Beantwoorden
Dirk1967
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Sinds mijn vrouw haar S24 Ultra heeft , heeft ze nog geen 1 keer een 5G netwerk gekregen op haar gsm. Ikzelf heb een S22 Ultra en zelfs als we de 2 toestellen naast elkaar leggen heb ik 5G terwijl zij 4G + heeft. De instellingen op haar toestel staan net hetzelfde als bij mij. Dus ze kan normaal verbinden met alle netwerken. Bij samsung zeggen ze dat ik telenet moet contacteren omdat er een 5G sim kaart erin moet? Maar ikzelf heb dat nooit moeten doen. 

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Samsung S24 Ultra en 5G van telenet

43 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5246
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Mogelijk, maar dat weet je pas zeker als hier iemand met een Samsung S24 Plus dezelfde klacht meldt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2767
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

De toestellen moeten nog toegang krijgen op netwerk  daarmee dat het wel bij andere aanbieders wel werkt

ligt niet aan toestel sommige toestellen van google pixel of oneplus hebben dit ook voor

Het zal wel in orde komen bij de vorige was het +- 2 maand maar komt wel goed

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5221
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Als je in de niet werkende S24 een andere sim insteekt (eventueel van een andere provider) en dan werkt de 5 G, dan is het toch duidelijk dat het niet het toestel is, maar wel de dienstenleverancier.

Lorre23
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Meest recente bericht wat ik van Telenet gekregen heb. 🤞🤞

"Onze achterliggende dienst geeft ondertussen toch aan dat dit een gekend iets is (waar we ook wel vanuit gingen). Ik ga nu het dossier hiervoor aanmaken. Zij laten je dan nog iets weten, wanneer de activatie hiervan voltooid is."

Lorre23
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Deze morgen een software update geïnstalleerd van Samsung en sindsdien 5g ontvangst. Probleem lijkt opgelost. 

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 537
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?


@Lorre23  schreef:

Deze morgen een software update geïnstalleerd van Samsung en sindsdien 5g ontvangst. Probleem lijkt opgelost. 


@Lorre23 Super. Dat is goed om te lezen.

Kunnen de overige leden ook de software update even uitvoeren en het dan opnieuw proberen? Indien het nadien toch nog niet lukt, mag je het zeker laten weten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 537
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Ik heb net zelf ook de update uitgevoerd op mijn S24 Ultra en sindsdien ontvang ik ook 5G. Lijkt dus opgelost te zijn met de update.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5327
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

@Bjarne  Is niet de eerste keer dat ik hier een topic lees over Samsung 5G dat niet werkt en na een update langs Samsung hun kant dat opeens Telenet 5G werkt op dat toestel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DirkDRX
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Update net geïnstalleerd op de s24+. Nog steeds geen 5G terwijl mijn madam langs mij ook met Telenet wel gewoon 5G heeft. Niet opgelost in mijn geval.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 537
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?


@DirkDRX  schreef:

Update net geïnstalleerd op de s24+. Nog steeds geen 5G terwijl mijn madam langs mij ook met Telenet wel gewoon 5G heeft. Niet opgelost in mijn geval.


@DirkDRX Kan je ondertussen al gebruik maken van 5G? Anders kan je best de klantendienst van Telenet contacteren zodat dit voor jou specifiek verder onderzocht kan worden:  http://m.me/telenet

Zijn er nog andere leden die na de software update nog geen gebruik kunnen maken van 5G? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DirkDRX
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Nee niet opgelost. Gisteren heeft iemand van de technische dienst mij gebeld, maar ze hebben geen idee hoe het komt.

En daar gaat het precies jammer genoeg mee blijven.

Dirk1967
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Mijn vrouw heeft die update ook geïnstalleerd op 23 februari maar heeft niet geholpen. Ze krijgt wel 5G als ik in de settings bij mobiele netwerken even instel op maximum LTE/3G/2G en daarna terug op 5G/LTE/3G/2G. Daarna sprong haar S24 Ultra op 5G terwijl we vlakbij de zendmast stonden. Nu ging telenet een nieuwe simkaart opsturen in de hoop dat het heuvel verholpen is. Bij haar staat ook onbekend nummer in sim beheer bij sim1. Dat vond ik ook vreemd. 

AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Inderdaad bij problemen op je Smartphone met verbindingen er dergelijke, is voor een nieuwe SIM kaart kiezen, een goed idee.
Indien hiermee het probleem toch niet opgelost zou zijn, kan dit alvast uitsluiten en verder zoeken.
Opm. een SIM kaart heeft ook niet het eeuwige leven! (blijkbaar zijn er die na 2 jaar gebruik, al niet meer  perfect meer werken!?)

*Je kan nu via de Telenet APP ,  online je SIMkaart  vervangen door een Esim

 

DirkDRX
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Sinds vanmorgen tot grote verbazing 5G ontvangst..
Dus bij deze: Solved.

Dirk1967
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Daar dacht ik ook aan maar het probleem is dat je maar 1 esim kunt installeren. En als je daarna naar het buitenland gaat en je hebt een esim nodig is er geen plaats voor een 2de. Dus ik geef liever de voorkeur aan een fysieke sim kaart . Daarvan kan ik er zelfs 2 plaatsen.