Beantwoorden
janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wel of niet overstappen naar ONE?

Dag allemaal,

ik kreeg deze week een verkoper van proximus over de vloer (zeer sympathieke jonge man , met technische kennis van zaken) . Hij maakte mij een offerte voor het flexpack (tv, internet , vaste lijn , + 2 gsm abo. van 12GB + wifi booster enz. Prijs 109.99€ , met nu een korting van 37€ /maand gedurende 1 jaar= 72.99€/maand = voor het eerste jaar

Mijn huidig wigo 9 (nu 18) abo. met 2 gsm's internet ,tv + vaste lijn  betaal ik 118.80€  . Dat is een verschil van 46€ per maand!!!!!!!!!! en bijna 500€ op een jaar!!!!!

Via mijn lidmaatschap van testaankoop zou je naar one kunnen overstappen , met dezelfde configuratie ( internet, tv, telefoons;;;) en dat zou dan op 110€/maand uitkomen volgens de prijssimulator. Promotie : eerste 6 maanden aan 88.26€ daarna 110€ + cashback van 46€ van testaankoop. Ik nam contact op met telenet, maar de korting gelden blijkbaar alleen voor nieuwe klanten. Voor klanten die al 22 jaar elke maand trouw hun factuur betalen kan niets gedaan worden. Ik heb nog een paar maal aangedrongen bij silvy in de whatsapp chat  maar ze zwichte niet...... Wat denken jullie hierover???? 

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: overstap wigo naar one

20 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Wel of niet overstappen naar ONE?

Via whatsapp worden zelden retentiekortingen gegeven. Je kan nog proberen te bellen naar Telenet waarin je je opzegintentie kan laten blijken dat je naar Proximus wilt vertrekken. Misschien sleep je dan wel nog een paar maand korting in de wacht. Succes!

Ex-Netweter
 

Wel of niet overstappen naar ONE?


@janneke1  schreef:

Wat denken jullie hierover???? 


Allemaal veel te duur, lijst je effectief telecomgebruik eens op en kijk op https://bestetarief.be

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2715
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wel of niet overstappen naar ONE?

Je kan altijd testen de eerste 14 dagen werkt het niet goed hou je telenet

Er zijn mensen dat minder blij waren geen decoder of internet werkt niet goed

Hou de 2 abo om te zien je kan altijd de dag zelf opzeggen via de telefoon

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/telenet-ab...

 

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wel of niet overstappen naar ONE?

Laat je niets wijsmaken, promoties dat is enkel voor nieuwe klanten, dat is overal zo. Ben al van bij de start bij Telenet en heb daar nog nooit problemen gehad, dus ben er super tevreden. Heb vorige week ook zo iemand van Proximus aan de lijn gehad die mij probeerde te overtuigen om over te stappen. Na een kwartier heb ik opgelegd. Mocht ik in uw plaats zijn, ik zou overstappen naar ONE.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wel of niet overstappen naar ONE?


@janneke1  schreef:

Mijn huidig wigo 9 (nu 18) abo. met 2 gsm's internet ,tv + vaste lijn  betaal ik 118.80€.

Via mijn lidmaatschap van testaankoop zou je naar one kunnen overstappen , met dezelfde configuratie ( internet, tv, telefoons;;;) en dat zou dan op 110€/maand uitkomen volgens de prijssimulator. Promotie : eerste 6 maanden aan 88.26€ daarna 110€ + cashback van 46€ van testaankoop. Ik nam contact op met telenet, maar de korting gelden blijkbaar alleen voor nieuwe klanten.


Overstappen naar One for 2 (2 GSM's waarvan één onbeperkt en één van 10GB) kost jou €110.39, dus al €8/maand goedkoper dan jouw huidige Wigo9!

  • maar je krijgt méér mobiele data (300 GB + 10GB in plaats van datapot van 9 of 18 GB voor 2 GSM's).
  • je krijgt een gratis data SIM (300 GB).
  • onbeperkt binnenlandse telefoneren (zowel GSM als vaste lijn).

Klanten met een nieuw of bestaand internet product krijgen promotie van 6 maanden gratis TV Iconic (betalen dus €88.24 gedurende 6 maanden). Volgens mij is deze promotie dus ook geldig voor jou.

Ik heb een tijdje geleden (telefonisch) de overstap gedaan voor mijn dochter (van Wigo 3 naar One), en na een beetje aandringen een promotie gekregen van 10€ per maand gedurende 6 maanden (in de praktijk was dit -20€ gedurende 3 maanden.


@janneke1  schreef:

ik kreeg deze week een verkoper van proximus over de vloer (zeer sympathieke jonge man , met technische kennis van zaken) . Hij maakte mij een offerte voor het flexpack (tv, internet , vaste lijn , + 2 gsm abo. van 12GB + wifi booster enz. Prijs 109.99€ , met nu een korting van 37€ /maand gedurende 1 jaar= 72.99€/maand = voor het eerste jaar

Mijn huidig wigo 9 (nu 18) abo. met 2 gsm's internet ,tv + vaste lijn  betaal ik 118.80€  . Dat is een verschil van 46€ per maand!!!!!!!!!! en bijna 500€ op een jaar!!!!!


Je kan natuurlijk geen tijdelijke promotie vergelijken met een bestaand abonnement. Als je van alle promoties gebruik wilt maken, moet je gewoon ieder jaar veranderen van provider 😁. Dan pas kan je serieus besparen.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wel of niet overstappen naar ONE?

@janneke1 Je moet geen appels met peren vergelijken😉

Bij One heb je een sneller internetconnectie (250mbps) . Je mobiele data is onbeperkt, tegenover bij Proximus moet je altijd bijbetalen. 

Ik denk persoonlijk ook dat One voor jou beter is dan overschakelen. Ik breek hier Proximus niet af, maar het zijn de feiten 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wel of niet overstappen naar ONE?

@janneke1 

Je moet de vergelijking maken op de moment dat je promotie vervalt eerder kan je geen vergelijking maken. Nu is dat mooi dat je zo veel minder betaalt maar in de praktijk na die vermindering wat betaal je dan ? Daarbij heb je dan ook letterlijk alles want daar zal geen gsm abonnement bij zitten met onbeperkt mobiele data want bij proximus betaal je daar voor bij. 

Als je het mij vraagt beter over gaan naar de One dan heb je meer dan dat je krijgt bij Proximus. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wel of niet overstappen naar ONE?

@Stadhuis2: klopt , promoties zijn promoties. Maar een nieuw klant neemt one  en betaald 88€ voor  de eerste 6 maanden , een klant die 22 jaar trouw betaald wil over schakelen naar one   betaald  de eerste 6 maanden 1110 €  ......... Het gaat mij niet om welke provider. promoties moeten er voor iedereen zijn.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wel of niet overstappen naar ONE?

Jouw mening deel ik voor 100% Janneke.

janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wel of niet overstappen naar ONE?

@filip1953 : dat "beetje " aandringen heeft bij mij dus niet geholpen in de whatapps chat , Silvy bleef bij haar standpunt: geen promo of ander voordelen bij bestaande klanten .......

janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wel of niet overstappen naar ONE?

@kristofDW idd , theoretisch 250 bij one (nu bij wigo zelfs 300mbps!!!)  in de praktijk ben ik al blij met 100mbps (al 3 x technieker van telenet hier geweest.......)

Feit is als ik naar one zou gaan ik 110€ betaal (en 8€/maand bespaar) , en jan met de pet de eerste 6 maand 88€ betaald . Als ik even voor een jaar naar proximus ga , ik 46€ bespaar /maand  . Ga ik terug naar telenet krijg ik het wel als nieuwe klant........ Je moet maar zin hebben om al die rompslomp te ondernemen  he. Waarom niet gewoon de promo toepassen op elk nieuw abonnement??? 

janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wel of niet overstappen naar ONE?

@patrick37  de flex offerte is +- gelijkaardig , enkel de theoretische internet snelheid zit verschil op. Wigo 300mbps , maar in praktijk ben ik blij met 100mbps . Gsm onbeperkt 1 abo. Praktijk kom ik ruim toe met 10Gb, de vergelijking heb ik dus goed bestudeerd. Het prijs verschil in het eerste jaar blijft dus groot. Als trouwe klant (meer dan 22 jaar) zou ik bij overschakeling 110€ bealen en bij proximus 72€ . Waarom krijgen de trouwe klanten de promo van de nieuwe klanten van 88€ niet bij telenet??????

janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wel of niet overstappen naar ONE?

@MartijnS ga ik zeker nog proberen, daar ik hier op het forum lees dat verschillende mensen nog korting gekregen hebben . Dit zou toch niet mogen, en zeker niet naar trouwe klanten.....

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2715
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wel of niet overstappen naar ONE?

De snelheid kan ook lager liggen opgelet met prox lijn valt te zien het gebied

daar meer beter testen  dat is max 100 mbps