24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb een OneUp abonnement met een datasimkaart. Op dit moment ben ik in Wenduine. Mijn GSM verbindt onmiddellijk en probleemloos met 5G. Maar mijn datasimkaart verbindt alleen met 4G. Moet die datasimkaart anders ingesteld worden?
In wat voor soort apparaat steekt je data simkaart? Is dit 5G ready?
Mijn datasim doet ook raar...
(Zeker niet zoveel verbruikt!)
Tja, typisch Telenet.
Ik steek die in een TP-Link X50 5G. Op die manier krijg ik via het mobiel netwerk een wifi-netwerk. Dat werkt goed. Maar de datasimkaart verbindt niet met 5G.
Ik heb een Samsung Tab S9 Ultra 5G. Er lijkt een restrictie te zitten op de Datasimkaart.
Ander simkaarten verbinden direct met 5G, de datasimkaart vertikt het om te verbinden met 5G.
Nu op 4G gaat het ook snel, maar snap de beperking niet geheel.
Volgens de site https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one moet die datasimkaart ook werken op 5G.
Daar staat immers '1 datasimkaart gratis toe te voegen, werkt ook op 5G'.
Zijn er hier mensen die met hun datasimkaart wel op 5G geraken?
Ja hoor heb al vele keren op 5G gezeten met de data simkaart. Ok niet in de plaats waar ik zelf woon is nog niet beschikbaar maar gelijk in Duitsland en Nederland maar ook al hier aan de kust. Dus 5G is zeker toegankelijk via de data simkaart.
Kan het dan zijn dat mijn datasimkaart nog moet aangepast worden om op 5G te kunnen? In Wenduine gaat mijn GSM onmiddellijk op 5G, de datasimkaart nooit.
Wat kan dan de oorzaak zijn?
Ik steek die in een TP-Link X50 5G. Op die manier krijg ik via het mobiel netwerk een wifi-netwerk. Dat werkt goed. Maar de datasimkaart verbindt niet met 5G.
Ik gebruik dat in mijn tweede verblijf aan zee.