Beantwoorden
Dirk1967
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Fysieke Sim kaart veranderen naar Esim

Mijn dochter heeft een iphone 14 pro max onlangs aangeschaft maar op dat toestel zit geen sleuf meer voor een fysieke simkaart. Alleen Esim wordt nog aanvaard. Op haar oude toestel had ze wel nog een micro sim kaartje van Telenet in een Oneup voor 4 abonnement . Hoe moet zij nu die fysieke sim kaart omzetten naar een Esim? Als ik naar telenet bel zegt die medewerker dat hij dat niet kan doen en dat we dat zelf moeten doen via de telenet app via haar account. 

5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Fysieke Sim kaart veranderen naar Esim

Ik vrees dat je naar een provider zult moeten overstappen waar je wél een eSIM kan instellen, want bij Telenet kan het (nog?) niet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Fysieke Sim kaart veranderen naar Esim


@Dirk1967  schreef:

Mijn dochter heeft een iphone 14 pro max onlangs aangeschaft maar op dat toestel zit geen sleuf meer voor een fysieke simkaart. Alleen Esim wordt nog aanvaard.

Dan heeft ze een gekocht dat bedoeld is voor de Amerikaanse markt. De internationale versie heeft wel nogsteeds ondersteuning voor een fysieke SIM.

eSIM zal pas later dit jaar beschikbaar zijn bij Telenet, dus het is logisch dat de klantendienst je niet kan helpen. Alleen hebben ze je misbegrepen; eSIM voor smartwatches kan je wel al via de app instellen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Fysieke Sim kaart veranderen naar Esim

Telenet biedt geen eSIM voor smartphones aan.
eSIM is vandaag wel beschikbaar bij Lyca Mobile, Orange, hey! telecom, UNDO, Mobile Vikings en Proximus.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Fysieke Sim kaart veranderen naar Esim

@Dirk1967 indien je dochter nog even kan wachten met het in gebruik nemen van haar nieuwe iPhone, kan je vanaf 29/01 een eSIM bij Telenet nemen voor haar nummer. We hebben er net een aankondiging over live gezet op onze community. Al kan ik begrijpen dat ze waarschijnlijk liefst zo snel mogelijk haar nieuw toestel in gebruik neemt, ik ben zelf toch zo. 😉

eSIM voor smartphones komt eraan!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.