Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Geen melding noch datum en uur van voicemail

a) Ik merkte - toen ik een melding kreeg dat ik 1 bericht had en toen ik naar 5555 belde - dat ik niet met 1 maar met maar liefst 3 berichten!!! stond (van verschillende bellers dan nog). Ik heb een zaak en als ik niet kan zien of iemand gebeld heeft (en dan ook niet kan zien of hij een voicemail heeft ingesproken) is dat heel frustrerend en komt het wel heel onprofessioneel over. Als ik dan een potentiële klant pas 2 dagen later terugbel omdat ik niet weet dat die mij toen proberen contacteren heeft en ik ook niet weet dat die toen een voicemail bericht heeft ingesproken... Die denken aan de andere kant van de lijn dan waarschijnlijk: "als die zo traag reageert... dan zoek ik wel een ander"

b) Hoe kan ik in godsnaam in mijn voicemail weten WANNEER iemand heeft gebeld (datum en tijd)
Ik zag dat iemand anders hier in 2014 ook al een opmerking over maakte en heb het volledige voicemail menu afgelopen maar vind nergens een optie om dat ergens AAN te kunnen zetten. Ik krijg enkel te horen " druk 2 om terug te bellen" maar als ik niet weet wanneer die heeft gebeld (zie punt a) dan komt dat wel heel onprofessioneel over niet ?

 Ik verlies dus zeker klanten nu. Los a EN b op of ik vertrek en zoek een betere provider.

0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen melding noch datum en uur van voicemail

Beste @Ex-Netweter,

 

Normaal gezien krijg je steeds een melding (sms gemiste oproep) dat iemand u gebeld heeft en al of niet een bericht heeft ingesproken. Het nummer (tenzij onbekend/ privé) zal ook steeds in dat bericht staan, net als de DTG.

 

Als die berichten niet doorkomen, best even de klantendienst contacteren.

 

Trouwens, dat doe je best in ieder geval met zulke problemen, want hier op de Netweters zijn we zelf ook allemaal klanten die enkel met hun ervaring en raad kunnen bijstaan, wij zijn dus  geen Telenet medewerkers of techniekers, dus met dreigen om op te stappen maak je hier geen indruk en zul je dus ook niets bereiken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
Ex-Netweter
 

Geen melding noch datum en uur van voicemail

Dank u StefaanH.  Ik snap dan niet echt wat de bedoeling is hier... vervanging van de hopeloze klantendienst van telenet? Moeten de klanten nu zelf de klantendienst vormen? Telenet is al duur genoeg, dan mogen ze zelf wel voor een deftige klantendienst zorgen. Dit slaat alles.
Situering van mijn probleem is
A) dat ik maar af en toe een bericht krijg "xxx heeft u proberen bellen en heeft (al dan niet) een bericht heeft ingesproken" En als ik dan naar voicemail bel (als er een bericht is ingesproken) er plots dan drie berichten opstaan terwijl ik over die andere twee dus een melding kreeg dat er GEEN bericht is ingesproken. Heel leuk dus. Ik heb de gewoonte berichten (voicemails) zo snel mogelijk te beluisteren als ik terug tijd heb, maar als ik er zogezegd geen heb, dan ga ik ook niet om de 5 minuten naar 5555 gaan bellen om te zien of er een kans is dat er misschien wel één is.
B) Het toch wel heel onnozel is dat (zelfs als A) dan wel zou werken) je eerst naar al je smsjes met gemiste oproepen zou moeten kijken, en al die nummers en datums en tijdstippen ergens moet neerpennen om dan als je naar je berichten luistert nog niet te kunnen volgen van welk nummer welk bericht komt niet ?
Als je zo 100 oproepen hebt gemist omdat je een week met vakantie was naar een onbewoond eiland, dan kan je toch onmogelijk tijdens het luisteren van die 100 voicemails nog bijhouden wie heeft gebeld, van welk nummer en op welk tijdstip... Je kan zelfs niet meer achterhalen op welk sms met bericht "xxxx heeft u gebeld en heeft een bericht achtergelaten van lengte zoveel seconden" slaat ... Aha dat zal het zijn !!! De seconden tellen terwijl je naar de voicemailberichten luistert, zo kan je weten over welke sms het gaat (tenzij er twee berichten met dezelfde lengte zijn, dan ben je gereden). M.a.w. het is toch straf dat je verplicht bent om per bericht de optie "2" (terugbellen) te kiezen en dat je dan nog niet eens weet naar welk nummer je nu in feite aan het bellen bent en wanneer die naar jou heeft gebeld. Héél leuk als dat dan een nieuwe klant zou zijn, want dan moet je haar/zijn nummer tijdens het gesprek nog vragen (terwijl je via voicemail naar haar/hem aan het bellen bent... die zal ook zeggen "wat een kwibus is dat").   Het moet toch mogelijk zijn om een bericht op je voicemail te horen - zoals in de Nokia tijd - "Bericht ontvangen van 0 - 4 - 7 - 5 - ...  vandaag - om - 12u42" en dan uw bericht... waarom is dat er niet (meer?) en waarom kan je dat in godsnaam nergens terugvinden (zelfs na beluisteren van bericht is er GEEN enkele optie om tijdstip oproep op te vragen. Is dit één van die nieuwe privacy wetgevingen misschien dat je niet meer mag weten of u gebeld bent geweest, wie u gebeld heeft en ook al niet meer wanneer? (terug sarcastisch dat laatste)
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit opzettelijk is gedaan om ons meer te doen terugbellen (via hun 5555 gedoe) zodat we meer mogen betalen. ('vermoeden' is sarcastisch hier voor de duidelijkheid). Ik ga geen kostelijke tijd verprutsen en kan geen secretaresse inhuren tijdens mijn verlof om te kunnen bepalen wie wanneer heeft gebeld. In 1993 toen ik mijn eerste Nokia GSM had (jawel zo'n bak met groen scherm) was de voicemail super. Telenet heeft hem verkl... puur uit winstbejag... Bel maar terug dus. Maar ja, er zitten ook politiekers in de raad van bestuur premies op te strijken natuurlijk... "laat de domme Belgen maar meer bellen en betalen... zullen wij ons zakken vullen"...

(sorry voor het eerder negatief karakter van dit bericht, het is zeker niet persoonlijk bedoeld hoor, wou gewoon mijn gal eens uitspuwen... bij deze)

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen melding noch datum en uur van voicemail

Ik weet niet met welke smartphone je werkt maar als ik op de mijne kijk zie ik bijvoorbeeld dat ik gisteren 2 augustus 2 oproepen heb gemist van nummer xxxx om 17:38 en 17u59 en dan bij SMS zie ik staan dat ditzelfde nummer mij 2 x heeft gebeld zonder een bericht na te laten en daar zie ik wel staan waar, wanneer en wie. En ik kan vanuit het eerste dat ik vermeld wel dat nummer opbellen.

In de SMS kan ik op het nummer tikken en krijg ik een menu: bellen - bewerken voor oproep - bericht versturen enz.

Ik snap niet echt het probleem.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen melding noch datum en uur van voicemail

Ik heb deze post afgesloten voor het plaatsen van nieuwe antwoorden, gezien deze persoon toch beslist heeft om zijn/haar account te verwijderen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.