Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi (VoWiFi)

Graag had ik geweten wanneer bellen over wifi komt voor de Huawei Mate 20 Lite. Mijn partner heeft de Mate 20 Pro versie en daar is dat precies wel op geactiveerd. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
36 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bellen over wifi (VoWiFi)

De pagina met alle toestellen werd recent voorzien van een update. Voor alle 'geschikte toestellen' is de uitrol sowieso volop bezig. 

 

Heb ook nagevraagd of de lijst die nu op de Telenet klantenservice staat nog uitgebreid zal worden (andere merken, toestellen). Daar gaven ze aan dat ze momenteel beperkt zijn tot Apple, Samsung en Huawei, maar dat er op termijn wel ook andere toestellen zullen bijkomen. Alleen konden ze daarover geen timings geven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Mooi de s10 staat al bij de geschikte toestelen, echter is het nog altijd niet geactiveerd =(

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Mijn iPhone 7 plus staat nog steeds in de binnenkort lijst als ook de SE en iedereen in mijn gezin heeft het activatie sms’je al gekregen en staat er nu bij iedereen Telenet WiFi.😗

Never trust in Dust
0 Likes
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Bellen over wifi (VoWiFi)

Wanneer is binnenkort voor de S7? 😉

 

En dus in feite als je een sms krijgt, dan komt de instelling erbij?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Bellen over wifi (VoWiFi)


@Dragunov404  schreef:

En dus in feite als je een sms krijgt, dan komt de instelling erbij?


Zo heb ik het althans begrepen voor de Pixel 3. Nu, persoonlijk zit ik er niet op te wachten. Ik heb geen abo, maar betaal volgens verbruik. Waar het kan gebruik ik sowieso al (gratis) WiFi via Triiing. Voor mij is het belangrijkste dat ik bereikbaar ben.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Bellen over wifi (VoWiFi)

Inderdaad!

 

Maar zou toch leuk zijn als het mogelijk is 😉

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi (VoWiFi)

Mijn gsm staat nu ook tussen de geschikte toestellen maar heb nog geen activerings sms gehad ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Ik veronderstel met wat @Domi1963 zegt als 1 van de toestelen op de geschikte lijst staat dat je in aanmerking komt en ze dit dan ineens actief zetten voor alle sim kaarten op je wigo. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi (VoWiFi)

@patrick37 

Op de website van Telenet staat duidelijk:

Het juiste toestel

De technologieën worden stapsgewijs uitgerold, te beginnen met de meest recente apparaten. Wordt bellen via 4G of wifi voor jouw toestel geactiveerd? Dan krijg je een sms'je. Bekijk hieronder of je een geschikt toestel hebt. 

 

De voorwaarden:

1. Heb je het juiste abonnement

2. Staat uw toestel in de lijst

3. Heb je een sms'je gekregen

 

@Suzy De enige info die Telenet er niet bijgeeft is als de uitrol van een type toestel gedaan is. Ik bedoel daarmee vanaf welk ogenblik mag de eigenaar van een type toestel zich ongerust maken dat zijn nummer vergeten geweest is.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Alle compatibele toestellen zowel in de geschikt lijst als in de afwacht lijst staan gewoon bij Telenet klaar met een blokkade op. Ze moeten gewoon die blokkade verwijderen. Als je een goed van wil zijnde operator aan de lijn krijgt, dan haalt hij die blokkade er meteen af. En in mijn geval hebben ze naar mijn abonnement gekeken en meteen alle toestellen vrij gegeven. Voila, nu weten jullie hoe het gegaan is bij mij. Ik hing nogmaals aan de lijn met de klantendienst voor nieuws over mijn Triiing apps en deze operator heeft toen gezien dat wij compatibele toestellen hadden voor te bellen via VoLTE en VoWiFi, en heeft ze dan meteen vrij gegeven. Dit heeft ongeveer een half uurtje geduurd voor al mijn toestellen. Nu kan je proberen bellen om dit vrij te geven, maar ik weet niet of ze het bij iedereen gaan doen. Bij mij was dit een beetje een compensatie in afwachting van de oplossing voor mijn Triiing apps...

Wat @janne_man hier boven zegt is de juiste en normale manier van werken bij Telenet.

Never trust in Dust
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Straf, al meerdere malen gevraagd om het te activeren maar elke keer was het dat ze hier ook gewoon geen mogelijk voor hadden om dit aan te zetten.. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@neox387 

Die mogelijkheid hebben ze gerust, en wel zonder achterliggende technische diensten te moeten raadplegen. Het hangt af van de goodwill en/of competentie van de operator.

En ik herhaal dat dit bij mij misschien een compensatie was voor mijn Triiing apps welke nog achterwege blijven.

Never trust in Dust
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bellen over wifi (VoWiFi)


@janne_man  schreef:

@Suzy De enige info die Telenet er niet bijgeeft is als de uitrol van een type toestel gedaan is. Ik bedoel daarmee vanaf welk ogenblik mag de eigenaar van een type toestel zich ongerust maken dat zijn nummer vergeten geweest is.


@janne_man hier heb ik naar gevraagd, maar die info konden ze mij niet geven. Net omdat er dagelijks wel klanten van toestel wijzigen of er nieuwe klanten bijkomen met een specifiek soort toestel. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@Suzy 

Wordt dit niet geactiveerd op je Telenet simkaart? Want mijn dochter met haar iPhone SE is vandaag overgestapt naar een iPhone XR en ze had meteen terug Telenet WiFi op haar scherm. Ik heb gewoon een iCloud reservekopie teruggezet van de SE naar de XR.

Never trust in Dust
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi (VoWiFi)

@Domi1963  de activering gebeurd per simkaart dus niet op de gsm zelf. Heb eens gezien want had op mijne mate 20 pro een activering en nu steek ik de simkaart in de iphone 7 en heb ook bellen via wifi. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.