Beantwoorden
Bieke1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

Beste Netweters,

 

Ik heb een uitgebreide vraag (waarvan ik een deel vermoedelijk via de klantendienst zal moeten vragen maar ik probeer het toch eerst hier eventjes).

Ik vond niet onmiddellijk het juiste bord om deze vraag te stellen dus besloot ik ze hier in de Lounge te stellen.

Ik beschik momenteel over Whoppa en ben aan het overwegen om over te stappen naar Wigo.

 

Volgende producten en kortingen/voordelen behoren tot mijn huidig abonnement :

 

  • Kabel + auteursrechten
  • Internet Fiber200
  • FreePhone Europe
  • **Combinatievoordeel (korting)

 

  • **Internet sociaal tarief (korting)
  • **Vaste telefonie sociaal tarief (korting)

 

  • Digitale Televisie pakket “Play”
  • Huur digicorder -> 2 stuks

 

Voor de GSM’s ben ik momenteel bij een andere provider maar die zou ik dan overzetten naar Telenet, vandaar mijn overweging om over te stappen naar Wigo. Het zou dan gaan om 2 sim’s mét behoud van nummer en 1 nieuwe sim.

 

Vraag 1 :

Welke van bovenstaande producten vallen weg of wijzigen, welke kortingen verlies ik en wat dien ik, als dit dan al kan, als extra bovenop de basis Wigo te nemen?

Deze vraag is vooral gericht naar het achterhalen of ik het al dan niet voordeliger zou zijn om over te stappen.

 

 

Vraag 2 :

Deze vraag heeft betrekking tot mijn account zelf bij Telenet.

Ik beschik over 2 gebruikersaccounts met bijhorende email-adressen en aliassen.

Nu is mijn vraag, verlies ik deze accounts, email-adressen, aliassen en/of bijhorende emails indien ik overstap naar Wigo?

 

Ook heb ik een webruimte met bijhorende website op één van deze gebruikersaccounts, verlies ik dit of word deze gewoon mee overgezet?

 

Er zitten misschien enkele domme vragen bij maar ik ben een echte leek als het over de abonnementen en bijhorende producten van Telenet gaat dus ja ;D…

 

 

Alvast mijn oprechte dank op voorhand voor de mensen die mij willen/kunnen verder helpen.

 

Vriendelijke groetjes,

Bieke

13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

Freephone Europe valt weg onder Wigo. Het is onbeperkt bellen op vast en gsm in het binnenland. Data en bellen op gsm volgen de Europese regels.

Wat de rest betreft, internet, gratis webruimte, mailaccounts alles blijft identiek.

De huur van 1 digicorder is inbegrepen de 2e is extra maar dat is nu ook zo met Whoppa

Play en Play More en Sporting zijn net zoals onder Whoppa extra opties. Evenzo Europees bellen.

Om je rekening te maken neem je de betreffende Wigo (afhankelijk van het aantal sims die je wenst) en je telt daar je extra digicorder bij en eventueel Play, Play More of Sporting (Play Sport).

En je vergelijkt dat met het totaal van je huidige Whoppa en de GSM abonnementen.

Je zal de klantendienst of het center waar je gaat om over te schakelen er wel moeten op wijzen dat ze uw kortingen sociaal tarief moeten meenemen. Wordt soms eens vergeten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

Om een goed antwoord te geven op je eerste vraag, zou je eerst moeten weten wat de behoeftes van de gezinsleden zijn en uiteraard in hoeverre die behoeftes binnen het gezin aanvaardbaar zijn.

Het detail van Whoppa heb je keurig opgelijst.
Wat je niet opgelijst hebt, zijn zaken die je nu niet hebt, maar wel kunnen met Whoppa.
Je kan meerdere gsm abonnementen hebben met geen vaste kost, maar waar enkel het verbruik aangerekend wordt.
Je kan met een app gratis bellen naar alle vaste nummers in België. Je kan per gsm nummer een optie voor data (internet , e-mail, ...) van 5 euro per maand voor een verbruik van maximaal 1 Gb per of 10 euro per maand voor 4 Gb.

Het basistarief van Whoppa is 81,18 per maand(in deze prijs is de prijs is de korting combinatievoordeel begrepen, de huur van de tweede digicorder komt er nog bij).

Het detail van Wigo:
Om het zeer simpel te zeggen, wigo is het zelfde als Whoppa waabij de vaste telefoon vervangen is door één of meerdere mobiele telefoons.
Dus Wigo heeft geen vaste telefoon.
Er zijn vijf variantes van Wigo:
- 95 euro met één simkaart en maximaal 4 Gb data
- 103 euro tot twee simkaarten en maximaal 9 Gb data (voor beide simkaarten samen)
- 124 euro tot vijf simkaarten en maximaal 25 Gb data (voor de vijf samen)
- 145 euro idem als vorige, maar met 40 Gb
- 200 euro idem als vorige, maar onbeperkte data.
Al deze wigo's geven onbeperkt bellen en sms'en naar Belgische nummers als je belt vanuit België of vanuit de EU-zone.

Dus dat is min of meer vergelijkbaar met Freephone Europe, maar dan met mobiel. Min of meer want in tegenstelling tot Freephone Europe bel je vanuit België niet gratis naar het buitenland!

Nog iets over het sociaal tarief: Vermits je met Freehone Europe geen vaste kost hebt, is de korting daar enkel van toepassing op het verbruik. Bij Wigo heb je wel een vaste kost (begrepen in de hierboven opgesomde bedragen). Hierdoor is de korting sociaal tarief bij Wigo 11,50 euro.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?


@janne_man  schreef:


Om het zeer simpel te zeggen, wigo is het zelfde als Whoppa waabij de vaste telefoon vervangen is door één of meerdere mobiele telefoons.
Dus Wigo heeft geen vaste telefoon.


Even corrigeren. In Wigo zit nog altijd vaste telefoon. Ik heb versie 2 van 103€ met optie Play. Dus totaal 113€. Inclusief vaste telefoon, alleen moet ik nu wel betalen als ik in Europa bel met mijn vaste telefoon. Maar daarvoor gebruik ik dan de Triiing app. Die in 95% van de gevallen goed werkt.

Niet verwarren met YUGO want daar zit geen vaste telefonie meer in.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

@igvfer De vaste telefoon staat hier bij Wigo niet meer vermeld. Hierdoor dacht ik dat er geen vaste telefoon meer is met de vernieuwde Wigo. Naar aanleiding van uw opmerking heb ik verder gezocht en inderdaad hier bij Triiing staat Wigo wel vermeld met vaste telefoon.

@Suzy  Sinds de laatste wijzigingen van de algemene webpagina's van Telenet is het veel moeilijker om alle gedetailleerde info te vinden. Ik verwacht dat de bezoeker van de webpagina's voor elk produkt kan zien wat dat inhoud, wat de opties zijn en wat de bijhorende prijzen een tarieven zijn.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

Mijn eerste vraag is worden de GSM's veel gebruikt?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bieke1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?



@igvfer 

Hartelijk dank voor je uitgebreide info.

Doch heb ik één kleine opmerking.

Je zegt "De huur van 1 digicorder is inbegrepen de 2e is extra maar dat is nu ook zo met Whoppa.", maar ik betaal al jaren voor beide digicorders apart, dus de eerste is in mijn geval (althans niet volgens mijn factuur) al zeker niet inbegrepen in Whoppa...

 

 

@janne_man 

Ook hartelijk dank voor jouw uitgebreide info.

Wat zijn onze behoeftes?

Tot zo'n drie jaar geleden waren we met 6 gezinsleden, ikzelf, mijn man, onze drie kinderen en mijn inwonende moeder. We hadden elk onze PC/Laptop en met uitzondering van mijn moeder elk onze smartphone. Zowel mijn gezin als mijn moeder hadden een digicorder. We hebben steeds gestreefd naar het snelste internet en de grootst mogelijke (lees betaalbare) downloadvolume.

Drie jaar geleden heeft mijn oudste dochter het ouderlijk nest verlaten, 2 jaar geleden heeft mijn man de echtelijke woonst verlaten en enkele weken geleden is mijn 16-jarige dochter bij haar vader gaan wonen om vaker bij haar lief te kunnen zijn. Blijf ik dus nog alleen over met mijn jongste dochter en mijn inwonende moeder. Sinds kort heeft mijn moeder ook een smartphone (nog niet in gebruik) welke ik, ingeval ik ga voor de overstap naar Wigo, zou laten opnemen in mijn abonnement. Verder zijn de behoeftes de volgende :

Wat internet betreft wens ik nog steeds zo snel mogelijk internet met zoveel mogelijk downloadvolume, hier word namelijk heel veel gedownload (voor onder andere mijn research) en heel veel gestreamed. 

Inzake digitale televisie wens ik enkel het pakket "Play" omwille van bepaalde zenders die de dochter kijkt. Verder beschik ik over een account bij Netflix. Het gebruik van 2 digicorders blijft noodzakelijk.

Onze behoeften inzake onze smartphone is nogal divers.

Ikzelf ben een rotsvaste sms'er, dus bellen doe ik zelden. Ik maak wel veel gebruik van bepaalde apps (bank, whatsapp, ...) en als ik weg ben (wat niet zo héél vaak is) dan gebruik ik ook mijn mobiel internet voor mijn mails, mijn gps, diverse opzoekingen, enz...

Mijn dochter (13j) daarentegen die sms't veel, maakt ontzettend veel gebruik van whatsapp (chatten en bellen), kijkt gigantisch veel filmpjes op youtube en speelt superveel spelletjes.

Zij is de belangrijkste reden dat ik Wigo overweeg omdat ik bij mijn huidige provider te weinig controle over haar mobiel dataverbruik heb waardoor ze vrij frequent over haar bundel zit en dat kost dan stukken van mensen.

En dan is er mijn moeder, zij maakt nog steeds gebruik van een gewone gsm (zweert er bij als 68-jarige 😉 ) maar heeft onlangs van haar zus een smartphone gekregen. Deze zou ze dan in gebruik willen nemen louter om via de app te kunnen bankieren en om via whatsapp in contact te blijven met haar zuster. Als ze dan bij instapt met haar smartphone op mijn Wigo-abonnement zal ze dan de smartphone ook gebruiken indien ze naar vaste nummers moet bellen.

 

Als ik mijn factuur bekijk betaal ik voor Whoppa (kabel + auteursrechten + Internet Fiber200 + FreePhone Europe - combinatievoordeel) zo'n €72,00.

Voor de 2 digicorders betaal ik dan nog eens een extra van €18,40.

Voor de Play betaal ik dan €11,95.

 

Wat mijn sociaal tarief betreft krijg ik hiervoor zowel voor internet als telefonie een vast bedrag aan korting, ongeacht of ik iets verbruikt heb bij telefonie (ik heb al enige tijd geen telefonieverbruik meer voor de goede reden dat mijn telefoontoestel stuk is). 

 

Dus jouw stelling dat je met FreePhone Europe geen vaste kost hebt en de korting enkel van toepassing zou zijn op het verbruik klopt enigszins in mijn geval niet. Ik betaal voor FreePhone Europe elke maand een vast bedrag van €22,60 en krijg sowieso mijn korting sociaal tarief, ondanks dat ik al een hele tijd geen verbruik heb.

 

Vriendelijke groetjes,

Bieke

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

Je hebt in deze zin gelijk, bij Whoppa staan de verschillende elementen apart vermeld en zo kom je aan het totaal bedrag. Whoppa houdt in DTV-vaste Telefonie - Internet voor 81.20 per maand (Zoals jij berekent 72 + 1 digicorder 9.20€), bijkomende digicorder 9.20, Play 11.95€ en daar gaat uw sociaal tarief af. = 102.35€ min sociaal tarief telefoon en sociaal tarief internet (dat alleen door Telenet wordt toegekend) + je huidige GSM abonnementen.

Wigo kost met 2 simkaarten 103€ + 1 Digicorder 9.20€ + Play 11.95€ min de sociale tarieven. En exclusief de huidige promoties. Maar ik zie dat je al 3 gsm abonnementen hebt dus is  de rekening 124 + 9.20 + 11.95

Aan jou om de rekening te maken. Ook qua dataverbruik op de GSM.

Sociaal tarief telefonie telt op 1 abonnement en is een vast bedrag en eventueel een stukje verbruik maar vermits bellen inbegrepen is heb je geen verbruik dus ook geen korting.

Sociaal tarief internet is geen wettelijke verplichting maar wordt door Telenet wel toegepast, bij andere providers niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?


@janne_man  schreef:

@Suzy  Sinds de laatste wijzigingen van de algemene webpagina's van Telenet is het veel moeilijker om alle gedetailleerde info te vinden. Ik verwacht dat de bezoeker van de webpagina's voor elk produkt kan zien wat dat inhoud, wat de opties zijn en wat de bijhorende prijzen een tarieven zijn.


@janne_man, ik heb je feedback eens doorgegeven aan ons Digital departement, al kan het zijn dat ze er bewust voor kiezen om vaste telefonie niet als vaste telefonie te benoemen in WIGO. Ze verwijzen ernaar als bellen met elk toestel.

 

Sowieso kan je voor alle details steeds terecht op de tarieven pagina's
Daar vind je ook de infofiches terug per product. Dit kan helpen bij twijfel. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

@Bieke1975  Wat ik schreef over het sociaal tarief van Freephone Europa was inderdaad fout.

 

Op basis van het verleden kan je allicht zien hoeveel verbruik jij en je dochter hebben. Voor je moeder zal je een schatting moeten maken. Met de die informatie kan je dan kiezen welke variante van Wigo je neemt. Daar ik zelf geen Wigo gebruiker ben, kan ik moeilijk inschatten hoe vlot het gaat om bepaalde nummers te beperken (gsm dochter).

 

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

@Bieke1975  Ook nog vergeten te vermelden. De reden waarom in Whoppa de huur digicorder apart is vermeld op de rekening is  omdat je ook kon opteren voor een aankoop digicorder of aankoop digibox of huur digibox wat uiteraard een prijsverschil uitmaakt.

Bij Wigo kan je niet kiezen, een huur van 1 digicorder zit er altijd inbegrepen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

alle gesprekken die betalend worden onder Wigo, zoals bellen naar het buitenland, kan je toch gratis met Triing? En is het echt zo dat Wigo home geen vaste lijn meer bevat?

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

@Dirk_H 

Wigo home bevat wel een vaste telefoonlijn.

Je kan er onbeperkt mee bellen naar Belgische vaste en mobiele lijnen tijdens de DALUREN.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FredericD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Van Whoppa naar Wigo.... voordeliger of niet?

Hun website is er niet duidelijker op geworden en voor wie vaste lijn heeft is het goed opletten: (Ja er gebruiken nog mensen een vaste lijn...)
Whoppa (kostprijs 81,18 euro)

Freephone Europe is inbegrepen.

Tijdens de daluren:

  • Bel je onbeperkt naar Belgische vaste nummers.
  • Heb je een bundel van 2.000 minuten om gratis te bellen naar:
    • mobiele nummers in België
    • vaste en mobiele nummers in Europa, de VS en Canada
    • vaste nummers in Marokko en Turkije
    • Triing beperkt tot 2000 min.

(Info: https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/bundels/naarwhoppa-bu/)

 

Naamsverandering: Whoppa -> Wigo Home zonder mobiel: 83 euro.  (Prijsstijging mei 2019 voor wie overstap deed 1,82 euro)
Freephone Europe NIET inbegrepen, blijft over:

  • Onbeperkt bellen naar Belgische vaste en mobiele nummers tijdens de daluren (16u – 8u).
  • Met Triiing bellen vanop je smartphone via Wifi (max. 2 Triiing apps per vaste lijn)
  • Triing beperkt tot 2000 minuten

(Info: https://www2.telenet.be/nl/producten/wigo/bestel-wigo-home/)

 

Het bellen naar Europa met vaste lijn is weer optie van 10 euro.
(Info: https://www2.telenet.be/nl/tarieven/wigo/

 

Reken hierbij dan de prijsstijging vanaf 4 augustus: Wiggo Home € 84,55

 

Whoppa - Wigo Home => prijsstijging 3,37 euro 😉 + extra kosten voor bellen naar buitenland met vaste lijn.

 

Om volledig te zijn:

Dat je nu Wigo met mobiel neemt, bellen van België naar Europa zal altijd meerkost met zich meebrengen.