voor jou veel werk is, dan ben je toch niet veel gewoon (of je hebt nooit Doccle ingesteld). Waar staat trouwens dat de moeder van de OP geen e-mail heeft? Zelfs indien dat zo zou zijn, dan zijn daar makkelijke oplossingen voor.
We gebruiken Doccle voor de loonfiche alles ok en we zetten in het archief
Voor de rest zien we geen meerwaarde aan
En zeker de ebox niet je logt toch elke maand niet in als dringend is sturen ze wel herinnering
We kunnen tijd beter gebruiken voor leuker zaken