Beantwoorden
Jurgen1969
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Hallo netweters, ik loop tegen het volgende probleem aan,

Ik beschik over Wigo35 en gebruik bijgevolg naar hartelust mijn optie om freeG te kijken via mijn telefoon. ( best handig klein scherm) .

Wanneer ik echter van mijn tel een hotspot maak en kijk op de tablet via de telenettv  app zou dit NIET in mijn free G pot zitten ??

Nochtans geeft telenet op zijn free g pagina dit als tip ???

als je 10 keer belt naar de klantendienst krijg je 10 keer ander antwoord .

evengoed is dit op zijn minst misleidende informatie .of zie ik het verkeerd? ?


Titel aangepast door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Free G en foutieve informatie van telenet.

0 Likes
33 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@m-jan20Als ik uw overzicht overloop, dan lijkt het me dat je het verbruik niet echt kan controleren, behalve in de gevallen dat je uitsluitend 4G verbruik had. Op basis van die correctheid kan je dan redelijkerwijs aannemen dat de gemixte verbruiken ook correct geregistreerd staan. Klopt dat?

 

Ik denk nog aan één zaak die voor de gemiddelde klant verwarrend kan overkomen. Als smartphone A zo ingesteld is, dat bepaalde zaken enkel gedaan worden bij verbinding met het internet, en die smartphone maak gebruik van de hotspot van toestel B, dan kan toestel A van alles binnenhalen of versturen omdat het niet op mobiel zit. Klopt deze redenering?

0 Likes
Jurgen1969
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Beste Netweters,

Ik had deze week ook een klacht ingediend bij telenet inzake deze problematiek.

Gisteren zoals beloofd telefonische reactie gehad en bevestiging van datgene wat op hun website staat.

Dus voor eens en altijd : Het  gebruikmaken van de free G apps via mobiele hotspot of zijnde “Tethering” telt  WEL degelijk mee in je free g.

 

Dit in tegenstelling tot wat al eerder door sommige netweters ,moderators ( Suzy) en klantendienst word beweerd.

Met vriendelijke groeten.

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@janne_man  schreef:

@m-jan20Als ik uw overzicht overloop, dan lijkt het me dat je het verbruik niet echt kan controleren, behalve in de gevallen dat je uitsluitend 4G verbruik had


  1. In "Mijn Details" zie ik alleen mobiele data via 4G & Free G, en ik heb die test met Telenet TV app uiteraard gedaan met mobiele data (geen wifi). 
  2. Je kan het verbruik toch wel controleren? Via "Mijn Telenet -> Details verbruik?" Daar staat alles per dag, uur, type & hoeveelheid. 
  3. @Jurgen1969 zei inmiddels "dat het wel degelijk inbegrepen is", laat ons hopen. Maar mijn 150 mb Free G test is niet tevoorschijn gekomen in mijn verbruik. Zal nu nog is testen. 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@Jurgen1969  schreef:

...

Dus voor eens en altijd : Het  gebruikmaken van de free G apps via mobiele hotspot of zijnde “Tethering” telt  WEL degelijk mee in je free g.

 

Dit in tegenstelling tot wat al eerder door sommige netweters ,moderators ( Suzy) en klantendienst word beweerd.

Met vriendelijke groeten.


Wil toch ook even verklaren/corrigeren wat er hier wordt gezegd. Op De Netweters hebben we recent nergens beweerd (vanuit Telenet) dat de info over Free G op de website foutief zou zijn.

Er zijn historisch twee topics waarin ikzelf informatie hierover heb gedeeld:

In de meest recente reactie kan je zien dat we bevestigen dat Free G werkt via een hotspot. De verwarring is ontstaan omdat dit technisch initieel niet de bedoeling was van Free G. Maar na meerdere meldingen op onze community dat dit toch zou werken, werd dit opnieuw onderzocht. Toen heeft men intern bij Telenet bevestigd dat Free G inderdaad toch werkt op een hotspot (via tethering). Vervolgens werd deze informatie onmiddellijk op de website toegevoegd om dit voor eens en altijd te verduidelijken. 

 

Alleszins fijn om te lezen dat het is uitgeklaard! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.