Beantwoorden
Ex-Netweter
 

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Klik hier 

 

PS: 

ONE en ONEup: vanaf 26 april verkrijgbaar

ONE en ONEup worden gelanceerd op 26 april en vervangen de huidige bundels WIGO en YUGO. WIGO-klanten die met ONE of ONEup beter zitten qua prijspunt en/of beter uitkomen met specificaties, worden proactief gecontacteerd. Voor alle andere klanten verandert er niets.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wigo en Yugo worden vervangen : One

Tags (4)
276 reacties
Ex-Netweter
 

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@KelvinUceta @PJHermans 

Je kan ook deze nieuwe (mobiele) provider combineren met One (Up):

https://www.youfone.be/nl

https://www.youfone.be/nl/order

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@Ex-Netweter zou u deze niet aanraden youphone, zijn prutsers 😉 

ben van orange naar hen aan gaan sinds 1 mei, heb al 3 keer gebeld geweest voor m'n simkaart nr, is nu nog niet in orde, elke keer een andere persoon aan telefoon gehad die niet van de situatie weet, zelf via mail bevestigd allemaal en ze zien het niet.

ben echt niet te spreken van hun service, als ze het op mail en telefonisch bevestigd hebben en de juiste simkaart nr is dat zelf door orange via telefoon is bevestigd, wat moet je dan meer doen.

al 10 dagen bezig voor iets dat simpel moet gaan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Ik heb uiteindelijk ook de stap gemaakt van Klik 40 naar ONEup (3 mobiele nummers + Iconic TV).

 

Vóór het begin van Corona had ik Wigo 35, maar omdat ik heel veel les geef van thuis uit via Zoom (dikwijls hele dagen) vreesde ik niet toe te komen met de FUP. Dit was vóór de aankondiging van de "Samenerdoor" actie.

 

Klik 40, samen met Streamz koste me 186 euro/maand.

One Up zou in verhouding nog vrij duur uitkomen met 5 sims, omdat één sim enkel gebruikt wordt in een extra toestel om bereikbaar te zijn, en een tweede nummer gebruikt wordt in een pelletkachel om te besturen via SMS codes (I know old school 😉 )

 

Ik heb nu één nummer weg gemigreerd naar Orange Go Light op een eSIM. Prijs: 10 euro/maand

Het tweede nummer (voor de kachel) omgezet naar "Prijs volgens verbruik". Die sim zal me hoogstens een halve euro/maand kosten.

 

Eindresultaat:

  • 120GB mobiele datapot ipv 40GB
  • Speedboost inbegrepen (dus 1000/40 ipv 300/30)
  • extra comfort door de eSIM omdat er geen tweede telefoon meer moet meegesleurd worden
  • 20 euro goedkoper (het Orange abonnement mee verrekend)
  • in de zomermaanden zal ik wel om de 3 maanden een SMS naar mijn kachel moeten sturen om te vermijden dat het nummer vervalt

Me happy 🙂

 

Wel een raad voor mensen die van business naar particulier willen overstappen.

De eerste helpdesk medewerker (van business) was 2 weken geleden van plan om alle mobiele nummers eerst uit de Klik pot te halen en tijdelijk om te zetten in een King abonnement, omdat dit volgens haar nodig was om naar een "particuliere formule" te gaan.  Dit moest door de backend diensten gebeuren.
Ik wou dit niet en heb gevraagd om de migratie stop te zetten (om facturatieproblemen en outages te vermijden).

Tweede poging vandaag ging veel vlotter.

Eerst Klik40 in zijn geheel overzetten naar een particulier klantennummer (door de business klantendienst).
Vervolgens kan de particuliere klantendienst alles zonder problemen omzetten naar een nieuwe formule).

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@Ex-Netweter  schreef:

@KelvinUceta @PJHermans 

Je kan ook deze nieuwe (mobiele) provider combineren met One (Up):

https://www.youfone.be/nl

https://www.youfone.be/nl/order


Hei bedankt voor de tip maar we hebben graag alles in één pakket te hebben, minder administratie!

 

Take care,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Littlebugger
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Ik zie het bos door de bomen niet meer.

 

We hebben nu een wigo 35 met 3 gsmnrs.

2 daarvan vol in gebruik en eentje is een vakantie telefoon voor de werkgsm niet moeten mee te nemen.

Dan hebben we nog 2 digicoders 1 gratis en 1 betalend. En dan nog play more en play sports hier is een combi korting op.

Hier betalen we gemiddeld 172 euro voor per maand.

Nu heb ik aan telenet een gedetailleerde berekening gevraagd wat het me juist moet kosten per maand.

Dat kunnen ze me dus niet geven. 

Dus heb ik zelf een gekeken en kom met een berekening van 144 euro one up en daar kan je dan de opties streamz en sport bijnemen dan zit ik al op 184euro.

Zonder de extra kost van de 2 de digicoder.

 

Een optie is de vakantiegsm er uit te gooien en die elders een abbo of prepaid kaart te nemen. Dan zit ik op 165 euro. Zonder 2 de digicorder. Is het de prijs waard? 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@Littlebugger  schreef:

Is het de prijs waard? 


Hangt er vanaf of je de 3TB FUP & onbeperkte mobiele data (met eventueel extra data sim) wil. 

 

Zo niet, gewoon WIGO blijven.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Ik ben vandaag ook van WIGO 35 naar One(4) gegaan. Duurt wel 48u? Vreemd, en lang. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@Littlebugger  schreef:

Ik zie het bos door de bomen niet meer.

Nu heb ik aan telenet een gedetailleerde berekening gevraagd wat het me juist moet kosten per maand.

Dat kunnen ze me dus niet geven. 



Stap eens binnen in een Telenet Center. Hebben handige papierkes en fysiek is het net iets gemakkelijker uit te leggen. Ze bekijken dan specifiek wat je nu hebt en wat het beste zou zijn voor jouw specifieke situatie.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@m-jan20  schreef:

Ik ben vandaag ook van WIGO 35 naar One(4) gegaan. Duurt wel 48u? Vreemd, en lang. 


Raar. Bij mij was het onmiddellijk actief. Enkel de aanpassing van de modem liet een paar uur op zich wachten.  Ik vraag zo'n aanpassingen altijd telefonisch aan.  Hoe heb jij het aangevraagd?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Geef mij eens een beetje uitleg over de sim kaart aub : prijs naargelang het gebruik....dat is het eerste dat ik hierover hoor.   Is dat via telenet ?  

 

Ik heb nu Wigo 35 met 5 simkaarten (3 met gsm in gebruik, 2 in tablets) en huur van een tweede digicorder en streamz.  De prijs is ongeveer 150 euro per maand.  Dus voor mij lijkt One niet goedkoper.

 

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@sledge 

Bij prijs volgens verbruik betaal je 5 euro bij de aanschaf van de sim kaart. Daarna betaal je enkel de oproepen die je doet, de sms'en die je verstuurd en de data die je verbruikt.

Je hebt enkele opties die je kan nemen. Zo heb je Surf 1 GB voor 5 euro, een grotere Surf voor 10 euro en sms'en voor 5 euro. Kijk hier voor alle details.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@Ex-Netweter  schreef:

@KelvinUceta  schreef:

Momenteel hebben we thuis WIGO 60GB + Giga Boost abonnement, met 4 sim kaarten waarvan 2 voor mobiel bellen en andere 2 enkel data [iPad, wagen], hiervoor betalen we 164,26€, redelijk naar mijn mening. Logische stap zou zijn een OneUp abonnement te nemen, toch?

.../...

OneUp met 2 mobiele nummers [106,00€] + Telenet TV iconic [20.00€] = 126,00€ + [extra sim kaarten]?


Gezien je 4 SIM kaarten nodig hebt, moet je dus een OneUp bestellen met 3 SIM kaarten [2 mobiel bellen + 1 wagen] en één gratis data SIM kaart [Ipad].

Dit kost je dan 144.00€ [TV Iconic inbegrepen], en je krijgt 120GB data om samen te gebruiken met de 4 SIM kaarten 😊

 

Je krijgt dus véél meer (dubbel mobiele data, terugkijk TV, vaste lijn met onbeperkt bellen (top lijn), voor minder geld (20€ besparing) ...

En voor 10€ extra (optie buitenland), bel je gratis met al jouw GSM's èn vaste lijn naar het buitenland (2.000 minuten max).


Fulatins_0-1621146117972.png

Sinds een paar dagen de overstap naar OneUp telefonisch gezet, @Ex-Netweter je had het juist, 3 nummers + 1 data simkaart.

 

Alles ging vlotjes, één van mijn 4 nummers is geschrapt en werd een data simkaart naar mijn adres gestuurd.

 

Grtz,


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Als je overgaat van wigo naar one, word dan de digicorder automatisch vervangen door een tvbox?

 

Blijft het zenderaanbod hetzelfde?

Bobbie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

zenderaanbod blijft hetzelfde, je hebt recht op een tv box zodra ze weer op voorraad zijn

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Kan ik dan een apple tv gebruiken als tweede tv op een ander adres, vb studio aan zee of werkt dat enkel op dezelfde internetverbinding?