Dank u StefaanH. Ik snap dan niet echt wat de bedoeling is hier... vervanging van de hopeloze klantendienst van telenet? Moeten de klanten nu zelf de klantendienst vormen? Telenet is al duur genoeg, dan mogen ze zelf wel voor een deftige klantendienst zorgen. Dit slaat alles.
Situering van mijn probleem is
A) dat ik maar af en toe een bericht krijg "xxx heeft u proberen bellen en heeft (al dan niet) een bericht heeft ingesproken" En als ik dan naar voicemail bel (als er een bericht is ingesproken) er plots dan drie berichten opstaan terwijl ik over die andere twee dus een melding kreeg dat er GEEN bericht is ingesproken. Heel leuk dus. Ik heb de gewoonte berichten (voicemails) zo snel mogelijk te beluisteren als ik terug tijd heb, maar als ik er zogezegd geen heb, dan ga ik ook niet om de 5 minuten naar 5555 gaan bellen om te zien of er een kans is dat er misschien wel één is.
B) Het toch wel heel onnozel is dat (zelfs als A) dan wel zou werken) je eerst naar al je smsjes met gemiste oproepen zou moeten kijken, en al die nummers en datums en tijdstippen ergens moet neerpennen om dan als je naar je berichten luistert nog niet te kunnen volgen van welk nummer welk bericht komt niet ?
Als je zo 100 oproepen hebt gemist omdat je een week met vakantie was naar een onbewoond eiland, dan kan je toch onmogelijk tijdens het luisteren van die 100 voicemails nog bijhouden wie heeft gebeld, van welk nummer en op welk tijdstip... Je kan zelfs niet meer achterhalen op welk sms met bericht "xxxx heeft u gebeld en heeft een bericht achtergelaten van lengte zoveel seconden" slaat ... Aha dat zal het zijn !!! De seconden tellen terwijl je naar de voicemailberichten luistert, zo kan je weten over welke sms het gaat (tenzij er twee berichten met dezelfde lengte zijn, dan ben je gereden). M.a.w. het is toch straf dat je verplicht bent om per bericht de optie "2" (terugbellen) te kiezen en dat je dan nog niet eens weet naar welk nummer je nu in feite aan het bellen bent en wanneer die naar jou heeft gebeld. Héél leuk als dat dan een nieuwe klant zou zijn, want dan moet je haar/zijn nummer tijdens het gesprek nog vragen (terwijl je via voicemail naar haar/hem aan het bellen bent... die zal ook zeggen "wat een kwibus is dat"). Het moet toch mogelijk zijn om een bericht op je voicemail te horen - zoals in de Nokia tijd - "Bericht ontvangen van 0 - 4 - 7 - 5 - ... vandaag - om - 12u42" en dan uw bericht... waarom is dat er niet (meer?) en waarom kan je dat in godsnaam nergens terugvinden (zelfs na beluisteren van bericht is er GEEN enkele optie om tijdstip oproep op te vragen. Is dit één van die nieuwe privacy wetgevingen misschien dat je niet meer mag weten of u gebeld bent geweest, wie u gebeld heeft en ook al niet meer wanneer? (terug sarcastisch dat laatste)
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit opzettelijk is gedaan om ons meer te doen terugbellen (via hun 5555 gedoe) zodat we meer mogen betalen. ('vermoeden' is sarcastisch hier voor de duidelijkheid). Ik ga geen kostelijke tijd verprutsen en kan geen secretaresse inhuren tijdens mijn verlof om te kunnen bepalen wie wanneer heeft gebeld. In 1993 toen ik mijn eerste Nokia GSM had (jawel zo'n bak met groen scherm) was de voicemail super. Telenet heeft hem verkl... puur uit winstbejag... Bel maar terug dus. Maar ja, er zitten ook politiekers in de raad van bestuur premies op te strijken natuurlijk... "laat de domme Belgen maar meer bellen en betalen... zullen wij ons zakken vullen"...
(sorry voor het eerder negatief karakter van dit bericht, het is zeker niet persoonlijk bedoeld hoor, wou gewoon mijn gal eens uitspuwen... bij deze)