Beantwoorden
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

Dag allemaal,

 

weet iemand of er (net als bij "prijs volgens verbruik") een minimum verbruik nodig is voor de gratis data-only sim kaart binnen het One Up abonnement, om een deactivatie te voorkomen? Ik kan daar niets over vinden.

Ik zou de overstap willen maken, en de data-only sim-kaart willen gebruiken voor mijn alarm-installatie. Daar dient deze dan enkel als backup verbinding. Nu gebruik ik daar een king-surf abonnement voor. Juist om zeker te zijn dat deze aktief blijft, ook als die weinig of niet gebruik wordt. Het is immers enkel een back-up verbinding, voor als vast internet wegvalt.

 

Ik heb nu een Wigo 9 (106,02 €/mnd) + Speedboost (15 €/mnd) +  één king surf abonnement (5,14€/mnd) en betaal voor dit pakket totaal dus 126,16 €/mnd.

De overstap naar One-Up met TV (20€/mnd) komt totaal op 126,00 €/mnd,

Een interessante optie dus voor mij, omdat de mobiele data pool vergroot van 9GB naar 40GB, de FUP usage van 750 GB naar 3TB omhoog gaat, en ook smalband 2 keer zo snel is.

ZIe ik iets over het hoofd?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Data only sim bij One-Up voor alarm?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

@Arnie je kan die data sim kaart denk ik gebruiken voor alarm installatie, als die enkel data moet versturen en gebruiken dan is dit perfect,

dan vervalt die surf kaart ook die je nu hebt.

de sim die je erbij krijgt is voor bellen, smsen en data naast de gratis data sim kaart die je kan aanvragen, en de 40GB per maand wordt dan verdeeld over de beide simkaarten.

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

@Master-Magic  @Suzy Dat is iets wat ik me nu afvroeg. 1 Simkaart 40 GB, een 2e simkaart ook 40GB. Betekent dit dat dit samengeteld wordt en de ene bijvoorbeeld 20 GB kan gebruiken en de andere 60 en dat je enkel vertraagd wordt als het totaal van beide simkaarten overschreden wordt? Of betekent dit dat als de eerste zijn 40 overschrijdt die vertraagd wordt en de andere nog op volle snelheid kan? Ik geraak er eigenlijk niet uit als ik hun voorwaarden lees.

Wie verlost mij van mijn onzekerheid.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

Die vraag heb ik vandaag op twitter ook gesteld aan telenet. En volgens hun kun je de totale data niet meer zelf verdelen onder meerdere sim kaarten.

Dus ieder sim heeft gewoon 40GB.

Thans in een artikel van testaankoop staat dat dit wel nog mogelijk was om de data zelf te verdelen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

Volgens de bijzonder voorwaarden van ONE en ONEup is het een gezamelijke pot. Om het zoeten te vergemakklijken hier volgt de tekst:

4. Mobiel internet – ONE(up) Mobile 4.1. Het mobiel internetvolume in België en de EU-zone is onbeperkt*: - Mobiel surfen in België: eens het gezamenlijke volume van de simkaarten per maand wordt behaald (40 GB voor 1 mobiel nummer, 80 GB voor 2 mobiele nummers, 120 GB voor 3 mobiele nummers, 160 GB voor 4 mobiele nummers en 200 GB voor 5 mobiele nummers), kan de klant verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende aanrekeningsperiode. - Mobiel surfen in de rest van de EU-zone: het inbegrepen gezamenlijke mobiele internetvolume per maand is beperkt tot 20 GB voor 1 mobiel nummer, 40 GB voor 2 mobiele nummers, 60 GB voor 3 mobiele nummers, 80 GB voor 4 mobiele nummers en 100GB voor 5 mobiele nummers; boven het inbegrepen mobiele internetvolume kan verder gesurft worden aan normale snelheid aan 0,0036 euro (incl. btw) per MB. Voor meer info, zie www.telenet.be/internetgebruik. * Op voorwaarde van een normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de “Voorwaarden voor een normaal gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod” (zie telenet.be/algemenevoorwaarden).

MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

Ik heb in mijn telenet gezocht, maar kan nergens de totale pot zelf verdelen over de sim kaarten.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

Op het gebruik van de pool heb ik wel antwoorden gevonden:

 

Mobiel surfen in België: eens het gezamenlijke volume van de simkaarten per maand wordt behaald (40 GB voor 1 mobiel nummer, 80 GB voor 2 mobiele nummers, 120 GB voor 3 mobiele nummers, 160 GB voor 4 mobiele nummers en 200 GB voor 5 mobiele nummers), kan de klant verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende aanrekeningsperiode.

 

4.4. In ONE(up) is 1 datasimkaart gratis inbegrepen. De datasimkaart dient voor het connecteren van extra toestellen zoals laptops, tablets, minimodem, etc., niet ter vervanging van een mobiel nummer. Deze kan dus enkel gebruikt worden om te surfen, niet om te bellen of sms’en. De gebruikte data maakt deel uit van het inbegrepen mobiele internetvolume.

 

Bron: hier

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?


@MarcL  schreef:

Ik heb in mijn telenet gezocht, maar kan nergens de totale pot zelf verdelen over de sim kaarten.


Dat is inderdaad misschien niet mogelijk. Kan dit bij Wigo wel?

Er staat in de bijzondere voorwaarden niet dat je zelf een quota kan toekennen per kaart. Er staat enkel dat 80 GB voor 2 mobiele nummers beschikbaar is, en dat de optionele gratis data-only kaart ook deze pool gebruikt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

Met de Data-only SIM krijg je geen extra volume.

Met bijkomende SIM's krijg je extra volume (40GB per SIM), dat volume kan verbruikt worden door alle SIM's samen. Er wordt dus niet gekeken naar het individuele verbruik per SIM, maar naar het totaal...

Er is dus geen min. verbruik nodig op de Data-only SIM, die blijft altijd actief...

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

@Arnie  Bedankt, ik had dit nog niet gevonden of begrepen. Het is dus wel degelijk een gezamelijke pot. De beperking geldt enkel als de totale pot is op gebruikt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

Op mijn oorspronkelijk vraag heb ik inmiddels ook een duidelijk antwoord ontvangen van de helpdesk via whatsapp:

 

wat tof dat je ons via WhatsApp contacteert en interesse in ONEup hebt. 👍 De datasimkaart is niet aan voorwaarden gebonden. Er kan enkel niet mee gebeld worden. Deze kaart moet 1x geactiveerd worden en blijft dan gewoon werken. Alle informatie over de datasimkaart kun je hier vinden: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-je-oneup-datasimkaart/.

 

Wel jammer dat daar te lezen is bestaande simkaart omzetten naar een datasimkaart, kan niet. Ik zal daar dan even mee moeten wachten tot het volgende onderhoud van het alarm. Ik heb daar zelf geen toegang toe.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Data-only sim bij ONEup ook voor alarm?

Het is effectief zo dat je de datapot in ONE / ONEup niet zelf kan verdelen. Deze is gewoon beschikbaar voor alle simkaarten. Wel kan nog steeds verbruiksmeldingen instellen en als hoofdgebruiker anderen hun verbruik pauzeren (bijvoorbeeld wanneer je merkt dat iemand in het gezin teveel van de datapot opsoupeert), maar je kan de pot niet op voorhand verdelen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes