Beantwoorden
PascaleL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

Sedert een 2-tal maanden kunnen mijn man en ik (zelfde smartphone) niet bellen, surfen, sms versturen enz vanuit noord-Frankrijk. Wij kunnen ook niets ontvangen en kunnen zelfs geen ander netwerk (bvb SFR, Bouigues of Orange) kiezen want alles is precies geblokkeerd. We zijn daar dus volledig van de wereld afgesloten. Onze zoon heeft met Mobile Vikings dit probleem niet. 
Nog Telenet abonnees met dit probleem? Oplossing? 

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Noord-Frankrijk

0 Likes
14 reacties
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

Hi @PascaleL 

Kan je eens proberen om je netwerk handmatig te kiezen? Dit kan je doen bij instellingen > netwerk > netwerkselectie. Daar staat het normaal op automatisch. Dit mag je dan aanpassen naar handmatig. Hier mag je dan manueel een netwerk aanduiden. Let op! Soms kan het tot wel 10 pogingen nodig hebben, voor je toestel effectief verbinding maakt met het netwerk. Moest dit geen oplossing geven, kan je beste even contact opnemen met de klantendienst van Telenet.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

PascaleL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

We kunnen dit helaas niet doen. Helemaal geblokkeerd! 

0 Likes
PascaleL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

Nog steeds zijn onze iPhones steeds volledig geblokkeerd in Frankrijk. Niet te begrijpen! Al verschillende keer naar klantendienst gebeld maar ‘ze kunnen niets doen’. Wat rest ons dan te doen? Van provider veranderen? Onze kinderen met Proximus en Mobile Vikings hebben wel bereik. Wij met ons duur One abonnement zouden in geval van nood zelfs geen ziekenwagen kunnen bellen! Echt onaanvaardbaar voor zo’n dure abonnementen! 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

@PascaleL  gewoon ter info, het helpt u geen stap verder: voor het bellen van de Europese noodienstennummer 112 heb je zelfs geen sim-kaart nodig, enkel een gsm en uiteraard ergens in de omgeving een gsm-mast waarmee uw toestel verbinding maakt (maar niet kan koppelen aan een provider). Meer info over 112 vind u op https://www.112.be/nl/faq-112.html

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

@PascaleL 

Ik lees in je teksten dat je Iphone geblokkeerd is maar wat bedoel je daar precies mee ? 

En als je handmatig je netwerken zoekent zoals al eerder aangegeven door @DaanJordens vindt je Iphone dan wel een netwerk of vindt je totaal niks van een netwerk ? 

Lijkt mij toch vreemd dat als je handmatig een netwerk zoekt dat je totaal geen enkel netwerk vind er zal toch wel ergens iets van een provider zichtbaar zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PascaleL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

Zelfs dat gaat niet. Geen netwerk en ook geen mogelijkheid om handmatig een netwerk te zoeken. Alles wat de klantendienst van Telenet me zegt te doen lukt niet. Dit gebeurt bij mij, bij mijn man en mijn schoonzoon: allemaal Telenet abonnees. Onze dochter (Proximus) en zoon (Mobile Vikings) hebben wel bereik. 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

@PascaleL Ben je zeker dat roaming niet uitstaat in mijn telenet?

Heb je de iphone in belgie gekocht? (unlocked?)

Ik heb een one, en heb zeker geen probleem met roaming, vorige week nog in frankrijk geweest en geen problemen gehad.

0 Likes
PascaleL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

Roaming staat zeker niet uit en iPhone in België gekocht bij Switch. Het is enkel de 3 laatste maanden dat dit zo is. Deze zomer nog 3 weken in Frankrijk geweest en geen enkel probleem. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

@PascaleL 

Wat je eens kan proberen ;

Instellingen -- zoek naar herstel netwerk instellingen ( kun je in je zoekbalk opgeven ) of deze vindt je bij instellingen - algemeen - stel opnieuw in. 

Op die manier kan je eens je netwerkinstellingen resetten maar behoud van al je andere instellingen. Als je dit gedaan hebt ga je terug naar je mobiele netwerken en kijk je of je nog eens kan zoeken handmatig naar een FR provider. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PascaleL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

Eens in Frankrijk kunnen wij helemaal NIETS doen! 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk


Mobiel surfen blokkeren op iPhone?
Op een iPhone is surfen in het buitenland (dataroaming) standaard uitgeschakeld. Je kan het gemakkelijk zelf aan- en uitzetten op je toestel.

Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data.
Zet dataroaming aan of uit.

bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobiel-surfen-in-het-buitenland-deblokkeren

Als het niet lukt en je het beu bent, wees dan even slim als je zoon en dochter.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

@PascaleL 

Met andere woorden je toestel reageert nergens meer op je kan dus totaal niks met je toestel doen. 

Dat lijkt me vreemd dat dit aan Telenet zelf ligt. Je kan dan eens proberen de simkaart van iemand te gebruiken en zien of dit probleem zich dan nog voordoet , weet nu niet of je dit geprobeerd hebt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PascaleL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk

Inderdaad. Niet geprobeerd aangezien mijn man en schoonzoon (allemaal Telenet en iPhone) dit ook hebben. Deze zomer werkte het wel nog bij alle 3. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen roaming netwerk in Noord-Frankrijk


@PascaleL  schreef:

Inderdaad. Niet geprobeerd aangezien mijn man en schoonzoon (allemaal Telenet en iPhone) dit ook hebben. Deze zomer werkte het wel nog bij alle 3. 


Wel, om daar uitsluitsel op te krijgen: doe ie test en steek eens de simkaart van uw zoon of dochter in uw foon en omgekeerd, uw sim in hun foon.

Dan weet je meteen of het aan de sim van Telenet  ligt of niet.

Daarna kan je gerichter verder zoeken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes