24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20692
vragen
|
Géén of slecht 4G in het buitenland met onze One for two .
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Géén of slecht internet in het buitenland.
Kun je de vraag , het probleem iets nauwkeuriger formuleren ?
Want het buitenland is groot hé is dit in de EU of erbuiten of is dit een specifiek land of plaats waar je hinder ondervind ? En wat is dan exact het probleem wel verbinding maar die weg of kun je niet verbinden ? OOk eventueel het type toestel wat je gebruikt..?
Daar gaan wij je helaas niet bij kunnen helpen, en Telenet waarschijnlijk ook niet. Je kan altijd eens contact opnemen met de klantendienst, maar vrees dat die weinig gaan kunnen doen. Telenet heeft enkel invloed op hun netwerk in België.
Wanneer je roamt op een buitenlands netwerk, kan de kwaliteit van de dienstverlening in dat land afwijken van de kwaliteit die je gewoon bent op het netwerk van Telenet in België. De kwaliteit van de roamingdienst is onder meer afhankelijk van de beschikbare netwerktechnologieën, de lokale netwerkdekking, de beschikbare snelheid en eventuele beperkingen die de lokale netwerkoperator toepast.
Indien je in de EU bent, probeer dan zo veel mogelijk verbinding te maken met partner netwerken van Telenet. Een lijst van die partners kan je hier terugvinden onder het kopje "Roamingpartners"
Dit gebeurt kan je weinig aan doen
Best eens in de lokale winkel vragen welk netwerk er goed gaat en een sim kaart kopen daar
Hoi @Cul007, neem inderdaad gerust even contact op met onze klantendienst zodat we jou hierbij kunnen helpen! Je kan ons bereiken via WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram, Twitter of telefonisch via het nummer 015 66 66 66. 😉
Ja , wij verblijven regelmatig in het zuiden van Frankrijk , en in de avond tv kijken op de iPad is bijna onmogelijk.
we hebben twee maal 50 GB beschikbaar .
Zelf ben ik ook net een paar dagen in Frankrijk geweest , net tegen Parijs , maar daar ondervond ik ook veel problemen met het mobiele netwerk. Nu ben ik via Proximus aangesloten maar had er ook slecht ontvangst.
Heb One for 1. Met de gratis data-sim gebruiken we dit met 2.
Vorig jaar november in Valencia geweest.
Overal 5G en supergoede verbinding alsof je op je eigen Wifi netwerk zat!
(Een aanrader trouwens, Valencia!)
@patrick37 schreef:Zelf ben ik ook net een paar dagen in Frankrijk geweest , net tegen Parijs , maar daar ondervond ik ook veel problemen met het mobiele netwerk. Nu ben ik via Proximus aangesloten maar had er ook slecht ontvangst.
Met school deze week (dinsdag) ook naar Frankrijk gegeweest, en daar ondervonden vrienden van mij bij Telenet en Proximus problemen. Ikzelf zit al enkele maanden terug bij Orange (België) en kon met elk netwerk via 4G/5G verbinden in Frankrijk. Uiteraard switchte ik als we de grens overreden automatisch naar het netwerk van Orange Frankrijk, wat veruit het beste netwerk was (overal 5G zelfs). Ik heb enkele speedtest gedaan en haalde altijd ongeveer 1200 download & 130 upload op het Orange Frankrijk netwerk. Een vriend die bij Proximus zit kon enkel met het Free netwerk verbinden dat constant een ondermaatse 4G verbinding had. Een andere vriend die klant bij Telenet is kon enkel met het SFR netwerk verbinden, met alleen maar toegang tot 3G! Belachelijk hoe Telenet nog steeds hun roaming niet op orde heeft. Ik kon met eender welk netwerk verbinden, via 5G.. (met Orange).
Het klopt Orange heeft nog altijd een goede ontvangst zeker in de steden van Frankrijk en de aanbieders die het netwerk gebruiken zijn er genoeg
Voor bezoekje aan de olympische spelen weet je welke kaartje moet hebben
De rest valt te zien welk budget er over staat natuurlijk de telecom providers ze zijn maar met 4 in Frankrijk
Valt te zien wat je aanbieder heeft afgesproken in het land
Bedankt om deze info te delen Jari_Opsomer
Verleden week een weekje Reims .Elke avond Vrt kunnen kijken zonder problemen op Ipad (is sterk afhankelijk van de provider) Ook Surfen
verliep vlot zowel op Iphone als op Ipad. Wat wel eens duidelijk mag worden is hoe het zit met het data verbruik. Ik krijg dit bericht op MY TELENET : "Je hebt bijna het maximale volume bereikt van een ‘normaal verbruik’ in de One for 1 mobile data allowance EU: eens het verbruik het volume van 40GB overschrijdt, kan je verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende facturatieperiode." Op dezelfde app (MY TELENET ) lees ik Mobile data Europa: onbeperkt. Als ik verder moet tv kijken met 512 kbps dan zal dat geen vette zijn .Dit is dan eigelijk niet onbeperkt . Mijn abonnement =ONE for 1
Dan heb je je huiswerk niet gemaakt voor je One nam.
De gebruiksregels staan duidelijk op de website ven Telenet:
https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/verbruik/wat-is-onbeperkt-surfen.html
MY TELENET : "Je hebt bijna het maximale volume bereikt van een ‘normaal verbruik’ in de One for 1 mobile data allowance EU: eens het verbruik het volume van 40GB overschrijdt, kan je verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende facturatieperiode." Er is hier dus GEEN sprake van verder surfen mits betaling.
Ik zeg enkel dat een verlaagde snelheid niet werkbaar is
Verleden week in UK,zeer slecht,alleen in hotel gratis wifi was goed,buiten niks.
Ja vergeten,wel mijn eigen fout,31 euro roaming kosten opgelopen
bij crossing op de ferry duinkerke-dover.Internationale water zeker.
Terug reis smartfoon uigezet.